szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A 4-es metró Kálvin téri állomásának megépítése miatt szükség van a Kálvin tér lezárására a Vámház körút felől. Az építési területen csak a BKV járművei haladhatnak át - tájékoztat a BKV Zrt.


Metró 4; Kálvin tér
Ilyen lesz a föld alatt
© BKV Zrt.
Február óta tart a Kálvin téri állomásépítés előkészítése. A munka nagyobbik része csak most következik, április 5-től két évre le kell zárni a Kálvin tér Vámház körúti részét. Ettől fogva csak a BKV járművei haladhatnak át a munkaterületen, a közúti forgalom nem.

A Kálvin tér lezárása, kisebb-nagyobb változásokkal egészen 2008 végéig marad érvényben, amíg a metróállomás szerkezetépítése befejeződik. Az építkezés következő néhány hetében a téren keresztül haladó 2 méter átmérőjű csatorna vezeték kiváltására, áthelyezésére kerül sor. Ez után kezdődhet meg az állomás szerkezet „résfalainak” megépítése. A résfal lényegében egy függőlegesen földbe ásott vasbeton falat jelent, mely az állomás külső fala is egyben.

A változások szerint 49-es villamos Pest felől csak a Lónyay utcáig jár majd, a pótlást a budai oldalon már jelenleg is közlekedő pótló-buszok oldják meg, amelyek meghosszabbított útvonalon a Deák térig járnak majd. Az autósok a Baross utcából a Múzeum körút és a Kecskeméti utca felé, a Múzeum körútról a Kecskeméti utca és az Üllői út felé haladhatnak tovább. A Szabadság hídról érkezők a Sóház utcán vagy a Lónyay utcán hagyhatják el a Vámház körutat. 
 
Augusztus 21-től, a Szabadság híd felújítása és lezárása miatt ez a forgalmi rend is változik majd. A BKV minden budapestit arra kér, hogy lehetőleg kerülő úton, alternatív útvonalakon közlekedjen főleg az alsó rakpart, a Vámház körút és a Szabadság híd környékén.

Az építkezések során nemcsak metróállomások és alagutak épülnek, hanem megújulnak az érintett utak, terek is. Az utakat, villamosvágányokat, parkolókat és a Szabadság hidat a XXI. század elvárásainak megfelelően a legkorszerűbb módon újítják fel, állítják helyre. Átépül és megszépül a Kálvin tér, a Fővám tér és az Egyetem környéke is - tájékoztat a közlekedési vállalat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Gazdaság

Újabb metrófinanszírozási bonyodalmak

Csúszik és egyre drágább a 4-es metró, és ezt végre a főváros vezetői is elismerték. A beruházás finanszírozásának megoldásához ugyanakkor egy lépésnyit sem közeledtek.

MTI Itthon

Leváltják a 4-es metró projektigazgatóját

Tíz év után távozik posztjáról a 4-es metróberuházás projektigazgatója; Gulyás László szakértőként dolgozik tovább a cégnél - erősítette meg az MTI értesülését a sajtófelelős. Az új projektigazgató Balogh Árpád, a MÁV jelenlegi főosztályvezetője lesz

MTI Itthon

Demszky: uniós pénz nélkül is megépül a 4-es metró

A főpolgármester szerint a budapesti 4-es metró akkor is megépül, ha a beruházásra egyetlen euró sem érkezik az Európai Unió kohéziós alapjából. Demszky Gábor erről csütörtökön, sajtótájékoztatón beszélt, kiemelve, hogy az idei fejlesztésekre állami és önkormányzati forrásokból 85 milliárd forintot tettek félre.

MTI Itthon

Demszky: egyéves késésben van a 4-es metró

Egy éves késésben van a 4-es metró építése, így legkorábban 2010 legvégén szállítanak majd utasokat a vezető nélküli szerelvények az Etele tér és a Baross tér között - közölte a főpolgármester szerdán.