Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Magyarország után szinte biztos, hogy az európai autógyártás fellegvárának számító Németország sem támogatja a Kínában gyártott elektromos autókra tervezett vámot.
Németország júliusban tartózkodott azon az előzetes EB-szavazáson, amelyen a tagállamok először döntöttek a vámok kivetéséről. Azóta pedig a kiterjedt kínai gyártókapacitással rendelkező német autóipar erősen lobbizott Olaf Scholz kancellárnál, hogy ne támogassa az uniós elképzelést, amely akár 45 százalékos vámot is kivethet a Kínában gyártott elektromos járművekre – írja a Reuters hírügynökség.
A Bizottság javaslata csak akkor hajtható végre, ha az EU lakosságának 65 százalékát képviselő 15 uniós tagállam minősített többsége nem szavaz ellene. A Reuters szerdán arról számolt be, hogy Franciaország, Görögország, Olaszország és Lengyelország igennel fog szavazni, ami elvileg elegendő lenne az intézkedés végrehajtásához.
A Bizottság szerint a vámokra azért van szükség, mert Kínában az olcsó kölcsönök, a föld-, nyersanyag- és egyéb támogatások jogosulatlan versenyelőnyt teremt az ottani szereplők számára, így a cél az egyenlő versenyfeltételek megteremtése, nem pedig a kínai autógyártók kizárása – ahogy például az Egyesült Államok tervezett 100 százalékos vámja valószínűleg megteszi. A német autógyártók, amelyek tavalyi eladásuk egyharmadát Kínában bonyolították le, ellenzik a vámokat, mert aggódnak a megtorló intézkedések miatt, és félnek egy kereskedelmi konfliktustól az ország második legfontosabb kereskedelmi partnerével.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.