Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Kétségbeesetten küzd a befektetői bizalom visszaszerzéséért a Bank of America, legutóbbi profitnövelő lépése azonban...
Kétségbeesetten küzd a befektetői bizalom visszaszerzéséért a Bank of America, legutóbbi profitnövelő lépése azonban akkora publicitást kapott, s felhábárodást váltott ki, hogy kérdéses, elérte-e a célját. A bank egy laza 5 eurós havi díjat vezetett be a betéti kártyák használatára, amit akkor kell fizetni, ha fizetésre használják a plasztiklapot. Ha ATM-ből történő készpénzfelvételre, akkor nincs díj.
Magyar szemmel nézve nagyon fura ez, hiszen nálunk a fizetés ingyenes, az ATM-használat pedig általában fizetős. Amerikában azonban speckó oka van a Bank of America lépésének: lecsökkentették azt a díjat, amit a bank a kereskedőtől kap a kártyaelfogadásért. Ha pedig a kereskedőn nem lehet behajtani, rányomják az ügyfélre.
A dolog azért is pikáns, mert a betéti kártyák arányát a bankok tudatosan növelték az elmúlt években, rászoktatva az ügyfeleket arra, hogy kis összegű fizetéseket is ezzel a kártyátípussal intézzék készpénz helyett, a nagyobb tételeket pedig hagyományosan hitelkártyával fizetik az amerikaiak. Ezért aztán most azt látja az ügyfél, hogy a saját pénze elköltéséért sarcolja meg a bank.
A bank talán abban bízik, hogy a díj miatt nem a készpénz, hanem a hitelkártya felé mozdulnak el az ügyfelek, ami jó neki. A lényeg, hogy ha a betéti kártyán lekorlátozták hatóságolag a profitot, akkor máshol kell ezt beszedni. A nagy kérdés persze, hogy az ügyfelek hogy reagálnak - a Bank of Americának mindenesetre közel 40 millió betéti kártyás ügyfele van.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ellenzéki arcok és két régi kedvenc pokémon is felbukkan – videós beszámolónk az eseményről.