Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
Az építési és közlekedési miniszter most emelte a tétet: a májusi 18 helyett most 54 új szerelvényt ígért.
Lázár János építési és közlekedési miniszter májusban beszélt arról, hogy még abban a hónapban kiírják a pályázati felhívást 18 új, biztonságos és magas komfortú HÉV-szerelvény beszerzésére, ami azt jelenti, hogy akár 2027-re meg is érkezhettek volna ezek a járművek. Ám a tendert azóta sem írták ki – írta meg szerdán a Népszava.
A lap emlékeztet arra, hogy Lázár kedden egy Facebook videóban 18 helyett már 54 új szerelvényt ígért, és elmondta, hogy még ebben az évben el fog indulni a tender, ez viszont azt jelenti, hogy tolódik a beszerzések időpontja. A miniszter elismerte, hogy az országban lévő száz HÉV-szerelvény mindegyike elérte már a 60 éves életkort, de hozzátette, hogy minden vonalat fel fognak újítani – elsőként a szentendrei HÉV-et, ahol az ígéret szerint felújítják a teljes pályát, a pálya melletti vasútállomásokat, állomásokat. Májusban Lázár még arról beszélt, hogy két-három év múlva új szerelvényekkel utazhatnak a szentendreiek, akkor 200 milliárdos költségekkel számoltak a projektre, amiben lett volna hazai és EU-s forrás is. A Népszava szerint azonban erre kevés esély van, mert egy ilyen tender lefutása legalább fél év, a pálya korszerűsítésre pedig még meg sem hirdették a kivitelezői tendert – írták.
Vitézy Dávid, volt közlekedési államtitkár, a Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakcióvezetője a lapnak elmondta, hogy szerinte egyre kevésbé vehetőek komolyan Lázár János szavai. „Májusban még hónap végét ígérte, most már az év végét. De a két ígéret között nem történt semmi. Az általa emlegetett tervezői megbízásokat még a Budapest Fejlesztési Központ adta ki. Lázár János azóta csak annyit csinált HÉV-ügyben, hogy leállította az összes projektet” – mondta Vitézy.
A Népszava szerint a választásokig aligha fog megtörténni a HÉV-szerelvények lecserélése és a felújítás, a jelenlegi uniós pénzügyi ciklus forrásai csak 2029-ig érhetőek el. Ezen felül az európai vasútgyártási kapacitások ismeretében teljesen irreálisnak tűnik, hogy a szállítói szerződés aláírása után fél évvel megérkezzenek az első szerelvények – írták.
Nyitókép: Reviczky Zsolt
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 30. és 2025. augusztus 31. között.
A tízes toplistán a nyolcadik helyre került a kamcsatkai földrengés, mégsem voltak halálos áldozatok. Ez hogyan lehetséges? Cikkünkben igyekszünk válaszokat találni. Felidézzük azt a 2004-es katasztrófát is, amikor a világ egy életre megtanulta, mi az a cunami.
Ha sikerül a kormányváltás, más törvényre is hasonló sors vár.
A kormányközeli lap a közvélemény-kutató megfutamodásáról írt, aki szerint erről szó sincs.
Új műsorvezetőket kap a Kalandra fal!