szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

Második alkalommal fordul elő, hogy egy pénzügyi szolgáltató nem tartja be Pénzügyi Békéltető Testület (PBT)...

Második alkalommal fordul elő, hogy egy pénzügyi szolgáltató nem tartja be Pénzügyi Békéltető Testület (PBT) ajánlását, ezért a fogyasztók elrettetntése céljából napvilágra hozzák a nevét.

Az azenpenzem.hu cikke szerint eddig 45-ször adott ki ajánlást a PBT és csak az Axa Biztosító és az Aegon Hitel tett arra magasan, hogy az ajánlásnak megfelelően kártalanítsák az ügyfelet.

Az Aegon esetében a sztori röviden az, hogy a korábbi 4,5 százalékról 8,2 százalékra emelték meg az ügyfél hitelének kamatát. Azzal védekeztek, hogy már korábban 6,7-re nőtt a kamatláb, csak adminisztrációs hiba miatt rossz számot közöltek az ügyféllel. A PBT szerint a kamatláb a kamatperiódus alatt nem változtatható, főleg nem visszamenőleg. Azt javasolták, hogy egy periódusra a korábbi alacsony kamatot vegyék figyelembe, ami pénzvisszatérítést jelentett volna az ügyfélnek. Ezt azonban az Aegon Hitel nem tette meg, ezért hozták nyilvánosságra a nevét és a történetet.

A korábbi ügyben az AXA arra hivatkozva nem fizetetett, csak minimális pénzt egy súlyos balesetet szenvedett ügyfél utazási biztosítására, hogy műtét előtt nem kért engedélyt a sürgősségi beavatkozásra. (Nyílt koponyatörésről volt szó, 3 napon belül be is jelentették a balesetet.) Az AXA a PBT ajánlására se fizetett, de azóta a PSZÁF is rácuppant az ügyre, közérdekű keresettel igyekezhet majd elérni, hogy az AXA utasbiztosítást kötő ügyfeleinek érdekeit súlyosan sértő kitétel kikerüljön a szerződési feltételek közül.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!