szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A közlekedési szakember szerint a BKK járatritkítása elhibázott, ezért a rendszert meg kellene javítani. Ebben lenne a főpolgármester segítségére.

Mint arról korábban beszámoltunk, a BKK csütörtökön ismerte el azt a hvg.hu által előző nap megírt információt, miszerint egy nappal később már ritkítva közlekedik sok, népszerű járata.

A döntés – pontosabban annak előkészítése – miatt komoly vita robbant ki a BKK és a Közlekedő Tömeg nevű szervezet között, eközben azonban a céget Vitézy Dávid is élesen bírálta. Walter Katalin nem sokkal később elismerte, hogy hibáztak a BKK-s járatritkítás bevezetésénél, szerinte sokkal látványosabban, hangsúlyosabban és hamarabb kellett volna kommunikálnia a vállalatnak a változást.

Vitézy most ismét a Facebookon írt a BKK döntéséről – egész pontosan egy Karácsony Gergely főpolgármesternek címzett levelét tette közzé. Mint írja,

„a BKK által fű alatt bevezetett járatritkítás negatív hatásai már az első fagyos reggelen megmutatkoztak: az utasok hosszabb várakozási időket és nagyobb zsúfoltságot tapasztaltak az érintett járatokon.”

A közlekedési szakember megjegyezte, bár a BKK vezérigazgatója elnézést kért a hibás előkészítés és tájékoztatás miatt, a főpolgármester inkább a szavakon lovagolt, nem pedig a járatritkítások hatásaival foglalkozott.

„Nevezhetik intézkedésnek, forgalmi beavatkozásnak, megváltozott közlekedési szokásoknak, átcsoportosításnak, a kapacitás újraosztásának, vagy mondhatják lassan, hogy mindenki megértse, de mégis, a lényeg ugyanaz: 53 vonalon kevesebb jármű közlekedik és egy sincs, amin több – a BKK közleménye sem állít mást. Ez pedig, akárhonnan is nézzük, járatritkítást jelent”

– emelte ki.

Vitézy Dávid a bejegyzését azzal zárta: felajánlja a segítségét a rendszer megjavításában, észszerűsítésében.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!