Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Alacsonyabb a magyar autógyárak dolgozóinak termelékenysége, mint sok más ország járműipari munkásaié, de a fizetésük is rosszabb szinte mindenki más bérénél.
Tényleg pocsékul keresnek a magyarok az autógyárakban? Ezt a kérdést járta körül Vakhal Péter, a Kopint-Tárki tudományos munkatársa a Portfoliónak írt cikkében.
Egy magyar járműipari dolgozó 2016-ban átlagosan 51 ezer euró hozzáadott értékben járult hozzá a gazdasághoz, míg egy németnél 147 ezer, egy franciánál 161 ezer euró volt ugyanez az érték – idézi az Eurostat adatait. Igaz, a magyar adat a legmagasabb a visegrádi államok között. Ha viszont figyelembe vesszük, hogy országonként más a munkaidő, akkor azt kapjuk: egy magyar egy munkaóra alatt 28 euró értéket hoz létre, egy cseh 27-et, egy szlovák 26-ot, az európai lista élén pedig a németek állnak óránként 103 euróval.
A magyar járműipar dolgozói egy óra alatt átlagosan 10 euró jövedelmet kapnak, a csehek 11, a szlovákok 12 eurót. A lista első helye a németeké és a franciáké, 51-51 euróval. A magyaroknál rosszabbul csak a románok keresnek a megvizsgált országokban.
Az elemzés azt is kiszámolta, hogy hol állunk az egy munkaórára jutó termelékenység rangsorában. 13 európai országot összehasonlítva a 10. hely a miénk, Csehország, Szlovákia és Románia áll némileg rosszabbul.
Vagyis ha a termelékenységgel hasonlítjuk össze a fizetést, akkor azt mondhatjuk: a csehekhez és a szlovákokhoz képest keresnek rosszul a magyar járműipar dolgozói.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.