Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Inkább azokat a terveket kellene kínai vasútépítés helyett újra elővenni az elővárosi vonat reptéri leágazásáról Vitézy Dávid szerint, amikre nyolc éve nem sikerül EU-pénzt szerezni.
Totális tévút lenne, ha úgy épülne reptéri expresszvonat, mint ahogyan a hírekben megjelentek a tervek – reagált Vitézy Dávid a kiszivárgott elképzelésekre. Az LMP főpolgármester-jelöltje az után írt, hogy nyilvánosságra került a terv: kínai hitelből, kínai alvállalkozókkal épülhetne meg a vasút a repülőtér és Rákosrendező között, és rá sem csatlakoztatnák a meglévő vasútra, ráadásul a tarifáinak sem lenne közük sem a MÁV-hoz, sem a BKK-hoz.
Vitézy azt írta: nem csak kész terv, hanem építési engedély is megvan a másik javaslatra, amellyel a Budapest-Záhony vasútvonalba bekapcsolnák az új szakaszt, csak épp EU-pénz nincs hozzá. Azt is hozzátette, hogy volt már terv Budapesten kínai reptéri magasvasútra, amely „városképromboló, igénytelen és felesleges terv volt”, ehelyett „Ott a vasút, azt fejlesszük!”
Valóban, már 2016-ban megszületett a döntés arról, hogy a záhonyi vonalról lesz egy leágazás a repülőtér felé, de miután az engedélyezés is megvolt, nyomtalanul elsüllyedt a terv. Aztán 2019-ben a mostanihoz nagyon hasonló tervek készültek, ezekben már arról volt szó, hogy kínaiak építenek kínai pénzből egy, a MÁV-tól független vasutat – a magyar szakmabeliek nagy felháborodására, majd ezekből sem lett semmi. Amikor 2020-ban Vitézyt az állami Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatójának nevezték ki, majd 2022-ben az ötödik Orbán-kormány közlekedési államtitkára lett, akkor épp egyik terv megvalósításában sem történt előrelépés.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.