szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Felcsút fejlesztéséért felelős miniszterelnöki biztosa, Tessely Zoltán korábban megígérte, most pedig meg is csinálja, tényleg hosszabb lesz a szerelvény útvonala.

A magyar miniszterelnök nem egy alkalommal hangoztatta, hogy szép útvonalon haladnak a szerelvények, de a pálya kicsit rövid, és Mészáros Lőrinc is ugyanígy vélekedett, amikor megkérdezték tőle.

A pályahosszabbítás lehetséges irányáról nem sokat lehetett tudni, de többen azt valószínűsítették, hogy azt Bicske és Lovasberény irányába bővíthetik majd.

Tessely Zoltán országgyűlési képviselő, akit nem mellesleg Orbán ismét megtett Felcsút fejlesztéséért felelős miniszterelnöki biztossá, nemrég egyeztetett a környék településvezetőivel. Az eseményről beszámoló Fejér Megyei Hírlap cikke szerint Tessely arról is beszélt, hogy

a válvölgyi kisvasút Vértesacsa felé való felújítása is hamarosan megindul

Hogy a hamarosan mégis mit jelenthet, nem tudni, a lap nem közöl erre vonatkozóan információt, illetve a miniszterelnöki biztos sem mondott konkrét dátumot. A bővítést először kiszúró Magyar Narancs ezért rákérdezett a Miniszterelnökségnél, és ha már írtak nekik, azt is megérdeklődték, mibe kerül majd a munka. Választ azonban egyik kérdésükre sem kaptak.

©

Korábban szó volt arról, hogy öt és félmilliárd forintból fejlesztenék Felcsút környékét. A legtöbbet a felcsúti kisvasút vonalán lévő zöldfelületi fejlesztésekre költenének, és ugyanitt „egyedi élménypontokat alakítanának ki”, 2,5 milliárd forintból.

A kisvasút utasszámával kapcsolatban sokáig titkolóztak, de aztán végül csak kiadták az adatokat. Akkor kiderült: a felcsúti összesítés szerint 23 779 menetjegyet adtak el 2016. május 30. és december 31. között, ez napi átlagban 110 jegyet jelent. Vagyis az üzemeltetés első 29 napja nincs az adatok között. A helyi iskolások, óvodások, kis helyi közösségek jegy nélkül utazhatnak, ezért ők nem kerültek be a statisztikába.

Júliusban és augusztusban megugrott a forgalom, ekkor heti 1100-1700 jegyet adtak el. Szeptembertől aztán jelentősen lecsökkent az eladott jegyek száma, néhány százra – fogalmaz az összesítés. Azt már kihagyták az adatokból, hogy volt hat nap is, amikor konkrétan nulla eladott jegy lett a végeredmény.

December 3-4-én a mikulásvonatozók dobták meg a forgalmat, akkor 1300 jegyet vettek két nap alatt. Végül az év utolsó két hetére bezárt a vonal.

A Telegraph 2016 nyarán arról írt: azért indíthat az EU-vizsgálatot a kétmillió eurós uniós támogatásról, mert a kormány napi 2500-7000 utast ígért, de ebből semmi nem lett. A kormány tagadta azt, hogy napi több ezer utassal számoltak volna.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Szlovénia enyhít a lezárásokon

Szlovénia enyhít a lezárásokon

Limitált kiadású és elektromos ez a retró Fiat Panda 4x4

Limitált kiadású és elektromos ez a retró Fiat Panda 4x4

Iván Kristóf: A járványmatematikai modell azt mutatja, hogy a vírus terjedése tetőzött

Iván Kristóf: A járványmatematikai modell azt mutatja, hogy a vírus terjedése tetőzött