Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Felcsút fejlesztéséért felelős miniszterelnöki biztosa, Tessely Zoltán korábban megígérte, most pedig meg is csinálja, tényleg hosszabb lesz a szerelvény útvonala.
A magyar miniszterelnök nem egy alkalommal hangoztatta, hogy szép útvonalon haladnak a szerelvények, de a pálya kicsit rövid, és Mészáros Lőrinc is ugyanígy vélekedett, amikor megkérdezték tőle.
A pályahosszabbítás lehetséges irányáról nem sokat lehetett tudni, de többen azt valószínűsítették, hogy azt Bicske és Lovasberény irányába bővíthetik majd.
Tessely Zoltán országgyűlési képviselő, akit nem mellesleg Orbán ismét megtett Felcsút fejlesztéséért felelős miniszterelnöki biztossá, nemrég egyeztetett a környék településvezetőivel. Az eseményről beszámoló Fejér Megyei Hírlap cikke szerint Tessely arról is beszélt, hogy
a válvölgyi kisvasút Vértesacsa felé való felújítása is hamarosan megindul
Hogy a hamarosan mégis mit jelenthet, nem tudni, a lap nem közöl erre vonatkozóan információt, illetve a miniszterelnöki biztos sem mondott konkrét dátumot. A bővítést először kiszúró Magyar Narancs ezért rákérdezett a Miniszterelnökségnél, és ha már írtak nekik, azt is megérdeklődték, mibe kerül majd a munka. Választ azonban egyik kérdésükre sem kaptak.
Korábban szó volt arról, hogy öt és félmilliárd forintból fejlesztenék Felcsút környékét. A legtöbbet a felcsúti kisvasút vonalán lévő zöldfelületi fejlesztésekre költenének, és ugyanitt „egyedi élménypontokat alakítanának ki”, 2,5 milliárd forintból.
A kisvasút utasszámával kapcsolatban sokáig titkolóztak, de aztán végül csak kiadták az adatokat. Akkor kiderült: a felcsúti összesítés szerint 23 779 menetjegyet adtak el 2016. május 30. és december 31. között, ez napi átlagban 110 jegyet jelent. Vagyis az üzemeltetés első 29 napja nincs az adatok között. A helyi iskolások, óvodások, kis helyi közösségek jegy nélkül utazhatnak, ezért ők nem kerültek be a statisztikába.
Júliusban és augusztusban megugrott a forgalom, ekkor heti 1100-1700 jegyet adtak el. Szeptembertől aztán jelentősen lecsökkent az eladott jegyek száma, néhány százra – fogalmaz az összesítés. Azt már kihagyták az adatokból, hogy volt hat nap is, amikor konkrétan nulla eladott jegy lett a végeredmény.
December 3-4-én a mikulásvonatozók dobták meg a forgalmat, akkor 1300 jegyet vettek két nap alatt. Végül az év utolsó két hetére bezárt a vonal.
A Telegraph 2016 nyarán arról írt: azért indíthat az EU-vizsgálatot a kétmillió eurós uniós támogatásról, mert a kormány napi 2500-7000 utast ígért, de ebből semmi nem lett. A kormány tagadta azt, hogy napi több ezer utassal számoltak volna.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Meghosszabbították a BAY Voucher programot – október közepéig lehet pályázni.
Az igazságügyi miniszter arra kérte a nagyköveteket, informálják alkalmazottaikat, hogy a részvétel a Pride felvonuláson szabályértésnek minősül. Levelében azonban több tévedés is szerepel. A diplomáciában meglehetősen szokatlannak számít az ilyen tájékoztatás.
Nem sokkal az indulást követően rövid beszédet mondott Kapu Tibor a SpaceX Dragon űrkapszulájának fedélzetéről.
Van köztük olyan, amelyik az űrruhák fejlesztését segíti, de olyan is, aminek eredményét az űrbéli növénytermesztésben lehet majd hasznosítani.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.
Használja ezt a technikát, ami Szilágyi Áronnak is sokat segített a riói olimpián.
A közlekedési miniszter szerint a kormány és a felügyelet hibázott a 2000-es évek elején, meg kell várni a bírósági folyamat végét.