Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"50f5641f-7485-4923-81ed-4e86403e18be","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az akár 750 kilométeres hatótávú vadonatúj villanyautó többek közt nyakfűtéssel kényezteti utasait.","shortLead":"Az akár 750 kilométeres hatótávú vadonatúj villanyautó többek közt nyakfűtéssel kényezteti utasait.","id":"20250523_bearaztak-a-legujabb-francia-luxusautot-a-ds-n8-at","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/50f5641f-7485-4923-81ed-4e86403e18be.jpg","index":0,"item":"b5786856-73fb-4d4b-ae74-a86ffe2d1fe5","keywords":null,"link":"/cegauto/20250523_bearaztak-a-legujabb-francia-luxusautot-a-ds-n8-at","timestamp":"2025. május. 23. 06:41","title":"Beárazták a legújabb francia luxusautót, a 750 kilométeres hatótávú DS N°8-at","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"568ef1eb-befe-4c55-9215-2d8973a517b5","c_author":"Cabrera Martin","category":"elet","description":"Tavaly tavasz óta már irányonként napi négy-négy járatot közlekedtet a Regiojet a magyar és az osztrák főváros között, mi pedig összehasonlítottuk a MÁV, illetve az ÖBB vonataival. Mind az árakon, mind a színvonalon meglepődtünk, pedig a MÁV-nak sem lenne lehetetlen adaptálni mindazt, amit a cseheknek már évekkel ezelőtt sikerült.","shortLead":"Tavaly tavasz óta már irányonként napi négy-négy járatot közlekedtet a Regiojet a magyar és az osztrák főváros között...","id":"20250522_budapest-becs-vonat-regiojet-mav-obb-jegyek-arak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/568ef1eb-befe-4c55-9215-2d8973a517b5.jpg","index":0,"item":"3f246b2b-4481-4884-8756-5703e6c7f77a","keywords":null,"link":"/elet/20250522_budapest-becs-vonat-regiojet-mav-obb-jegyek-arak","timestamp":"2025. május. 22. 05:01","title":"Vonattal Budapestről Bécsbe: a cseh magánvasút nemcsak a MÁV-ot, de a Railjetet is lemosta a pályáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"917f5f39-43e3-46c4-a247-c35294a27e74","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A vadonatúj Toyota bZ5 jelentősen olcsóbb fő riválisánál, a Tesla Model Y-nál.","shortLead":"A vadonatúj Toyota bZ5 jelentősen olcsóbb fő riválisánál, a Tesla Model Y-nál.","id":"20250522_melyen-tesla-ar-alatt-kinalja-uj-villanyautojat-a-toyota-bz5","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/917f5f39-43e3-46c4-a247-c35294a27e74.jpg","index":0,"item":"3b88ee41-27bf-4fa5-82f5-260166f84399","keywords":null,"link":"/cegauto/20250522_melyen-tesla-ar-alatt-kinalja-uj-villanyautojat-a-toyota-bz5","timestamp":"2025. május. 22. 06:41","title":"Mélyen Tesla ár alatt kínálja új villanyautóját a Toyota","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"89e1f42c-4321-4732-a9d9-0b92e8fc0305","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Fiat Tris az olasz márka első háromkerekű villanyautója.","shortLead":"A Fiat Tris az olasz márka első háromkerekű villanyautója.","id":"20250522_12-loeros-cuki-aprosaggal-rukkolt-elo-a-fiat-tres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/89e1f42c-4321-4732-a9d9-0b92e8fc0305.jpg","index":0,"item":"3a00ee15-f2af-4507-8bd9-0bb21f56d071","keywords":null,"link":"/cegauto/20250522_12-loeros-cuki-aprosaggal-rukkolt-elo-a-fiat-tres","timestamp":"2025. május. 22. 07:59","title":"12 lóerős cuki aprósággal rukkolt elő a Fiat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f3141cd5-fcec-4759-b4a2-eaf70ceadae2","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Független Benzinkutak Szövetsége szerint a forgalmuk 30 százalékát vesztették el, ezért sokan le is húzták a rolót.","shortLead":"A Független Benzinkutak Szövetsége szerint a forgalmuk 30 százalékát vesztették el, ezért sokan le is húzták a rolót.","id":"20250523_GVH-Mol-kiskutak-per","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f3141cd5-fcec-4759-b4a2-eaf70ceadae2.jpg","index":0,"item":"d13b51e2-f64a-4d92-bd23-2864831cdeeb","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250523_GVH-Mol-kiskutak-per","timestamp":"2025. május. 