szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az internetes vásárlásokhoz, a postai és telefonos megrendelésekhez kapcsolódó visszaélések a leggyakoribbak.

Több mint 15 ezer alkalommal követtek el visszaélést Magyarországon kibocsátott bankkártyával 2021 harmadik negyedévében, ami 24,3 százalékos csökkenést jelent az egy évvel korábbihoz képest – írja a Világgazdaság.

A Magyar Nemzeti Bank adatait feldolgozó cikk szerint az így okozott kár megközelíti az 503 millió forintot, ami a másfélszerese a 2020 harmadik negyedévében regisztráltnak.

A sikeres visszaélések aránya továbbra is elhanyagolható a teljes forgalomhoz képest – írták a jegybankra hivatkozva.

A visszaélések közül az internetes vásárlásokhoz, a postai és telefonos megrendelésekhez kapcsolódó csalások a leggyakoribbak.

"Figyelemre méltó azonban, hogy a netes tranzakcióhoz kapcsolódó csalások száma 30,6, az értéke 18,6 százalékkal visszaesett éves összevetésben, ami jelentős részben az erős ügyfél-hitelesítés kötelezővé tételének lehet köszönhető" – írták.

A cikk rámutat: az adathalászattal és az azonosítók lopásával elkövetett visszaélések száma 78,8 százalékkal 867-re nőtt éves összevetésben, miközben az okozott kár több mint tízszeresére, 120 millió forint fölé ugrott.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!