Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A fővárosi közgyűlés szerdai döntése szerint a parton, a kerítések vonalában épülne a mobilgát. A civilek szerint ez a verzió azonban évekig húzódó kisajátítással, ugyanakkor hasonló tájrombolással járna, mint a korábban tervezett nyomvonal.
A fővárosi közgyűlés szerdai ülésén ismét elfogadott egy nyomvonalat a római-parti gátra, de ez se nem a városháza által korábban támogatott, közvetlenül a partélre épített nyomvonal, sem a civilek által támogatott a parttól beljebb eső, Nánási-Királyok úti nyomvonal volt. Hanem egy harmadik, Bús Balázs óbudai polgármester által korábban felvetett alternatíva, mely közvetlenül a Dunaparton, de a telektulajdonosok kerítésének vonalában épített gát tervezésének továbbvitelét támogatta.
Mindez azután történt, hogy tavaly decemberben, az elmaradt népszavazás után Tarlósék eldöntötték, hogy egy szakmai grémiummal vizsgáltatják meg a parti gát tervezett nyomvonalát.
Tömöri Balázs, a Greenpeace kampányfelelőse a döntés után egy videóban azt mondta, a közgyűlés a Nánási-Királyok úti nyomvonal tervezését és kivitelezését annak ellenére vetette el a közgyűlés, hogy már korábban Tarlós is elismerte, hogy
a Nánási-Királyok útján már meglevő gát megerősítésével is tudnák garantálni a terület árvízvédelmét, vagyis nem is lenne feltétlenül szükséges a Dunával párhuzamos új védmű megépítése.
A Fák a Rómain civil csoport közleménye szerint a most elfogadott, parti ingatlanok kerítésvonalára épített nyomvonal megvalósulása esetén
ugyanúgy marad a tájrombolás, mint az eddigi partélre tervezett verzió esetén, de így elhúzódó telekkisajátítással is számolni kell.
A civil csoport szerint elképzelhető, hogy a főpolgármester is tudja, hogy ebből a megoldásból semmi sem lesz, csak ki szeretné húzni az időt a jövő évi önkormányzati választásokig.
A kerítésvonali nyomvonal ellen az amúgy gátpárti Római-partért Egyesület is tiltakozott: azt írták Facebookjukon, hogy
a parti kerítésvonalon a kisajátítási perek miatt a gát építésének kérdése akár évtizedekre is kitolódhat, annak a költségei pedig előre nem láthatóan magasak lehetnek.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
Nem maradt hatástalan a kormány homofób retorikája: nőtt az erőszakos bűncselekmények száma, és magas az LMBTQ-emberek egyenjogúságát elutasítók aránya. A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ről, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában.