szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Megrendelné a korábbi szerződés alapján még fennmaradó 48 trolit a Solaris-Skodától a BKV. A 26,7 millió eurós beszerzésről a jövő héten dönt a fővárosi közgyűlés.

Jövő héten dönthet a fővárosi közgyűlés arról, hogy jóváhagyjon-e a BKK számára egy 26,7 millió eurós trolibusz-beszerzést. A BKK most élne az opciós lehívási lehetőséggel, ami a Solaris–Škoda gyártóval kötött szerződésben szerepel, és megrendelné a fennmaradó negyvennyolc járművet – írta a társaság a hvg.hu szerkesztőségébe is eljuttatott közleményében.

A BKK szerint ez jelentős megtakarítást jelentene, mert az annak idején kedvező feltételekkel között szerződés értelmében csaknem a 2014-es áron kerülhetnének az új trolibuszok Budapestre. Azt is írták, hogy az alapanyagok, a gyártási költségek, az energiaárak, a logisztika és a munkaerő ugrásszerű drágulása miatt egy új közbeszerzési eljárás során várhatóan másfél-kétszer magasabb áron lehetne beszerezni a járműveket, és ezek csak jóval később tudnának forgalomba állni.

A BKK tavaly november 30-án módosította a Solaris–Škoda konzorciummal kötött megállapodását, és az igazgatóság úgy határozott, hogy jóváhagyja az opciós járművek lehívását. A forrás biztosításáról Karácsony Gergely főpolgármester javaslatára a Fővárosi Közgyűlésnek kell október 27-én, szerdán döntenie. A Trollino típusú trolibuszok közül 12 lenne szóló és 36 csuklós. Az elsők 2022. negyedik negyedévében érkeznének meg.

A beszerzésről Karácsony Gergely főpolgármester a Facebookon azt írta:

A kormány korábban vállalta, hogy állják a beszerzés költségeit, ám ismét nem tartották be ígéretüket, és azt is megakadályozták, hogy az Európai Fejlesztési Bank hitelkeretét használjuk fel erre a célra.

Karácsony szerint a beszerzéssel nem tudják kivárni vele a kormányváltást, és „csak úgy tudjuk biztosítani a budapesti közösségi közlekedés működését, ha folyamatosan fejlesztjük a járműparkot. Ezért szeretnénk az új alacsony padlós trolibuszokat beszerezni, ehhez pedig kérjük a Fővárosi Közgyűlés támogatását”.

Walter Katalin BKK vezérigazgató szerint a 48 jármű beszerzésével a jelenlegi hálózaton alapesetben már csak alacsony padlós járművek közlekednek majd a fővárosban.

Jelenleg összesen ötvennyolc ilyen típusú trolibuszt használnak Budapesten, de ősszel két újabb is forgalomba áll, a próbafutások során már most is megjelennek az utakon. Onnan lehet őket felismerni, hogy kissé másként néz ki a homlokfaluk.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!