Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Alacsonyabb a magyar autógyárak dolgozóinak termelékenysége, mint sok más ország járműipari munkásaié, de a fizetésük is rosszabb szinte mindenki más bérénél.
Tényleg pocsékul keresnek a magyarok az autógyárakban? Ezt a kérdést járta körül Vakhal Péter, a Kopint-Tárki tudományos munkatársa a Portfoliónak írt cikkében.
Egy magyar járműipari dolgozó 2016-ban átlagosan 51 ezer euró hozzáadott értékben járult hozzá a gazdasághoz, míg egy németnél 147 ezer, egy franciánál 161 ezer euró volt ugyanez az érték – idézi az Eurostat adatait. Igaz, a magyar adat a legmagasabb a visegrádi államok között. Ha viszont figyelembe vesszük, hogy országonként más a munkaidő, akkor azt kapjuk: egy magyar egy munkaóra alatt 28 euró értéket hoz létre, egy cseh 27-et, egy szlovák 26-ot, az európai lista élén pedig a németek állnak óránként 103 euróval.
A magyar járműipar dolgozói egy óra alatt átlagosan 10 euró jövedelmet kapnak, a csehek 11, a szlovákok 12 eurót. A lista első helye a németeké és a franciáké, 51-51 euróval. A magyaroknál rosszabbul csak a románok keresnek a megvizsgált országokban.
Az elemzés azt is kiszámolta, hogy hol állunk az egy munkaórára jutó termelékenység rangsorában. 13 európai országot összehasonlítva a 10. hely a miénk, Csehország, Szlovákia és Románia áll némileg rosszabbul.
Vagyis ha a termelékenységgel hasonlítjuk össze a fizetést, akkor azt mondhatjuk: a csehekhez és a szlovákokhoz képest keresnek rosszul a magyar járműipar dolgozói.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.