Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A jelenség leginkább a diplomások között érzékelhető.
A diplomások között nőtt leginkább a nagyivók aránya tíz év alatt: a számuk gyakorlatilag megduplázódott 2009 és 2019 között – írta meg a Népszava a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai alapján.
A cikk szerint
a teljes népességre vetítve 2009-ben 2,9 százalék volt a sokszor a pohár fenekére nézők aránya, addig 2019-re már 6,1 százalékuk ivott az átlagosnál nagyobb mértékben.
Eközben az alkoholt ritkán fogyasztók aránya csökkent a diplomások között: korábban 24,5 százalékuk vallotta magáról, hogy egyáltalán nem iszik alkoholt, 2019-ben már csak 16,6 százalék számított közöttük absztinensnek. A legfeljebb nyolc általános végzettséggel rendelkezők között már nincsenek ilyen jelentős változások az említett tíz évet nézve.
Országos megoszlásban Budapesten (6,4 százalék) és Pest megyében (6,8 százalék) a legmagasabb a nagyivók aránya, a legkevesebben a Dél-Alföldön tartoznak ebbe a kategóriába, ott 3,4 százalék ez az arány.
A statisztikai adatok szerint a teljes népesség körében 2009-ben a teljes lakosság 4,6 százaléka számított nagyivónak, és 15,1 százalékuk volt mértékletes alkoholfogyasztó. 2019-re már a magyarok 5,2 százaléka volt nagyivó, és 20,2 százalékuk mértékletes alkoholfogyasztó. Az alkoholt egyáltalán nem fogyasztók aránya 2009-ben 37 százalék volt, amely arány 2019-re 29,1 százalékra csökkent.
A KSH adatai szerint leginkább a fiatalok körében nőtt az alkoholfogyasztása aránya: míg a 18 és 34 éves korosztály 2,6 százaléka számított nagyivónak 2009-ben, addig 2019-re már 5,9 százalékuk esett ebbe a kategóriába.
A szenvedélybetegeket segítő szervezetek arra figyelmeztettek, hogy az alkoholt, illetve azon belül a pálinkát egyfajta alapélelmiszerként, értékként beállítani nagyon veszélyes fegyver, ami visszafelé sülhet el, ráadásul az sem segít, hogy immáron több kormány sem tudta megalkotni a nemzeti alkoholstratégiát. Ez utóbbira az is magyarázat lehet a Népszava szerint, hogy az alkohol jövedéki termék, amiből az államnak komoly bevétele származik.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
„Én itt már minden »hülyére« szavaztam. Értelmes, világlátott, anyagilag stabil helyzetben lévő embernek szerintem tilos politikai párt közelébe mennie itthon” – mondja a magyar „orr”. HVG-portré.
Dopeman a „Jó arcok”-at, Kocsis Máté a „Zebra” nevű kört vezeti. Na de melyik kört vezetheti Schmidt Mária?
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Kellemes zenei aláfestés jellemzi, egy mosolygó pap is felbukkan benne.