szerző:
hvg.hu

A magyarok a szupermarketeket, a bankokat és a telefontársaságokat ítélik meg a legkedvezőbben, 40 ország összehasonlításában pedig itthon is a politikai pártoknak és az egészségügynek a legrosszabb a reputációja. A hazai általános üzleti környezetről is eléggé borúsan nyilatkoztak a magyarok a TNS legfrissebb hírnév-felmérése szerint.

A TNS információszolgáltató nemrég tette közzé a Globális Vállalati Hírnév tanulmányát, amely negyven ország 36 ezer lakosának megkérdezésével készült. A hírnév-index arról ad összehasonlítást, hogy az emberek saját hazájukban hogyan ítélnek meg különféle intézményeket, illetve alapvető szolgáltatásokat.

Hét kategóriában értékeltek a magyarok is: az egészségügy, a politikai pártok, a postai szolgáltatások mellett a távközlést, az üzleti környezetet, a bankokat és a szupermarketeket is értékelték.

A kutatás egyik legmeglepőbb eredménye, hogy a legtöbb európai ország mennyire kedvezőtlennek véli üzleti környezetként való megítélését, összehasonlítva az Egyesült Államokkal vagy az Ázsia-Csendes-óceáni térséggel. Ez tükrözi egyrészt a lakosság véleményét saját országuk jelenlegi gazdasági helyzetéről, másrészt a jövőre vonatkozó várakozásaikat.

Összességében, a többnyire állami irányítású szektor, az egészségügy megítélése igen kedvezőtlen minden országban, de az európai országokban általában kedvezőtlenebb, mint az Ázsia-Csendes-óceáni térségben illetve Amerikában.

A politikai pártok még ennél is rosszabb megítélés alá esnek, mivel nem tudnak megfelelni a lakosság velük szemben támasztott követelményeinek, és hiányosságokat mutatnak a szimpátia illetve a hozzáértés terén is.

A módszer
A kutatás a TRI*M módszerrel készült, amelynek a lényege a három M: mérés, menedzsment, monitoring. Összesen 28 kérdést tettek fel, amelyre egy ötfokozatú skála segítségével lehetett választ adni. Ebből egy standard módszerrel alakítanak ki többféle mutatószámot. Az alábbi adatok egy -50 és 100 pont közötti skálán mozognak.










Magyarországi eredmények (Oldaltörés)

Lássuk a magyar eredményeket (a barométer közepén a pontszám, a nyíl mellett az átlagtól való eltérés, a jobb oldali "hőmérőn" pedig Magyarország helyezése látható):

Üzleti környezet: a magyarok 12 pontot adtak a hazai üzleti környezet megítélésekor, amely 22 ponttal alacsonyabb az átlagos pontszámnál. Ezzel Magyarország a 31. a 40 ország listáján, amelyet ebben a kategóriában a szempontból az Egyesült Államok vezet 73 ponttal.

Üzleti környezet
© TNS














Egészségügy: az egyik legnegatívabban megítélt szektor -10 pontos értékelést kapott, ez 32 ponttal kevesebb a 40 ország átlagánál, és 35. helyre teszi Magyarországot a listán ezt a kategóriát tekintve. A szingapúriak a legelégedettebbek az egészségüggyel, ott ez a terület 67 pontot kapott.

Egészségügy
© TNS















Politikai pártok: az átlaghoz hasonlóan Magyarországon sem népszerűek a pártok, itthon -21 pontot kaptak, amely 11 ponttal alacsonyabb az átlagnál. Ebben a kategóriában Magyarország a 24. az országok listáján.

Politikai pártok
© TNS















Szupermarketek: a hazai szupermarketek 52 pontot kaptak, amely csupán 1 ponttal alacsonyabb a 40 ország átlagánál, tehát a többi országhoz hasonló mértékben elégedettek az emberek a szupermarketekkel Magyarországon is. Egyébként Dél-Afrikában a legkedveltebbek a szupermarketek, ott 75 pontot kaptak.
 
Szupermarketek
© TNS














Bankok: a pénzintézetek 50 pontot kaptak, amely pontosan egybeesik a vizsgált országok átlagával. Ez a bankok megítélése szempontjából a 22. helyre teszi Magyarországot a 40 állam listáján. A bankok egyébként Dániában a legkedveltebbek, ott 81 pontra értékelte a helyi lakosság ezt a szolgáltatást.

Bankok
© TNS















Telefónia: Magyarországon ezt a szektort ismerik el leginkább, és a világ átlagát tekintve is előkelő helyet foglalunk el. Ez a terület 50 pontot kapott hazánkban, amely 7 ponttal magasabb az átlagnál, és 8. helyre rangsorolja Magyarországot a vizsgált országok listáján. A legelégedettebbek itt is a szingapúriak: ők 60 pontot adtak a telefontársaságoknak. 

Telefónia
© TNS















Postai szolgáltatások: 27 pontra értékelték a magyarok ezt a területet, amely 14 ponttal marad el a világ 40 országának átlagától, és ezzel hazánk a 31. a 40-es listán. A rangsort egyébként Ausztrália vezeti, ahol 70 pontot kaptak a postai szolgáltatások.

Postai szolgáltatások
© TNS






 









Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Meglepetésszerűen zuhant rá a közigazgatásra a létszámstop

Meglepetésszerűen zuhant rá a közigazgatásra a létszámstop

Újabb különleges trélerkombinációt kaptak el a rendőrök

Újabb különleges trélerkombinációt kaptak el a rendőrök

Ha globális válság jön, az bizony begyűrűzik hozzánk is

Ha globális válság jön, az bizony begyűrűzik hozzánk is

Több ezer háztartásban ment el az áram Zalaegerszegen

Több ezer háztartásban ment el az áram Zalaegerszegen

Lemondott az olasz miniszterelnök

Lemondott az olasz miniszterelnök

Környezeti tragédia a Kanári-szigeteki tűzvész

Környezeti tragédia a Kanári-szigeteki tűzvész