Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Márciustól nincs stikában csökkentett kiszerelés.
A kormány honlapján szerdán megjelent a kormányrendelet-tervezet, amely a zsugorflációról szól. Ebben szerepel az is, hogy milyen tájékoztató plakátokat kell kihelyezni a boltok bejáratához:
Az alábbi jelzést pedig konkrétan a termékek mellett kell elhelyezni:
Ahogy arról korábban már beszámoltunk, a kormány döntése értelmében március 1-jétől az egymilliárd forint feletti árbevétellel rendelkező élelmiszer-kereskedőknek figyelemfelhívó tájékoztatót kell kihelyezniük, amennyiben egy árusított termék kiszerelése csökkent.
A döntést azzal indokolták, hogy az elmúlt hónapokban számos országban kiemelt figyelmet kapott a zsugorflációnak nevezett jelenség, amikor bizonyos termékek árának változatlanságával vagy akár emelkedésével párhuzamosan a termék mennyisége csökken. Vagyis a fogyasztók a megvásárolt termékekből a korábbiaknál kevesebbet kapnak a pénzükért.
A tömeg vagy térfogat csökkenésének viszonyítási alapja az adott termék gyártója által 2020. január 1. és 2023. július 1. között alkalmazott kiszerelés lesz.
A döntés értelmében a tájékoztatási kötelezettség két hónapos lesz. A szabályok elmulasztása esetén a fogyasztóvédelmi hatóság jár majd el.
A kormány zsugorstopja a zsugorinfláció ellen nem sokat ér, de a Tesco és társai szekálására jó
A kiskermultiknak tájékoztatást kell kitenniük, ha egy termék kiszerelése csökken. Pedig a kiszerelés mérete a gyártókon múlik, ha ők címkéznének, akkor a kisboltok vevőihez is eljutna az információ. A "zsugortájékoztatókkal" újabb felületet kap a propaganda a boltokban, a multik még egy kötelező pluszfeladatot és adott esetben bírságokat.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Horváth László szerint „az már látható, kire nem számíthat a társadalom a drog elleni küzdelemben”.