Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az Európai Bizottságtól kéri a Transparency International Magyarország, hogy vizsgálják meg a kormány autópálya-koncesszióját. Nem lehet megítélni – írják –, hogy indokolt-e például a 35 éves időtartam, vagy a magyar kormány arra készül, hogy megsértse az EU alapszabadságait.
Az Európai Bizottság (EB) Belső Piaci Főigazgatóságához fordult a Transparency International Magyarország a 35 évre tervezett autópálya-koncesszió miatt – jelentették be Facebook-oldalukon. A szervezet azt írja:
Jogi értékelésünk szerint a tervezett koncesszió több ponton is sértheti az uniós koncessziós irányelvet, valamint az uniós közbeszerzési irányelvet.
Levelükben úgy érvelnek: a tervezett koncesszió nem is tekinthető koncessziónak az uniós irányelv értelmében, mert nem foglalja magában az építmény hasznosításának átengedését, és a hasznosításból eredő kockázatot sem az viseli, aki elnyeri a jogosultságot. Hozzáteszik: Rogán Antal, a miniszterelnök kabinetfőnöke kifejezetten úgy nyilatkozott, hogy az egyetlen, a koncessziós jogosult által viselt kockázat az árfolyamkockázat. A civilek úgy fogalmaztak:
Éppen ezért felmerül, hogy ez valójában egy leplezett közbeszerzés, amelyet úgy bonyolítanak le, hogy nem tartják be a közbeszerzési szabályokat, így megsértve az uniós közbeszerzési irányelvet.
Kiemelik a tervezett koncesszió rendkívül hosszú, 35 éves időtartamát is. A koncessziós irányelv értelmében a magyar kormánynak alá kellene támasztania számításokkal, hogy miért ilyen hosszú ez az időtartam. Ezeket a számításokat adatigényléssel kérte ki a Transparency Magyarország a Nemzeti Koncessziós Irodától, de az elutasította kérelmüket. Így pedig nem lehet megítélni – írják –, hogy indokolt-e a 35 éves időtartam, vagy pedig a magyar kormány arra készül, hogy megsértse az EU alapszabadságait, úgy mint a szolgáltatások szabad áramlását és a belső piac egységét.
Korábban Karácsony Gergely főpolgármester is bejelentette, hogy az Eb-hez fordul a sztrádakoncesszió miatt, és kötelezettségszegési eljárást kezdeményez.Úgy tűnik, valamelyik kormánykedvenc oligarcha viheti az autópálya-koncessziót
A kormány évtizedekre koncesszióba adja a teljes hazai gyorsforgalmiút-hálózat kezelését és a belátható jövő összes nagy útfejlesztését. Ezeket pár ezermilliárd forintért a nyertesnek kell előfinanszíroznia. Az árfolyamkockázat miatt hazai befutó valószínű: Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.