Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A Lánchíd három, majd az Alagút további 1-2 évig is le lehet zárva. A kellemetlenségekért cserébe szinte semmit nem kapnak a budapestiek, hiszen mindent kihúztak a tervekből, ami a megújításon túl fejlődést jelenthetett volna.
Szeptemberben indulhat meg a Lánchíd felújítása, és várhatóan 2021. június végére fejeződik majd be, erről szerdán döntött a fővárosi közgyűlés. Ám a munkálatokhoz kapcsolódó lezárásokat sikerül ismét egymás után, külön-külön megvalósítani.
Vitézy Dávid erről azt írta a Facebookján, hogy a Lánchíd és az Alagút felújítását korábban egy beruházásként készítették elő, és a kellemetlenségek csökkentése érdekében egyszerre szerették volna kivitelezni. A tervezett felújításokat azonban forráshiány miatt szétválasztották. Vitézy szerint ez azzal jár, hogy az Alagút–Lánchíd közlekedési tengely kétszer annyi ideig, akár 4-5 évig is le lesz lezárva a forgalom elől, mint amennyi indokolt. Ennek következtében a Lánchíd–Alagút-útvonalon közlekedő autósok, a 16-os és 105-ös buszok utasai, illetve a kerékpárosok is ennyivel hosszabb ideig kell, hogy kerüljenek.
A lezárások idején ráadásul szinte csak a szükséges renovációkat végzik el, semmilyen fejlesztésnek elkönyvelhető beavatkozás nem történik. A több mint 16 milliárd forintos projektben egyebek között újjáépítik a közúti pályalemezeket és a járdakonzolokat, felújítják a gyalogoskorlátokat, megtisztítják a kőfelületeket, korszerűsítik a díszvilágítást, szélesítik a hídfőkön található gyalogos-aluljárókat és átépítik a hídfők lépcsőit.
Kimarad viszont a Lánchíd pesti hídfőjénél tervezett új gyalogosfelület kialakítása. Az eredeti tervekben az szerepelt, hogy a Széchenyi téren található körforgalmat megszüntetik, és a forgalmat mindkét irányban a tér déli részére helyezik át. Ezáltal a tér MTA felé eső részén egy nagy gyalogos felület jönne létre, és a tér közepe is megközelíthetővé válna. Mindez a 16 milliárdos felújítás keretébe nem fért bele, azonban újabb mélygarázs épül majd az MTA mellé. Erről is Vitézy Dávid írt a Facebookján.
A BKK volt vezérigazgatója azt írja, Magyarország egyik legfontosabb jelképéről, a Lánchídról a turisták ma csak úgy tudnak fotót készíteni, ha szabálytalanul cikáznak az autók között a tér közepén. Ez a felújítás után is így marad majd.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Bozó Szabolcsot a bátyja beszélte rá, hogy tegye fel a képeit az Instagramra – és megtörtént a csoda. A 33 éves amatőr alkotó ma befutott művész, olyanok veszik a képeit, akiket korábban, csaposként, legfeljebb kiszolgálhatott volna.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.