23. 18:00","title":"Már zajlik a per, hogy kiderítsék: miért nem vizsgálta a GVH a Molt a benzinárstop idején","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5af69e8f-267b-4e6b-874f-d07cb24254bb","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Néhány képviselő elismerte, hogy ott volt, de állításuk szerint nem tudták, hogy a kínai cég hívta meg őket. ","shortLead":"Néhány képviselő elismerte, hogy ott volt, de állításuk szerint nem tudták, hogy a kínai cég hívta meg őket. ","id":"20250523_A-belgak-lehallgattak-a-Huawei-Anderlechtnel-berelt-paholyat-hogy-korrupt-EP-kepviseloket-buktassanak-le","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5af69e8f-267b-4e6b-874f-d07cb24254bb.jpg","index":0,"item":"7c226b4a-6b9d-493f-9bfa-af779db09de9","keywords":null,"link":"/kkv/20250523_A-belgak-lehallgattak-a-Huawei-Anderlechtnel-berelt-paholyat-hogy-korrupt-EP-kepviseloket-buktassanak-le","timestamp":"2025. május. 23. 13:17","title":"Lehallgatták a Huawei Anderlechtnél bérelt páholyát a belgák, hogy korrupt EP-képviselőket buktassanak le","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"69c8f900-0af9-44fd-b724-750ee49be5f7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Meg is építenek év végéig 300 akkucsere-állomást Kínában.","shortLead":"Meg is építenek év végéig 300 akkucsere-állomást Kínában.","id":"20250522_kamionoknal-vezeti-be-az-akkucseret-a-CATL","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/69c8f900-0af9-44fd-b724-750ee49be5f7.jpg","index":0,"item":"c8d34881-f08a-4155-94b1-335f7aa3cb8c","keywords":null,"link":"/cegauto/20250522_kamionoknal-vezeti-be-az-akkucseret-a-CATL","timestamp":"2025. május. 22. 10:42","title":"Öt perc és mehet tovább: a villanykamionoknál az akkucsere a jó megoldás a CATL szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"adba1ee1-3b90-4996-8543-fabb3c6f9cf9","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Titokzatos kötvénykibocsátás, osztalékfizetés helyett eladósodás, Száraz István és Mészáros Lőrinc bankja is felbukkan a történetben.","shortLead":"Titokzatos kötvénykibocsátás, osztalékfizetés helyett eladósodás, Száraz István és Mészáros Lőrinc bankja is felbukkan...","id":"20250523_Rejtelyes-50-milliardos-tetel-bukkant-fel-Matolcsy-Adam-baratai-koreben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/adba1ee1-3b90-4996-8543-fabb3c6f9cf9.jpg","index":0,"item":"5cfb44d0-da5c-401a-a245-da09e95a6fbd","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250523_Rejtelyes-50-milliardos-tetel-bukkant-fel-Matolcsy-Adam-baratai-koreben","timestamp":"2025. május. 23. 08:58","title":"Rejtélyes, 50 milliárdos tétel bukkant fel Matolcsy Ádám barátai körében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
„Szoftver bevezetése ellenséges környezetben.” Akár ez is lehetne a címe annak az ötéves históriának, amely ahhoz képest, hogy majdnem 700 ezer munkavállalót és nagyszámú családtagját érinti, csak kevesek ismernek. A hvg.hu olvasói kalauzául szegődik a rejtelmes KIR becserkészéséhez. Potom 1800 milliárd forint kifizetésének kiszámításáról van szó. Csekélység, csak a költségvetés negyede.
Már a KIR szó jelentése maga is húszmilliós kérdés lehetne Vágó István műsorában. A betűszó feloldása: Központosított Illetményszámfejtő Rendszer. A szisztémának elsősorban az a feladata, hogy a költségvetési szerveknél munkaviszonyban lévők, közalkalmazottak, köztisztviselők, fegyveres testületeknél vagy rendvédelmi szerveknél szolgálók, bírósági és ügyészségi dolgozók munkabérét, egyéb személyi kifizetéseit és a munkaadókat terhelő járulékokat központilag elszámolja. A kör tehát az iskolai takarítótól a táblabírón át a köztársasági elnökig terjed, így nem meglepő, hogy a KIR-nek jelenleg 1600 jogcímet kell kezelnie, hiszen más szabályok vonatkoznak a napközis nevelőre, aki például könyvvásárlási támogatást kap, és más a kutyakiképző rendőrre, akinek viszont kutyafuttatási pótlék dukál.
