Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Egyetlen talponálló büfével kezdték a a McDonald fivérek, majd jött egy agresszív üzlettárs, aki előbb kinyomta őket az üzletből, majd világhálózatot épített.
A McDonald testvérek, Richard és Maurice már 1937-ben BBQ éttermet üzemeltettek a kaliforniai Monrovia reptér közelében, de miután 1940-ben San Bernadinoba költöztek, új létesítményüket már McDonald's néven és egyszerűsített menüvel nyitották meg: az eredeti kínálatból csak a slágernek számító hamburger, a sült krumpli, a milkshake és az almáspite maradt – írja a haztajidizajn blog.
Sikerükre felfigyelt az agresszív üzletpolitikájáról elhíresült Ray Croc, aki az '50-es években előbb betársult a bizniszbe, majd megvásárolta tokkal-vonóval. Croc üzletláncban gondolkodott, a lánc első, franchise rendszerben működő éttermét '55-ben nyitotta meg.
További Meki képekért kattintson.
A McDonald fivéreket Crock aztán, ahogy azt kell, szépen kiszorította az üzleti életből. A hálózat 119 országban létesített gyorséttermei ma naponta 68 millió vásárlót szolgálnak ki.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.