Nem félünk eléggé
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
Kínai alvállalkozókkal, kínai technológiával és persze kínai hitelből jöhetnek a nagy vasútfejlesztések.
Minden mástól elkülönülő, a meglévő hálózatba nem becsatlakozó, részben magasvasútként futó pályán épülhet meg a ferihegyi vasút egy kínai elképzelés szerint, ráadásul úgy, hogy még az árazása is teljesen független lenne a MÁV-tól, vagyis nem kapcsolódna be a fővárosi közlekedési hálózatba, csak a repülőtér és Rákosrendező között ingázna – írta meg az iho.hu. A portál azt is tudni véli, hogy szintén kínai hitelből, kínai alvállalkozókkal épülhet a Budapestet elkerülő V0 vasútvonal is. A Telex úgy értesült kormányközeli forrásokból, hogy mindkét információ igaz.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerdán Pekingben tárgyalt és be is jelentette, hogy „megnyílik a lehetőség, hogy külső finanszírozással” lehessen fejleszteni a vasúti hálózatot. Részleteket akkor még nem mondott arról, hogy mi a pontos terv.
A terv finoman szólva sem új: már 2011-ben voltak tárgyalások arról, hogy kínaiak építsék a ferihegyi vasutat, amely a repülőteret összekötné a Budapest-Záhony vasútvonallal (azon a vonalon a reptér másik, 1-es termináljánál van a Ferihegy nevű vasúti megálló, de azt a terminált 12 éve nem használják, a használatban lévő 2-eshez nagyobb munka kell, mert az távolabb van mindegyik meglévő vasútvonaltól). 2019-ben pedig szinte szó szerint a most előkerült tervekről írtunk – sőt, már akkor is szó volt arról a vitáról, hogy a kínaiak inkább Rákosrendező felé vinnék a vasutat, a szakma magyar képviselői pedig azt szeretnék, hogy kapcsolják be a záhonyi vonalba. Ez volt a több, mint öt évvel ezelőtti cikkünk, a tervek nagyjából ugyanezek most:
Azóta két válság volt és most épp összeomlóban van a költségvetésünk, szóval pénz nincs, viszont az akkumulátorgyárak kiszolgálása és a termékeik elszállítása miatt muszáj lenne valamit építeni. A Telex forrása szerint a kormány az EU-forrásról lemondott, magyar forrás nincs, úgyhogy marad megoldásként a kínai hitel.
Ehhez jönne hozzá a Budapestet délről elkerülő V0 teherforgalmi vonal is. Ez is egy régi terv, az előkészítésnek többször is nekivágtak már, de mindeddig semmi nem lett belőle.
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A vállalkozások számára egyre vonzóbb lehetőség saját célra villamos energiát termelni, különösen a napenergia hasznosítása révén.
A forint jelentős árfolyamingadozása érdemben megnehezíti az olyan beruházások finanszírozását, amelyek importhányadot tartalmaznak.
Fél évig 5-6 ember volt kíváncsi a kertészeti tanácsaira, ma már közel kétszázezres követő tábora van Szomoru Miklós „Egy kertész kertje Pilisszentkereszten” blogjának. A kertészmérnök szerint, aki brit mintára magánkert-látogatásokat is szervez, nem kell heti 8 óránál többet dolgozni azért, hogy bárkinek virágzó oázássá váljon a kertje. Erre a legjobb példa virágpompában úszó birodalma.
Lehetséges forgatókönyvek.
Súlyos betegség Romániában azonosított juhhimlő, amely gazdasági károkat is okozhat.
Diego ügyvezetőjével beszélgettünk.
Furcsa részeletek derültek ki a HUN-REN Irányító Testületének üléséről. Miért szavaz valaki igennel az átalakításra, ha aztán lemond?