Gulyás megerősítette: Mészárosék is versenyben vannak a 35 éves autópálya-koncesszióért

A miniszter a Kormányinfón közölte, hogy a három pályázóról már beszámolt a sajtó. A 24.hu korábban arról írt, hogy a gigaüzletre a felcsúti nagyvállalkozó köre is rárepült.

  • hvg.hu hvg.hu
Gulyás megerősítette: Mészárosék is versenyben vannak a 35 éves autópálya-koncesszióért

Egy szerdán megjelent cikkében arról írt a 24.hu, hogy piaci hírek szerint három jelentkező akadt a gigaüzletnek ígérkező, 35 éves autópálya-koncesszióra. (Amely a Transparency International Magyarország szerint nem is koncesszió az uniós irányelv alapján.) A három lehetséges érdeklődő egyike pedig egy magyar cégekből álló konzorcium, amelyben Mészáros Lőrinc érdekeltségei adják az elvárt tőkeerőt.

Mindez azért lett ismét aktuális, mert a csütörtöki Kormányinfón Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter megerősítette, hogy három ajánlattevő van az autópályák 35 éves koncessziójára, és hogy „a pályázókat megírta a sajtó”. A miniszter neveket nem említett, de ezzel a 24.hu fenti írására utalt.

Ennek alapján tehát Mészárosék köre is rárepült a sztrádakoncessziós üzletre.

A 24.hu szerint a két másik pályázó egyike a Dömper Kft., amelyről piaci körökben úgy tudják, hogy más tenderekhez hasonlóan ezúttal is a szlovák gyökerű Doprastavval közösködik. A másik (harmadik) pedig, a francia Colas, az osztrák Strabag társaságában szállt be a versenybe. Azaz egy külföldi pályázó is van a résztvevők között.

A kormány rendszerváltásra készül a magyar utakon

Az összes autópályát, autóutat és gyorsutat kiszervezné a kormány 35 évre az M5-ös és M6-os autópályákról ismert ppp-konstrukcióban. A részleteket nem hozták nyilvánosságra. A koncessziók felelőse ráadásul ősztől egy új, kormánytól független hatóság lesz, amelynek vezetőjét még a mostani miniszterelnök nevezheti ki 9 évre.

A portál szerint egyelőre nem dőlt el semmi, a tárgyalásos eljárás első körében csak a részvételi szándékot kell jelezni, és a pályázatban kiírt feltételek teljesítését kell igazolni, majd a közülük kiválasztottakat kérik fel a konkrét ajánlattételre.

A 24.hu azt is írta, hogy az érintett cégek nem reagáltak a megkeresésükre, ahogy a Nemzeti Koncessziós Iroda sem válaszolt, kik adták be a jelentkezésüket a tárgyalásos eljárás első etapjára.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.