szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Magyarország után szinte biztos, hogy az európai autógyártás fellegvárának számító Németország sem támogatja a Kínában gyártott elektromos autókra tervezett vámot.

Németország júliusban tartózkodott azon az előzetes EB-szavazáson, amelyen a tagállamok először döntöttek a vámok kivetéséről. Azóta pedig a kiterjedt kínai gyártókapacitással rendelkező német autóipar erősen lobbizott Olaf Scholz kancellárnál, hogy ne támogassa az uniós elképzelést, amely akár 45 százalékos vámot is kivethet a Kínában gyártott elektromos járművekre – írja a Reuters hírügynökség.

A Bizottság javaslata csak akkor hajtható végre, ha az EU lakosságának 65 százalékát képviselő 15 uniós tagállam minősített többsége nem szavaz ellene. A Reuters szerdán arról számolt be, hogy Franciaország, Görögország, Olaszország és Lengyelország igennel fog szavazni, ami elvileg elegendő lenne az intézkedés végrehajtásához.

A Bizottság szerint a vámokra azért van szükség, mert Kínában az olcsó kölcsönök, a föld-, nyersanyag- és egyéb támogatások jogosulatlan versenyelőnyt teremt az ottani szereplők számára, így a cél az egyenlő versenyfeltételek megteremtése, nem pedig a kínai autógyártók kizárása – ahogy például az Egyesült Államok tervezett 100 százalékos vámja valószínűleg megteszi. A német autógyártók, amelyek tavalyi eladásuk egyharmadát Kínában bonyolították le, ellenzik a vámokat, mert aggódnak a megtorló intézkedések miatt, és félnek egy kereskedelmi konfliktustól az ország második legfontosabb kereskedelmi partnerével.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!