Milyen juttatások adhatók a munkavállalóknak a nyári pihenés finanszírozására?
Számos adómentesen vagy kedvezményesen biztosítható juttatási forma közül lehet választani.
Nem kell ezután konzultálni az érintettekkel a vonalbezárások előtt, a vonat- és buszjáratok párhuzamosságainak felszámolásánál pedig beleférne, hogy másfélszeresére nőjön a menetidő.
Átírná a kormány a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvényt is egy nagy salátatörvénnyel. Az indoklás szerint természetesen azért, hogy még jobb legyen az utasoknak – a Közlekedő Tömeg viszont úgy értelmezi a változtatásokat, hogy járatritkításoknak és vasúti mellékvonalak bezárásának ágyazhat meg, és a sztrájkjogot is még tovább csökkenti a közlekedésben.
A javaslat sokat foglalkozik a párhuzamosságok felszámolásával, vagyis azzal, hogy ne egymás mellett fusson a menetrend szerinti busz és a vonat. Ez jó lehet, csakhogy a javaslat egy párhuzamos járat megszüntetésekor 50 százalékos menetidő-növekedést is tolerálna, ez pedig már inkább járatritkításhoz hasonlítana.
A tervezet eltörli azt, hogy vonalbezárás előtt kötelező konzultálni az érintett településekkel, és azt is, hogy egy miniszteri engedélyt ki kelljen kérni egy vasútvonal busszal helyettesítéséhez. A kormány indoklása szerint erre azért van szükség, hogy „a vasúti személyszállítási közszolgáltatás biztosítását akadályozó tényezők fennállása esetén azok megszűnéséig rugalmasabban lehessen vonatpótló szolgáltatást végezni”.
Arról, hogy mennyi a minimális alapellátás a tömegközlekedésben – a járásközpontok és a megyeszékhelyek között napi két közvetlen járat oda-vissza, a többi település és a járásközpont között naponta három – eddig is volt szó a törvényben, de ez mostanáig csak ajánlás volt, ez után már normatív előírás lehet, sőt az eddigi hétköznapi menetrendről a hétvégékre is kiterjesztik. Ami persze jó hírnek tűnik, csakhogy ott áll egy olyan kitétel is: az államháztartás teherbíró képességének keretein és az infrastrukturális adottságon belül kell ennyit biztosítani, úgyhogy a Közlekedő Tömeg szerint fennáll a veszély, hogy erre hivatkozva ki lehet bújni a szabály alól.
Emellett minden évben kötelező lenne a MÁV-nak és a Volánnak egy sztrájkmenetrendet összeállítani, amelyet a közlekedésért felelős minisztérium fogad majd el. Vagyis gyakorlatilag a kormány határozhatná meg, hogyan lehet sztrájkolni ellene. A városon belüli személyszállításban pedig az eredeti menetrend minimum 66 százalékát tartani kellene.
Számos adómentesen vagy kedvezményesen biztosítható juttatási forma közül lehet választani.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Figyelembe kell venni azokat a feltételeket, amelyekkel mind a kiküldött, mind a társaság megfelel az adózási és számviteli előírásoknak, a rendeltetésszerű joggyakorlás elvéből következő elvárásoknak.
A magyar mesterségesintelligencia-szuverenitás irreális, a kis országok szűk szakterületi MI-fejlesztésekben lehetnek sikeresek. A kormány most már mintha tényleg komolyan venné az MI-t, de a politikai klíma (bevándorlásellenesség, keresztény fundamentalizmus, elszigetelődés az EU-tól) aligha kedvez egy alapjaiban nemzetközi iparág fejlesztésének. Ahogy a kormánystruktúra instabilitása sem.
Újabb fotót hozott a független országgyűlési képviselő.
Sokan rég elfeledett korok és távoli országok problémájának hiszik, de minap Európában is megjelent.
Szaporodnak a helyi önazonosság védelme nevében hozott rendeletek.
A miniszterelnök név szerint említette a Harcosok órája című YouTube-csatornának adott interjúban, de az elemző szerint ezzel neki nincs dolga.