Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Az amerikai nagykövet szerint Magyarország függősége Pekingtől hatással van a NATO biztonságpolitikájára.
„Legszívesebben sehogy” nem reagált volna a Kormányinfón a Miniszterelnökséget vezető miniszter, amikor megkérte a Mandiner riportere: reagáljon arra, hogy az Egyesült Államok budapesti nagykövetségén találkoztak a NATO-államok hazánkba akkreditált képviselői, ahol a magyar kormány által bejelentett „gazdasági semlegesség” politikájának biztonsági vonatkozásairól egyeztettek. A találkozó kapcsán David Pressman amerikai nagykövet azt mondta, hogy
Magyarország nemrégiben bejelentett gazdasági „semlegességi” politikája, valamint a Moszkvától és Pekingtől való növekvő függősége az Amerikai Egyesült Államok és az Euroatlanti szövetség biztonságpolitikájára is hatással van.
Gulyás Gergely a Kormányinfón úgy reagált Pressman szavaira: „elmondta ő is a véleményét, ezt többnyire ismerjük”. Ugyanakkor azt javasolta a nagykövetnek, hogy „az amerikai-kínai külkereskedelmi forgalmat is vizsgálja, mert az folyamatosan növekszik”.
A miniszter kijelentését árnyalja, hogy a washingtoni kereskedelmi minisztérium korábban közölte: tavaly 20 százalékkal csökkent az Egyesült Államok felé irányuló kínai export az előző évhez viszonyítva.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az orosz és az amerikai elnök várhatóan a jövő héten tárgyal egymással.
A magyar gazdaságban is az autóipar volt a legfőbb vesztese a tavalyi évnek.