Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A fővárosi közgyűlés szerdai döntése szerint a parton, a kerítések vonalában épülne a mobilgát. A civilek szerint ez a verzió azonban évekig húzódó kisajátítással, ugyanakkor hasonló tájrombolással járna, mint a korábban tervezett nyomvonal.
A fővárosi közgyűlés szerdai ülésén ismét elfogadott egy nyomvonalat a római-parti gátra, de ez se nem a városháza által korábban támogatott, közvetlenül a partélre épített nyomvonal, sem a civilek által támogatott a parttól beljebb eső, Nánási-Királyok úti nyomvonal volt. Hanem egy harmadik, Bús Balázs óbudai polgármester által korábban felvetett alternatíva, mely közvetlenül a Dunaparton, de a telektulajdonosok kerítésének vonalában épített gát tervezésének továbbvitelét támogatta.
Mindez azután történt, hogy tavaly decemberben, az elmaradt népszavazás után Tarlósék eldöntötték, hogy egy szakmai grémiummal vizsgáltatják meg a parti gát tervezett nyomvonalát.
Tömöri Balázs, a Greenpeace kampányfelelőse a döntés után egy videóban azt mondta, a közgyűlés a Nánási-Királyok úti nyomvonal tervezését és kivitelezését annak ellenére vetette el a közgyűlés, hogy már korábban Tarlós is elismerte, hogy
a Nánási-Királyok útján már meglevő gát megerősítésével is tudnák garantálni a terület árvízvédelmét, vagyis nem is lenne feltétlenül szükséges a Dunával párhuzamos új védmű megépítése.
A Fák a Rómain civil csoport közleménye szerint a most elfogadott, parti ingatlanok kerítésvonalára épített nyomvonal megvalósulása esetén
ugyanúgy marad a tájrombolás, mint az eddigi partélre tervezett verzió esetén, de így elhúzódó telekkisajátítással is számolni kell.
A civil csoport szerint elképzelhető, hogy a főpolgármester is tudja, hogy ebből a megoldásból semmi sem lesz, csak ki szeretné húzni az időt a jövő évi önkormányzati választásokig.
A kerítésvonali nyomvonal ellen az amúgy gátpárti Római-partért Egyesület is tiltakozott: azt írták Facebookjukon, hogy
a parti kerítésvonalon a kisajátítási perek miatt a gát építésének kérdése akár évtizedekre is kitolódhat, annak a költségei pedig előre nem láthatóan magasak lehetnek.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Nyolcan megsérültek a ráfutásos balesetben.
Ha kétségei merülnének fel, akkor nézze meg a 2025-ös év első negyedéves számait.
Kijev rákényszerülhet arra, hogy igazságtalan tűzszünetet kössön.