A KIR kritikusai alapjában vitatják, hogy szükség lenne egyetlen, államilag centralizált bérszámfejtő rendszer kiépítésére. Véleményük szerint éppen a közszféra szétaprózottsága miatt a túlzottan rugalmatlannak tartott KIR képtelen gyorsan és pontosan kielégíteni a helyben, intézménynél vagy önkormányzatnál felmerülő igényeket. Mohos András, a Magyar Államkincstár (MÁK) elnöke a hvg.hu-nak elmondta, hogy egyáltalán nem példa nélküli a közszféra bérszámfejtésének központosítása. Számos nyugati közszolgálatnál alkalmazzák, és a háború előtt nálunk is így számolták az illetményeket, hogy aztán az 1960-as években felálló illetményszámfejtő hivatalok a tanácsi dolgozók bérét is központilag kalkulálják. A tanácsrendszer megszűnése után 1991-től lényegében az összes önkormányzat és intézményei dolgozóinak illetményét a Területi Államháztartási és Közigazgatási Információs Szolgálatotok (TÁKISZ-ok) számították ki, közel félmillió emberét. A rendszer előnyei már korán megmutatkoztak – véli Mohos –, mert ellenőrzött adatokkal jó adatbázisokat jöttek létre, ráadásul egy bérszámfejtőre 450–500 munkavállaló jutott, ami a MÁK-elnök szerint a rendszer hatékonyságát bizonyítja. (Mára a 750–800 főnél tartanak.)
A problémák akkor jelentkeztek, amikor még az Orbán-kormány alatt eldöntötték: a TÁKISZ-oknál használatos, elavultnak nyilvánított háromféle rendszert egyetlen váltja fel, és a technológiai váltással egy időben a KIR-t kiterjesztik az egész közszolgálatra, tehát a közvetlen állami pénzekből gazdálkodó testületekre és intézményekre. Az egyetemeket, fegyveres testületeket, bíróságokat és ügyészségeket ekkor kívánták a KIR használatára kötelezni. A rendszer működését szabályozó kormányrendelet 2000 októberében azzal született meg, hogy a KIR 2002. január 1-én már teljes fordulatszámmal fog működni. Ez azonban nem sikerült, egy évvel elhalasztották a rajtot. Mohos András szerint technikai hiányosságok és az „új szereplők berzenkedése az ismeretlentől” egyaránt késleltette a szisztéma bevezetését. A MÁK elnöke – aki akkor még a Pénzügyminisztérium (PM) helyettes államtitkára volt – ma elismeri: maga is kevesebb problémára számított. A program- és adatkonverziós hibákon túl elsősorban az autonómiájukat féltő egyetemek álltak ellen, de a minisztériumok se siettek az átállással. A tárcák közül például az oktatási mind a mai napig „KIR-en kívüli”.
Még 2003 elején is, amikor a kiterjesztett KIR végre megindult, számos gond volt vele. Nagy riadalmat keltett például, hogy a személyi jövedelemadó kiszámításánál nem a lakosság által legismertebb algoritmust használták, így többen attól tartottak, hogy százezreket kell majd utólag az APEH-nek befizetni. Mohos szerint indokolatlan volt a riadalom. A kincstár elnökének szavait az is alátámasztja, hogy idén már 300 ezer munkavállaló szja-bevallását közvetlenül a KIR-en keresztül intézte.
A húzódzkodó intézményeket azzal is sikerült megnyugtatni, hogy az eredetileg szigorúan központosított rendszert felpuhították: a TÁKISZ-okat felváltó Területi Államháztartási Hivatalok, majd az őket követő MÁK területi igazgatóságok mellett – amelyek főleg az önkormányzati bérkalkulációt végzik – 38 intézménynek biztosították, hogy önálló illetményszámfejtő hely legyen. Így van olyan hely, ahol már néhány tucat dolgozónak jó sok pénzért önálló KIR-állomást hoztak létre.
