Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Alacsonyabb a magyar autógyárak dolgozóinak termelékenysége, mint sok más ország járműipari munkásaié, de a fizetésük is rosszabb szinte mindenki más bérénél.
Tényleg pocsékul keresnek a magyarok az autógyárakban? Ezt a kérdést járta körül Vakhal Péter, a Kopint-Tárki tudományos munkatársa a Portfoliónak írt cikkében.
Egy magyar járműipari dolgozó 2016-ban átlagosan 51 ezer euró hozzáadott értékben járult hozzá a gazdasághoz, míg egy németnél 147 ezer, egy franciánál 161 ezer euró volt ugyanez az érték – idézi az Eurostat adatait. Igaz, a magyar adat a legmagasabb a visegrádi államok között. Ha viszont figyelembe vesszük, hogy országonként más a munkaidő, akkor azt kapjuk: egy magyar egy munkaóra alatt 28 euró értéket hoz létre, egy cseh 27-et, egy szlovák 26-ot, az európai lista élén pedig a németek állnak óránként 103 euróval.
A magyar járműipar dolgozói egy óra alatt átlagosan 10 euró jövedelmet kapnak, a csehek 11, a szlovákok 12 eurót. A lista első helye a németeké és a franciáké, 51-51 euróval. A magyaroknál rosszabbul csak a románok keresnek a megvizsgált országokban.
Az elemzés azt is kiszámolta, hogy hol állunk az egy munkaórára jutó termelékenység rangsorában. 13 európai országot összehasonlítva a 10. hely a miénk, Csehország, Szlovákia és Románia áll némileg rosszabbul.
Vagyis ha a termelékenységgel hasonlítjuk össze a fizetést, akkor azt mondhatjuk: a csehekhez és a szlovákokhoz képest keresnek rosszul a magyar járműipar dolgozói.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Egy akvizíció során a vételár mellett az adózási következményeket is hasznos számba venni a tranzakció tervezésekor.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Christian Horner egy romokban lévő csapat élére állva a mennyek kapujáig emelte az energiaitalos istállót, majd testközelből élte át a zuhanórepülést is. 20 év után most távoznia kell.
Épp a minap szabadult el a platform chatbotja, amely antiszemita bejegyzéseket kezdett közzétenni, de az NBC News úgy tudja, Linda Yaccarino távozása már több mint egy hete napirenden volt.
A világ valaha élt leggazdagabb emberének nevét Nyugat-Afrikán kívül szinte senki nem hallotta, de mi a helyzet a többiekkel?
Több programmal, több hullámban telepítenek elektromosautó-töltő pontokat Magyarországra, ám a legszűkebben ellátott régiókba csak évek múlva érnek el.