szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Tárgyalást javasolt a gazdasági minisztériumnak az M0-ás körgyűrű északi Duna-hídjának építéséről Szigetmonostor önkormányzata, amely mindmáig nem járult hozzá a közigazgatási területén áthaladó beruházás engedélyezéséhez.

A beruházás eredeti, 1999-ben készült építési tervében szerepel, hogy az M0-ás híd mellett a helyiek közlekedését megkönnyítő kis híd is épülne a sziget és a szentendrei Duna-part között, ám ez a mostani kivitelezési tervekben már nincs benne – mondta Szilágyi Lajos polgármester.

Az önkormányzat ragaszkodik az eredeti tervhez, vagy – ha a kis hídról a magas költségekre tekintettel kész is lemondani – valamiféle kompenzációhoz. A javaslat szerint az építési engedély megadásának fejében a község lakói több éven át ingyen vehetnék igénybe a két part között közlekedő dunai kompot, ennek költségeit a beruházók, vagy az állam állná. Jelenleg a naponta a fővárosba munkába járó helybéliek csak 40 kilométeres kerülővel, a tahi hídon át érhetik el céljukat, vagy a költséges kompjáratokat vehetik igénybe.

A helyi rendezési tervben nem szerepel a Szentendrei szigeten áthaladó M0-ás híd építése, márpedig a szerkezet a község közigazgatási területén, legalább egy kilométeres szakaszon ívelne át és 3 hídláb alapjait is itt alakítanák ki.

Az önkormányzatiság elveinek alapján a helyiek hozzájárulása nélkül az építkezés nem kezdődhet meg – szögezte le Szilágyi Lajos. Elmondta, hogy az ügyben a testület múlt év szeptemberében már levéllel megkereste a gazdasági tárcát, ám válasz mindmáig nem érkezett, ezért küldték el most az újabb levelet a kapcsolat felvételére.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Az M0-ás környékén érdemes most telket venni

Míg a budapesti ingatlanárak stagnálnak, az agglomerációban egyre nagyobb ütemben növekszik az építési telkek ára. Továbbra is vonzónak számít Budaörs, Telki, illetve Solymár, így ott a telkek ára is magasabb. De egyre keresettebbek az épülő M0-s gyűrű délkeleti és keleti övezetei.

MTI Gazdaság

Új szakaszokat adnak át az M0-s körgyűrűn

Több mint egy évtizedes szünet után novemberben újabb M0-s szakaszokat adnak át. Az idén induló építések eredményeként 2007-ben a 105 kilométernyi, főváros körüli gyorsforgalmi útból már közel 90-en közlekedhetünk. A körgyűrű teljes összezárásának idejét azonban még nem lehet tudni.

Gazdaság

Csúszhat az M0-ás híd építése

A budakalászi és a szigetmonostori önkormányzatának tulajdoni hozzájárulása hiányában az építési engedélyt a Közúti Közlekedési Felügyelet elutasította, így csúszhat az Újpest és Budakalász közötti M0-ás szakasz építése.

MTI Itthon

Átadták az M0-ás új szakaszát

Először az EU történetében, éppen a magyar szándékok alapján alsóbbrendű utakat is lehet európai pénzből felújítani és építeni – idézte fel Gyurcsány Ferenc a brüsszeli megállapodást a körgyűrű és a Vecsést, Üllőt elkerülő új útszakasz átadásán.

MTI Gazdaság

Új M0-ás szakasz: indulhat az építkezés

Eredményt hirdetett a Nemzeti Autópálya Rt. az M0 autóút keleti szektor 4.sz. főút és 31. sz. főút közötti szakaszának kivitelezésére kiírt nyílt, közbeszerzési eljárásban. A győztes a két osztrák és egy magyar cégből álló PVT-M0 konzorcium lett. A 6,7 kilométer nettó 8,9 milliárdba kerül.

MTI Gazdaság

Osztrákok építhetik az M0-ás új szakaszát

Az ausztriai Porr Technobau Umwelt AG vezette PVT-M0 konzorcium építheti meg nettó 8,9 milliárd forintért az M0-ás körgyűrű 4-es és 31-es számú főút közötti, 6,7 kilométer hosszú szakaszát – tközölte a Nemzeti Autópálya (NA) Rt.