A kormány a rendelet módosítására készül, úgy tudni, lezárult a tárcák közti egyeztetés. A születőben lévő új szabályok jelentősen szűkítenék az önálló illetményszámfejtő helyek számát, a PM tervezete legkevesebb tízezer dolgozónál húzná meg a határt. A rendszer annál hatékonyabb és gazdaságosabb, minél nagyobb számú adatot dolgoznak fel egy helyen. Jelenleg 277 önkormányzati intézmény 32 800 dolgozójának számfejtik a bérét a KIR-en kívül. Nekik még adnának némi átmeneti időt, de őket is hamarosan beszuszakolnák a rendszerbe.
A KIR eredetileg négy fő funkciót látott volna el. Az illetményszámfejtés és a statisztikai adatszolgáltatás mellett munkaügyi és humánpolitikai (HR) célokat szolgált volna. A KIR bírálói szerint a két utóbbinak a gyakorlatban nyoma sincs. Soós Lőrinc, az Info-Datax Kft. adatkereskedelmi cég igazgatója szerint a korszerű, piacon lévő integrált vállalatirányítási rendszerek mind a négy funkciót tartalmazzák. A KIR-t toldozni-foldozni ugyan lehetséges, de, ha a munkaügyi és a HR-rész kimarad, javítani már lehetetlen – véli Soós.
Mohos András elismeri, hogy eddig a rendszerben nem volt meg a szükséges HR-komponens, de ennek legfőképpen adatvédelmi okai voltak. Az adatvédelmi biztos ugyanis már a tervezés fázisában felhívta a fegyelmüket arra, hogy személyes, sőt érzékeny adatok központi tárolása sérti a dolgozók személyiségi jogait. Mohos azt ígéri, már megszületett a megoldás: a KIR helyi előkészítő rendszerébe, az IMI-be lehetne felvenni azokat az adatokat (mondjuk, a fegyelmiket), amelyek a helyi személyzeti döntésekben fontosak, de az államnak semmi köze hozzájuk. Békésben már 600 intézményben kísérleti jelleggel működik, a MÁK pedig szeptemberben vezeti be KIR „humánpolitikai modulját”. A tapasztalatok egyelőre nagyon jók – bizakodik Mohos.
A KIR-t amiatt is támadják, hogy sokak szerint rendkívül drága mulatság. Nem tudni pontosan, mennyibe került a kifejlesztése és az előre nem tervezett nehézségek korrigálása. Egy forrás megjelölése terjesztett szakanyag a fejlesztés költségeit több milliárdra becsüli, amihez évi 1 milliárdos karbantartási költség jön még hozzá. Az „anonim” forrás szerint a nálunk is piacvezető bérügyviteli rendszer teljes körű kiépítése, bevezetése, betanítása 600 millió lenne, és 150–200 millió éves ráfordítással sokáig elgurulna. Ez – figyelembe véve, hogy idén májusban már 446 központi és 11 316 önkormányzati szerv volt benne a központi bérszámfejtés rendszerében – erősen alulbecsültnek tűnik.
A KIR-t kritizáló dokumentum azt is állítja, hogy a bérszámfejtés piaci áron történő (1000–1200 Ft/fő/hó) teljes kiszervezése százezer fő esetén évi 1,2 milliárd forintba kerülne az államnak, és valóban meg lehetne vele takarítani az intézmények és a KIR munkabérköltségeit is. Idén májusban már 674 ezer munkavállaló bérét fejtették központilag, ami ezek szerint mintegy 8 milliárdba kerülne „privát” megoldással. Ehhez képest a MÁK-nál idén 4,5–5 milliárdot költenek a KIR működtetésére és fejlesztésére – ez jelentősen kevesebb a 8 milliárdnál. Csakhogy ehhez jönnek még a 38 önálló illetményszámfejtő hely és a helyi előkészítés költségei. A hvg.hu tapasztalatai szerint egyetlen ember sincs széles e hazában, aki tudná, pontosabban, aki megmondaná, mekkora pénzek lehetnek ezek. (Ahhoz mindenestre elég sok, hogy máig sok ellendrukkere van a KIR-nek, ők többnyire ilyen-olyan módon érdekeltek ügyviteli szoftverek fejlesztésében vagy értékesítésében, és a központi illetményszámfejtés által egyre inkább lefedett piacukat féltik.)
A költségekről való tisztánlátást jelentősen nehezíti, hogy az informatikai és rendszerfejlesztést a MÁK, illetve területi szervei végezték, az ő költségvetésükből pedig nehéz kihüvelyezni, mennyi ment a KIR-re. Erre Mohos András sem vállalkozott. Azt azonban határozottan cáfolta, hogy a KIR informatikai rendszere a Belügyminisztérium egykori, nemrég újra cserélt választási hálózatára épülne.
