szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A BKV levelekkel bombázza a Metrowagonmasht, hogy javítsák ki a rozsdásodó metrókocsikat és térítsék meg a kárukat.

A BKV közleményt adott ki a 3-as metró rohadó kocsijairól. Azt írják, szakembereik már tavaly december első napjaiban észrevették, hogy az M3-as metró kocsijai rozsdálnak, és a cég vezetése haladéktalanul megtette a szükséges lépéseket. Levelekben szólította fel a Metrowagonmash Rt.-t a hibaelhárítás azonnali megkezdésére, egyben bejelentette, hogy a térítésmentes javítás követelése mellett a szerződés szerinti kárátalány megfizetésére vonatkozó igényét is érvényesíteni fogja.

A cég szerint miután a metrókocsik korróziós problémáira derült fény, december elején a BKV Zrt. vezetése levélben értesítette a Metrowagonmash Rt. vezérigazgatóját arról, hogy az érintett szerelvényt garanciális javíttatás céljából kivonta a forgalomból, és azonnali intézkedésekre szólította fel a gyártót. Magyarországra rendelte a cég képviselőit, hogy a legmegfelelőbb műszaki megoldást dolgozzák ki a probléma elhárítására .

December közepén a BKV Zrt. vezetése arról tájékoztatta a gyártó cég vezérigazgatóját, hogy a szerelvény üzemeltetésből történő kiesése miatt érvényesíteni fogja igényét a felmerülő járműállási kárátalányra.

Januárban újabb levélben szólították fel az oroszokat a hibajavítási folyamat gyorsítására. A BKV Zrt. azt írja, a szerződésben, illetve törvényekben meghatározott minden jogával élni fog annak érdekében, hogy a károk teljesen megtérüljenek.

A BKV szerint jelenleg is perben állnak a Metrowagonmash Rt.-vel. A keresetet még a múlt év elején nyújtották be, és azt írják, szükség esetén most sem riadnak vissza hasonló jogi lépésektől.

A rendelkezésre álló szerelvényekkel biztonságosan fenntartják az M3-as vonal zavartalan forgalmát - olvasható a közleményben.

A múlt héten derült ki, hogy a 3-as metróvonal a felújított kocsiszekrények padlólemezei súlyosan rozsdásodnak, és 6 kocsit ki kellett venni emiatt a forgalomból. Karácsony Gergely főpolgármester ezután bejelentette, hogy átfogó vizsgálatot indítanak a metróbeszerzés ügyében, aminek a lefolytatására a BKK és a BKV felügyelőbizottságát kérte fel.

Kedden a BKV vezérigazgatója, Bolla Tibor azzal magyarázta a kocsik rozsdásodását, hogy időzavarba került az orosz gyár, ezért túlságosan hamar szállította le a szerelvényeket. Azt is elmondta, a BKV már 2017-ben jelezte, hogy a metrókocsik felületkezelése nem megfelelő, ezért a sorozatgyártást már nem így kezdték meg az oroszok, de mivel kevés idő állt a rendelkezésükre, a prototípusok javítását nem végezték el, csak azután, hogy a szerelvények forgalomba álltak, és a BKV szakemberei észrevették a hibát.

Vágó István, a DK politikusa, egyben a BKV Vasúti Járműjavító Kft. felügyelőbizottságának tagja csütörtökön nézte meg a rozsdás orosz metrókocsikat és azt mondta, hogy nem felújított, hanem új szerelvényeket látott, méghozzá a legkorszerűtlenebb fajtából.

Tarlós István az ATV Egyenes beszéd című műsorában csütörtökön este azt mondta, harminchétből csak azon a három metrókocsin voltak tapasztaltóak a rohadás jelei, amelyek korábban prototípusként készültek. Azt is elmondta, csak felületi rozsdásokat találtak a lemezeken, ezeket az orosz gyártó garanciálisan javítja ki.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!