Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A hírügynökség szerint költségcsökkentési okokból.
A BYD fontolóra vette, hogy Hollandiából Magyarországra helyezi át európai központját – szúrta ki a Reuters értesülését a Szegeder. A lap szerint szerint az épülő gyár miatt logikus lenne, ha a kínai autógyártó választása Szegedre esne.
A Reuters cikkében arról írt, hogy az áthelyezést költségcsökkentési okok motiválhatják, és az, hogy Magyarország azon országok közé tartozik, amelyek nem támogatták az Európai Unió új, kínai elektromos járművekre vonatkozó vámját.
A BYD a Szegeder megkeresésére nem kívánta kommentálni az értesülést.
Az Európai Unió október elején szavazta meg, hogy akár 45 százalékos vámot is kivethessenek a Kínából érkező elektromos járművekre, október 30-án pedig életbe is léptek az új vámok. Kína még aznap felszólította autógyártóit, hogy függesszék fel nagyobb beruházásaikat azokban az európai országokban, amelyek támogatják a kínai gyártású elektromos járművekre kivetett vámot.
Az intézkedést tíz EU-tagállam, köztük Franciaország, Lengyelország és Olaszország támogatta, míg öt ország, köztük Németország és Magyarország is ellenállt, tizenkettő pedig tartózkodott.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.