szerző:
Győrffy Árpád
Tetszett a cikk?

Kihasználva a kitűnő piaci hangulatot, újabb megkérdőjelezhető értékű céget vezettek be horror áron az amerikai piacra.

Kihasználva a kitűnő piaci hangulatot, újabb megkérdőjelezhető értékű céget vezettek be horror áron az amerikai piacra. Úgy tűnik, amíg mindenki a Facebook érkezésére vár és a Wall Street képtelen még egy épkézláb korrekcióra is, a befektetők mindent megvesznek a tőzsdére lépéskor, aminek valami köze van az internethez. Mintha csak 2000-et írnánk, noha most a többi papírra nem ragad át a hiszti, csak a friss érkezőket hajtják fel nevetséges szintekre.

A legfrissebb példa a Yelp nevű cég, mely fogyasztói értékeléseket tartalmazó weblapot üzemeltet. A júzer mindenféle tapasztalatait megoszthatja, leosztályozhatja a helybeli villanyszerelő szolgáltatását, vagy az éttermekét is. Jelenleg 25 millió értékelés olvasható, a duma az, hogy ha valaki vidékre indul, itt megtalálja a legkisebb szolgáltatók értékelését is, vagyis nélkülözhetetlen az oldal.

Persze a Yelp masszívan veszteséges, ettől függetlenül a 12-14 dollár közé várt árazás helyett 15 dolláron került sor az IPO-ra, majd az első kereskedési napon 25 dollár közelébe hajtották fel a befektetők a kurzust. A cég ezzel árbevétele mintegy 17-szeresét éri, ami elég meredek. Tuti shortra lenne jó, de persze nincs kölcsönrészvény.

A dolog érdekessége, hogy az elmúlt évben számos papír lőtt ki ugyanígy, majd omlott össze pár hét alatt az árfolyama, a befektetők mégis ugyanúgy égbe hajtották az első nap a Yelp-et, mint annó a Zyngát, vagy a Groupont.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!