szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az internetezőknek több mint a fele nem űz rendszeres sporttevékenységet – derül ki az NRC Piackutató felméréséből. A rendszeres sportolók havonta átlagosan 5600 Ft-ot költenek sportra.

Az internetezők mindössze egyharmada tekinthető rendszeres sportolónak: 21 százalékuk hetente többször, 12 százalékuk legalább hetente egyszer végez valamilyen sporttevékenységet. A magyarországi internetezők 56 százaléka semmilyen sporttevékenységet nem űz. A férfiak, a diplomások, a 18-29 évesek és a budapestiek körében felül vannak reprezentálva a rendszeresen, legalább hetente egyszer sporttevékenységet végzők. A vizsgált szociodemográfiai változók közül a legnagyobb különbséget a korcsoportok között találtuk: a 18-29 évesek 42 százaléka, a 40 év felettiek csak 22 százaléka sportol rendszeresen.

Egy rendszeresen sportoló gyakori internetező havonta átlagosan 5600 Ft-ot költ sportra. Az internetezők között a kerékpározás (14 százalék), a labdarúgás (12 százalék), az aerobic (11 százalék) és a futás (11 százalék) a legnépszerűbb sportok.

Az internetezők többsége (54 százaléka) nem elégedett, 33 százalék inkább elégedett, 12 százalék teljes mértékben elégedett az elérhető sportolási lehetőségekkel. A rendszeresen sportolók között nagyobb arányban találunk elégedetteket, mint azok között, akik nem sportolnak rendszeresen.

A felmérést az NRC 2005. május 20. és 2006. május 30. között végezte 1000 internet-használó online megkérdezésével. Az adatbázist az TNS-NRC InterBus kutatásának offline adataival súlyoztuk, így az a legfontosabb demográfiai ismérvek tekintetében reprezentatív a legalább hetente internetező 18-69 éves magyar lakosságra nézve.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Itthon

A választások bizakodóvá teszik az internetezőket

Január óta érezhetően növekszik a NetHangulat index. A jelenség mögött a választások közeledésének hatása fedezhető fel - derül ki az NRC piackutató cég választásokra elkészült kutatásából. Írásunkban a 7 hónapos kutatássorozat eredményeit, trendjeit foglaljuk össze.

hvg.hu Tech

Az internetezők érzéseire vadászik egy weboldal

A We Feel Fine projekt létrehozói kíváncsiak, mit éreznek nap mint nap az interneten szörfözők és a bloggerek. Ennek szondázására elkészítettek egy weboldalt, amely automatikusan megkeresi és regisztrálja az ilyen tartalmú mondatokat a hálón.

Infinit Tech

Megrögzötten ragaszkodnak szokásaikhoz az internetezők

A brit Cabinet Offic megbízásából a Tickbox.net nevű cég 1535 tizenhat évnél idősebb angol netezőt kérdezett meg internethasználati szokásaikról. A Kabinetiroda arra volt kíváncsi, milyen esélyei és lehetőségei vannak az angol kormány e-szolgáltatásokat összesítő egyablakos oldalának a nagyobb fokú elismertségre.

hvg.hu Itthon

Az internetezők Matthäust akarják

A UEFA felső vezetése úgy döntött, hogy a magyar-horvát pályázat a 2012-es futball Európa-bajnokság megrendezésére versenyben maradt az olasz és a lengyel-ukrán kandidálással. A végső döntésben az is szerepet kaphat, ha nemzetközileg is ismert a magyar szövetségi kapitány. Az NRC felmérése azt igazolja, hogy a magyar internetezők ettől függetlenül is szeretnék Lothar Matthäust megtartani.

hvg.hu Itthon

Az internetezők szerint Magyarországon nem lesznek lázongások

Az október 27-én kezdődő franciaországi külvárosi lázongások kapcsán kérte ki az NRC Piackutató Kft. az internetezők véleményét. A kutatásból kiderült, hogy az internetezők többsége tájékozódott az eseményekről és legtöbben szociális feszültségeket látnak az események hátterében.

hvg.hu Gazdaság

Az internetezők 2012-re várják az eurót

Az NRC Piackutató Kft. decemberben az euró bevezetésével kapcsolatban kérte ki az internetezők véleményét. A netpolgárok döntő többsége úgy gondolja, hogy a forintot csak akkor szabad felcserélnünk az euróval, ha arra a gazdaság és a társadalom teljes mértékben felkészült.