Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A Lánchíd három, majd az Alagút további 1-2 évig is le lehet zárva. A kellemetlenségekért cserébe szinte semmit nem kapnak a budapestiek, hiszen mindent kihúztak a tervekből, ami a megújításon túl fejlődést jelenthetett volna.
Szeptemberben indulhat meg a Lánchíd felújítása, és várhatóan 2021. június végére fejeződik majd be, erről szerdán döntött a fővárosi közgyűlés. Ám a munkálatokhoz kapcsolódó lezárásokat sikerül ismét egymás után, külön-külön megvalósítani.
Vitézy Dávid erről azt írta a Facebookján, hogy a Lánchíd és az Alagút felújítását korábban egy beruházásként készítették elő, és a kellemetlenségek csökkentése érdekében egyszerre szerették volna kivitelezni. A tervezett felújításokat azonban forráshiány miatt szétválasztották. Vitézy szerint ez azzal jár, hogy az Alagút–Lánchíd közlekedési tengely kétszer annyi ideig, akár 4-5 évig is le lesz lezárva a forgalom elől, mint amennyi indokolt. Ennek következtében a Lánchíd–Alagút-útvonalon közlekedő autósok, a 16-os és 105-ös buszok utasai, illetve a kerékpárosok is ennyivel hosszabb ideig kell, hogy kerüljenek.
A lezárások idején ráadásul szinte csak a szükséges renovációkat végzik el, semmilyen fejlesztésnek elkönyvelhető beavatkozás nem történik. A több mint 16 milliárd forintos projektben egyebek között újjáépítik a közúti pályalemezeket és a járdakonzolokat, felújítják a gyalogoskorlátokat, megtisztítják a kőfelületeket, korszerűsítik a díszvilágítást, szélesítik a hídfőkön található gyalogos-aluljárókat és átépítik a hídfők lépcsőit.
Kimarad viszont a Lánchíd pesti hídfőjénél tervezett új gyalogosfelület kialakítása. Az eredeti tervekben az szerepelt, hogy a Széchenyi téren található körforgalmat megszüntetik, és a forgalmat mindkét irányban a tér déli részére helyezik át. Ezáltal a tér MTA felé eső részén egy nagy gyalogos felület jönne létre, és a tér közepe is megközelíthetővé válna. Mindez a 16 milliárdos felújítás keretébe nem fért bele, azonban újabb mélygarázs épül majd az MTA mellé. Erről is Vitézy Dávid írt a Facebookján.
A BKK volt vezérigazgatója azt írja, Magyarország egyik legfontosabb jelképéről, a Lánchídról a turisták ma csak úgy tudnak fotót készíteni, ha szabálytalanul cikáznak az autók között a tér közepén. Ez a felújítás után is így marad majd.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Úgy tűnik, kudarcba fullad a kormány hónapok óta tartó küzdelme, hogy betiltsa a Pride felvonulást. A hatalom szerint tiltott rendezvény, a szélsőségesek próbálják akadályozni. A HVG élő közvetítésa a 30. Budapest Pride-ról.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
A miniszterelnök szerint a rend nem magától jön létre, azt először meg kell teremteni aztán pedig megvédeni.
Ne egye meg a francia joghurtot.
Trükköznek a számokkal a gyermekvédelemben.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.