Robbanásokat hallani a katari Dohában, beindult az iráni válaszcsapás
Az amerikai média korábban közölte, hogy Irán az Egyesült Államok katari bázisát készül megtámadni.
Nyíltan beismerték a tervezők a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint, hogy a 4-es metró második, Keleti pályaudvar és Bosnyák tér közötti szakaszának tervei hibásak és elavultak.
Az egyesület arra reagálva közölte ezt az MTI-vel, hogy Főpolgármesteri Kabinet hétfői ülésének álláspontja szerint ideiglenesen elhagynák a 4-es metró második szakaszán a Dózsa György úti és a Róna utcai állomás megépítését, az így megtakarítható pénzt pedig a vonal budaörsi virágpiacig történő meghosszabbításának előkészítésére költenék.
A VEKE úgy látja: a két kis forgalmú megálló elhagyásával biztosan nem lehet 35 százalékot megtakarítani, emiatt a kérdés az, hogy szükség van-e a metró második szakaszára, illetve a város mai anyagi helyzetében van-e értelme egy metrószakasznak, ahol az utasszám nem haladja meg egy erősebb villamosvonal kapacitását.
Az egyesület szerint a 4-es metró Bosnyák téri ágánál kevesebb pénzből, de szintén uniós forrásból kiépíthető a Rákóczi úti és Thököly úti gyorsvillamos pályája, amely - mint írták - valóban segíti a térség közlekedését, átszállás nélkül biztosítva Újpalota számára a közvetlen belvárosi kapcsolatot.
A szervezet állásfoglalásában kitért arra: a metró második szakaszára vonatkozóan soha semmilyen érdemi költség-haszon elemzés nem készült, a lehetséges alternatívákat nem vetették össze, és nem volt valódi szakmai vita vagy valós alternatíva-elemzés a virágpiaci meghosszabbításról sem.
A VEKE kiemelte: a második ütemre fordított pénzből egész Budapest felszíni közlekedését rendezni lehetne. "Újabb 230 milliárd forintot elkölteni a 4-es metró immár beismerten hibás terveire, és közben hagyni szétesni minden mást a városban őrült hiba, sőt kifejezett károkozás" - írták.
Nyáry Krisztián, a Fővárosi Önkormányzat kommunikációs igazgatója hétfőn arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a kabinet áttekintette a 4-es metró második és harmadik szakaszának megvalósításával összefüggő kérdéseket. Közlése szerint szakértők vizsgálják a második szakasz műszaki tartalmának módosítását a költségek csökkentése érdekében. A Hungária körúti és a Bosnyák téri állomás az eredeti tervek szerint megépülne, a Dózsa György úti és a Róna utcai állomás végleges kiépítésére azonban csak később kerülne sor.
Az igazgató elmondta, hogy a harmadik szakasz mintegy 2,1 kilométeres vonalhosszabbítást jelentene. Kelenföld és Gazdagrét között mélyvezetésben épülne a metró, míg a budaörsi végállomás kéreg alatt vagy a felszínen épülne. A szakértői felvetésről nem született döntés, a kabinet további háttérszámítások elvégzésére kérte fel a tervezőket. A kabinet egyetértett azzal, hogy a harmadik szakasz kiépítésével a főváros a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség pályázatán induljon.
Az amerikai média korábban közölte, hogy Irán az Egyesült Államok katari bázisát készül megtámadni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Új idegenrendészeti eljárás indul.
Orbán korábban azt mondta, ez tüdőn lőné a gazdaságot.
Fizikai és mentális megterhelésre figyelmeztetnek.
Július elején újabb hullámra lehet számítani.