Kína felszólította autógyártóit, hogy függesszék fel nagyobb beruházásaikat azokban az európai országokban, amelyek támogatják a kínai gyártású elektromos járművekre kivetett vámot – írja a Reuters hírügynökség.
Mint korábban írtuk, a kínai elektromos autókra vonatkozó új vámok épp most lépnek életbe azután, hogy az ügyben vizsgálódott az Európai Bizottság, megállapítva, hogy a kínai állami támogatás miatt ezek gyártói aránytalan versenyelőnyt élveznek az európai gyártókkal szemben. Tíz ország – köztük Franciaország, Lengyelország és Olaszország – támogatta a vámot, öt tagállam – így Magyarország és Németország – ellenezte, tizenketten pedig tartózkodtak.
A tarifa legmagasabb kulcsa 45 százalék. A tagállamok voksairól egyelőre nincs információ, Magyarország biztos, Németország valószínűleg nem szavazta meg, annyi biztos, hogy több ország is tartózkodott.
A Reuters forrásai szerint a kínai autóipari vállalatokat, köztük a Szegeden gyárat építő BYD-t, a SAIC-ot és a Geely-t október 10-én a kínai kereskedelmi minisztériumban tartott találkozón hívták fel arra, hogy szüneteltessék beruházási terveiket, így gyárépítéseiket a vámot támogató országokban. Több külföldi gyártó is részt vett a találkozón, ahol a résztvevőknek azt mondták, hogy a döntés során tartózkodó európai országokban járjanak el körültekintően, ugyanakkor kifejezetten bátorították a befektetéseket a nemmel szavazó államokban.
A kínai gyártókat a találkozón arra is felszólították, hogy az európai kormányokkal ne külön-külön, hanem együttműködve tárgyaljanak befektetésekről – áll a tudósításban.
Sokat köszönhet az Ozempic és a Wegovy Hollywoodnak, ott derült ki, hogy radikálisan le lehet fogyni a szemaglutid alapú gyógyszerekkel – de a függőségekre gyakorolt jótékony hatása is a sztárok által bukott ki. Rengeteg kutatás indult, hogy kiderüljön, miért válnak be számos betegség ellen a cukorbetegségre kifejlesztett gyógyszerek.