szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy hónap alatt 150 ezer plusz vendégéjszakát hozott a turisztikai ügynökség május végi influenszerbulija a turisztikai ügynökség szerint. Az ügynökség szerint Orbán Ráhelnek semmi köze nem volt a milliárd forintos programsorozathoz, de nagyon úgy tűnik, hogy pár meghívott influenszer „véletlenül” a miniszterelnök lányával is összefutott.

A Budapestről készült imázsfilm hatására már a forgatást követő első öt napban 40 százalékkal nőtt az Egyesült Államokból és az Egyesült Arab Emírségekből érkezett előfoglalások száma – mondta a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója a Tv2 műsorában.

Könnyid László szerint a kampány óta eltelt egy hónapban 150 ezres többlet jelentkezett a vendégéjszakák számában. Ráadásul az influenszerfilm az őszi és a téli időszakban egyaránt hoz majd vendéget Budapestre, és így Magyarországra.

Könnyid szerint az influenszerek a Budapestről gyártott tartalmakkal 150 országba 340 millió emberhez jutottak el. “Nincs olyan médiamegoldás ma, amellyel hasonló volumenű elérést lehet biztosítani” – mondta az MTÜ vezérigazgatója.

Az MTÜ vezérigazgatója a nemzetközi influenszerekkel készített imázsfilmről közölte, 14 országból 50 tartalomgyártót hoztak Magyarországra. Ők három napig Budapest több mint 50 ikonikus helyszínéről posztoltak, ezáltal egy nagyon masszív tartalom került fel Budapestről és Magyarországról a digitális térbe. Mindez egy grandiózus filmforgatássá fejlődött, hiszen a három nap alatt Budapesten több mint 30 órányi nyersanyagot forgattak le, ebből készült el egy nagy imázsfilm Budapestről, amely megmutatja azt “a fantasztikus energiát, amit a főváros kínál az ide látogatóknak” – fogalmazott Könnyid László.

Budapest – The Spice of Europe

Get captivated by Budapest’s timeless elegance, treasures and charm. A city where you can find everything from vibrating places to historical treasures all year round.

Az Influencer Tripről nemrég az MTÜ elnöke, Guller Zoltán az Indexnek nyilatkozott, ebben a kampány milliárdos költségét azzal védte meg, hogy tavaly az MTÜ 11 európai országban összesen kétmilliárd forintot költött médiavásárlásra, Amerikában több mint 700 millió forintot. Ez az új típusú marketingkampány elmondása szerint Európában egymilliárd, Amerikában 500 millió forintba került, és ebben az évben új piacokon is hirdettek, mint például Brazíliában, Kanadában és az öböl menti arab országokban, az erre fordított összeg valamivel több mint 300 millió forint volt. Szóval, elmondása szerint az influenszerekkel összességében még spóroltak is.

„Mi lesz a következő? Oroszország? Észak-Korea?” Visszafele is elsülhet, hogy NER-vendégségbe jöttek az influenszerek

Az Orbán-kormány álságos külpolitikájával és a magyarországi korrupcióval szembesítik az Orbán Ráhel csapatának meghívására nemrég Budapesten járt, tejben-vajban fürösztött külföldi influenszereket a követőik. Lepres L. Krisztina cikke.

Az Influencer Trip a jelek szerint némi átfedésben volt Orbán Viktor miniszterelnök lányának programjaival. A Vörösmarty téri Hotel Dorothea luxushotel nyitóeseményén Orbán Ráhel, a BDPST kreatív igazgatója is felszólalt. Eközben az MTÜ influenszereinek a Halászbástyához szerveztek programot, de akadt olyan, aki mindkét eseményen megfordult. Később Orbán Ráhel a Botaniq Budai Klubban fogadott egy szűkebb körű baráti delegációt, akik szintén az MTÜ-esemény keretein belül jelentek meg a BDPST exkluzív klubjában – írta meg a Telex.

360 magyarország Álom magyar kivitelben (19) Orbán Ráhel 24 HVG 2024
Instagram / Kefaya Qat

A májusi hétvége után több influenszer meg is köszönte posztjaiban a miniszterelnök lányának a Budapesten töltött napokat. Guller az Index-interjúban azt mondta:

A mi influenszereink semmit nem köszöntek meg miniszterelnök úr lányának, többek között ezért is állok értetlenül még a feltételezés előtt is. Hogy került volna Orbán Ráhel az influenszereknek szervezett eseményekre? Sehogy, hiszen nem is volt ott.

Orbán Ráhel befolyása az állami turizmusfejlesztésre és konkrétan az MTÜ-re régóta nyílt titok. Barátnője, egykori évfolyamtársa, Jakab Zsófia a Magyar Divat és Design Ügynökség vezérigazgatója, 2022-ben pedig emellett az MTÜ vezérigazgató-helyettesévé is kinevezték.

Új stratégia a turizmusban: nő Orbán Ráhel és köre befolyása

Mire felébred Csipkerózsika-álmából a turizmus, már a kormányhoz közel álló szereplők mondhatnak ítéletet ágazati versenytársaikról. A HVG megszerezte a Magyar Turisztikai Ügynökség megújuló stratégiáját, amely új védjegyrendszer bevezetésével számol.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!