Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Most először járt Budapesten az Egyesült Arab Emírségek elnöke, amíg a sejk Orbán Viktorral tárgyalt, kísérete számos megállapodást kötött.
Az Egyesült Arab Emírségek nagyvállalataival lép partnerségre a 4iG – számolt be közleményében a társaság. A megállapodásokat az emírségek elnöke, Mohammed bin Zájed Ál Nahján sejk budapesti látogatása során kötötték meg az e& technológiai vállalattal és a Mubadala Investmenttel, a világ egyik legnagyobb szuverén stratégiai befektetési társaságával.
A 4iG Csoport és a többek között a Yettel anyacégének, a PPF Telecomnak a többségi tulajdonosa, az e& szándéknyilatkozatokat írtak alá, hogy együttműködnek olyan tengeralatti adatkapcsolati projektek tervezésében, kivitelezésében és működtetésében, amelyek elsődlegesen a Közel-Kelet, Észak-Afrika és Európa közötti digitális összeköttetést célozzák. Az előzetes megállapodás magában foglalja egy albániai adatközpont közös fejlesztésének tervét a tenger alatti adatforgalom támogatása érdekében, továbbá potenciális digitális infrastruktúra-projektek megvalósítását Magyarországon az e& és PPF Telecom partnerségében.
A Mubadala Investment Company és a 4iG Csoport között aláírt együttműködési megállapodás potenciális tőkepiaci, akvizíciós és befektetési együttműködéseket készít elő, kiemelten a magyarországi, és a nyugat-balkáni régió kulcsfontosságú gazdasági szektoraira. A Mubadala Investment Company több mint 330 milliárd dollár értékű globális befektetési portfóliót kezel.
Ezen túl a 4iG Űr és Védelmi Technológiák Zrt. három megállapodást kötött a világ egyik vezető hadiipari vállalatával, az EDGE Grouppal védelmi ipari együttműködések megvalósításáról.
Az első alkalommal Budapestre látogató Mohammed bin Zájed Ál Nahján sejket fogadta Orbán Viktor miniszterelnök is. A vizit során hazánk 14 megállapodást kötött az Egyesült Arab Emírségekkel – áll a Miniszterelnöki Kommunikációs Főosztály közleményében.
A Nemzetgazdasági Minisztérium három megállapodást írt alá az emírségeki féllel, többek között közös befektetési lehetőségek feltérképezéséről a Mubadala globális befektetési vállalattal, illetve az Emírségek Befektetési Minisztériumával adatközpontok és mesterséges intelligencia projekteket érintő együttműködési lehetőségek beazonosításáról.
Az Energiaügyi Minisztérium a zöld- és megújuló energia, valamint a megújulóenergia-tárolókapacitások területén való együttműködésről állapodott meg az Emírségek Befektetési Minisztériumával és a Masdar vállalattal.
Az Agrárminisztérium és a Befektetési Minisztérium között létrejött megállapodás a két ország élelmiszeripari és a mezőgazdasági együttműködésének ad új lendületet, elősegítve a magyar technológiák piacra jutását az arab országban.
Együttműködési megállapodást kötött a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium, valamint az Emírségek Kabinetügyi Minisztériuma kormányzati fejlesztési és modernizációs tapasztalatok megosztásáról, illetve a Kulturális és Innovációs Minisztérium, valamint az Emírségek Családügyi Minisztériuma között egyetértési megállapodás jött létre a család- és az ifjúságpolitikai együttműködés elmélyítése érdekében.
Nyitóképünkön Orbán Viktor miniszterelnök fogadja Mohamed bin Zájed an-Nahján sejket, az Egyesült Arab Emírségek elnökét a Karmelita kolostorban. Fotó: MTI/Miniszterelnöki Kommunikációs Főosztály/Benko Vivien Cher
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.