Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Sikeres tesztelés után beállítanak néhány korszerű motorvonatot a ráckevei HÉV-vonalra. A modern járművek megjelenése persze csak részben öröm: az idősödő HÉV-szerelvények közül ugyanis egyre több esik ki a forgalomból.
Sikeres próbamenetet követően június 4-től egy két egységből álló Desiro motorvonat áll forgalomba a ráckevei HÉV vonalán – írja közleményében a MÁV-HÉV Zrt.. A menetrend nem módosul, a vonatokon a menetjegyek és bérletek is ugyanazokkal a feltételekkel lesznek érvényesek, mint eddig.
Korábban megírtuk: a MÁV-HÉV Zrt. egy Siemens Desiro motorvonatát tesztelte a ráckevei vonalon, de akkor még azt közölték, a szerelvényekre máshol is szükség van, így egyelőre nem tervezik rendszeres utasforgalomba állítani ezeket a járműveket a ráckevei vonalon.
Korábban azt is megírtuk: a csepeli HÉV menetrendjét is ritkítani kellett, mert több szerelvény is műszaki hiba miatt kiesett a forgalomból. A vészesen korosodó járműpark, és az évek, évtizedek óta elhanyagolt pálya egyre komolyabb gondot jelent a HÉV-vonalak közlekedésének fenntartásában, ezt Pál László, a MÁV-HÉV Zrt. vezérigazgatója is elismerte egy a vasúttársaság által szerdán szervezett háttérbeszélgetésen. Hozzátette: a pályák eddig elmaradó felújítása sem oldaná már meg a problémákat, modern biztosítóberendezések és utastájékoztató-rendszer kiépítésére is szükséges lenne, a végállomásokat is át kellene építeni, illetve áthelyezni jobb helyre. A járműpark is sürgősen cserére szorulna: a HÉV-flotta átlagéletkora 43 év, ám egyhamar forrás új járművek beszerzésére sincsen.
2016 novembere óta a MÁV-hoz tartozik a HÉV, így a vasúttársaság saját hatáskörben intézheti a nagyvasúti jármű HÉV-síneken való közlekedtetését – ennek műszaki akadálya nincs. A Desiro motorvonatok a Soroksári út vasúti megállónál hajtanak rá a HÉV sínjeire. Noha jelentős fejlesztésnek minősül majd a korszerű motorvonatok megjelenése a Csepel-szigeten, az öröm ebben sem felhőtlen. A motorvonatokat ugyanis valahonnan el is kell venni, feltehetően a Balaton északi partján, vagy a lajosmizsei agglomerációs vonalon lesz belőlük kevesebb, hiszen az esztergomi vonalon a villamos vontatás bevezetése óta ezeken a vonalakon jártak.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Börtönbe zárták Oroszországban, megkínozták Fehéroroszországban, farkasszemet nézett Putyinnal, de a saját démonaival nem sikerült megküzdenie.
Néhány szón, gesztuson múlt, hogy 1990-ben sikerült megfékezni Marosvásárhelyen a halálos áldozatokat követelő román-magyar összecsapásokat, és nem borította el egész Erdélyt az erőszak.
Batházi Tamás szerint Wladár Sándornak szexuális viszonya volt a húsz éve elhunyt, hírhedten keménykezű Széchy Tamással.
A volt igazságügyi miniszter elmúlt másfél éve került fókuszba.
Szamosvölgyi Péter gyáva senkinek nevezte az őt kritizáló hozzászólót.