Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Egyre biztosabb, hogy az új paksi reaktorok irányítástechnikáját a franciáktól vesszük a német Siemens helyett – közölte Párizsban Szijjártó Péter külügyminiszter a hírt, amire régóta számítani lehetett, és ami furcsa mód azzal is összefügg, hogy Lázár János lefújta 115 új mozdony beszerzését.
Minden bizonnyal a francia Framatome veszi át a német Siemens Energy szerepét az új paksi reaktorok irányítástechnikájának leszállításában, miután a berlini kormány továbbra sem engedélyezte a vállalat részvételét az atomerőmű bővítésében – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerdán Párizsban.
Szijjártó bejelentése nem váratlan, miután már márciusban arról beszélt, hogy a Framatome szerepének növeléséről tárgyal a paksi atomerőmű bővítésében, annak érdekében, hogy a német kormány ne tudja blokkolni az irányítástechnika szállítását. A beszerzésben ugyanis a két ország cégei közösen voltak érintettek, de a németekkel ellehetetlenült a kapcsolat.
A kormány 2019-től kezdve nyugati beszállítót keresett az új paksi blokkok irányítástechnikai rendszerére. Meg is állapodott a közben a Siemens-csoportból kivált német Siemens Energy cég és a francia Framatome alkotta konzorciummal, ám a német kormány Ukrajna lerohanása miatt nem adott engedélyt a Siemens-cégnek az orosz részvétellel zajló projektben szereplésre.
Emiatt a kormány elfordult a németektől – és nem csak Paks ügyében. Ahogy arról a hvg.hu írt, ez a német–magyar viszály az egyik oka annak is, hogy Lázár János építési és közlekedési miniszter nemrég színpadiasan megleckéztette a németeket, bejelentve, hogy a vasúti járműpark megújításánál “a kormány már nem számít a német Siemens cég közreműködésére (…)
már nem barátkozunk velük.”
Ezzel kútba esett a magyar vasútfejlesztési projekt, amelyben egy már elnyert keretszerződés részeként a német Siemens Mobility 220 milliárd forint értékben szállított volna 115 villanymozdonyt a MÁV-nak. Ezekkel 150 korszerűtlen, 40 éves mozdonyt lehetett volna lecserélni. A Paks II. miatti bosszún túli okokról itt írtunk bővebben:
Több oka is van, hogy Lázár már nem barátkozik a Siemensszel, a Paks II. miatti bosszú csak az egyik
Százötven, a '60-as évek technológiáját idéző villanymozdonyt lehetett volna korszerű járművekre cserélni a MÁV-nál, de a gyártó német Siemensre megorrolt a kormány. Lázár János szerint „már nem barátkozunk velünk", így lefújják a 220 milliárdos beszerzést. Megtudtuk: ennek egyik oka lehet a pénzhiány, továbbá erős még a „bosszúfaktor" a Paks II.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagyot ment Londonban Emmanuel Macron francia államfő, konkrét megállapodásainak jelentőségét majd az idő dönti el. Hazai ellenfeleinek inkább múltbéli tevékenységük miatt van most feladva a lecke.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.
Átírhatja a sebészeti és terápiás protokollokat egy új ultrahangos 3D-s nyomtatási technika.