Inzelt Péter, a Magyar Tudományos Akadémia Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézete (MTA SZTAKI) igazgatója – aki évekkel ezelőtt is nyilvánosan bírálta a KIR-t – a hvg.hu-nak azt mondta: tudomása szerint a BM elaggott rendszerét használja központi számfejtő. Inzelt azt is elmondta, hogy bár az MTA és intézményei kezdetben beléptek a központi rendszerbe, de annyi volt a hiba, és annyira sokba került a helyi fejlesztés, hogy kiszálltak belőle. Inzelt az MTA-nál több tízmillióra teszi a rendszercsatlakozásra feleslegesen kidobott pénzeket.
Nem tudni, hogy mekkora „helyi” beruházásokra volt szükség ahhoz, hogy az intézmények a KIR-nek megfelelő adatokat továbbíthassanak. Az egyik területi környezetvédelmi igazgatóság gazdaságisa név nélkül csak annyit mondott a hvg.hu-nak: amióta a KIR-t használják, nemhogy csökkent volna az adminisztratív létszámuk, de két új embert kellett felvenniük, akik a „rendszert etetik”.
Mohos András MÁK-elnök szerint nehezen forintosítható a KIR-nek az a hozadéka, hogy a folytonosan változó illetményrendelkezések alapján központilag módosítják a kiszámítás módját, így nem fordulhat elő olyan, mint a decentralizált számfejtésénél, ahol a helyi erők szakszerűségén múlik, hogy jól számolnak-e. Emellett a KIR kiszűri a párhuzamosságokat, mert egy munkavállalónak csak egyetlen főmunkahelye lehet.
2002-ben a kormányváltás hevében felmerült, hogy nem kellene kiterjeszteni az egész közszolgálatra a KIR-t, de a rendszer zöld utat kapott. A Keller László vezette közpénzügyi államtitkárság, majd a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal (Kehi) is vizsgálódott a KIR ügyében. Kellerék vizsgálatának eredményeiről semmit sem tudni, azóta az államtitkárság helyét is sóval hintették be, míg a Kehi titkosította az anyagát – az átláthatóság és az üvegzseb-törvény legnagyobb dicsőségére – titkosították. A kormányzati belsőellenőrzés tanulságairól a PM egyik előterjesztéséből csak annyit tudhatunk meg: „a bevezetés különböző problémák miatt nem az eredeti célkitűzésnek megfelelően történt, de napjainkra a működés stabilizálódott. A Kehi 2004. évben történt ellenőrzésének megállapítása szerint a rendszer a közszférában teljes körűen bevezethető.”
Talán az Állami Számvevőszéktől juthatna a közönség is megbízható költségadatokhoz, de a KIR-t a számvevők eddig még nem vizsgálták.
A Pénzügyminisztérium prognózisa 46 milliárd forinttal csökkentette a korábbi 2005. évi általános forgalmi adó bevételi tervét, amelynek várt összege így 1,896 milliárd forint.
Jövőre a rendőrségnél reálértékben nem nőhetnek a működési kiadások – jelentette ki a belügyminiszter. Lamperth Mónika a rendészeti szervek jövő évi költségvetéséről azt mondta, hogy a rendőrségnél inflációs növekedéssel számolnak, azaz a működési kiadások a jövő évben reálértékben nem nőhetnek. Továbbra is indokolt lesz a szigorú létszám- és dologiköltség-gazdálkodás.
Eredményes volt csütörtökön a 12 hónapos futamidejű diszkont kincstárjegyek aukciója, amelyen a kincstár 30 milliárd forint névértékű jegyet bocsátott ki. A sikeres aukció után erősödött a forint.
Az Európai Bizottság szerint jelenleg nincs szükség további lépésekre az EU államháztartási fegyelmi eljárásában Magyarország ügyében, de figyelmeztetett, hogy továbbra is ajánlatos az éberség.
A fogyasztói árak az idén júniusban 0,3 százalékkal nőttek az egy hónappal korábbihoz és 3,8 százalékkal az egy évvel korábbihoz képest – közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Omlásában súlyos a légvár – mondta Orbán Viktor húsz évvel ezelőtt. Utolérte az omlás, és súlyosnak ígérkezik. Sarokba szorította magát, és most harap. Vélemény.