szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A BKV vezetése folyamatosan figyeli, hogy az egyes járatokat mennyi utas veszi igénybe, és részben az adatok alapján dönt a közlekedés megszervezéséről - mondta Mihálszky Gábor, a BKV közlekedési vezérigazgató-helyettese.

A sztrájk ideje alatt a BKV saját, valamint a Volán és az alvállalkozók járműveivel szállítja az utasokat. Kedd hajnalban például a BKV 140 alvállalkozói, 39 Volán- és 20 saját buszt küldött forgalomba. A közlekedési társaság a sztrájk kezdetekor tudatta: az alvállalkozói járműpark szétosztásával úgy szervezi a szolgáltatását, hogy lehetőség szerint a belváros minden kerületből elérhető legyen.

Mihálszky Gábor, a BKV közlekedési vezérigazgató-helyettese az MTI-nek elmondta: amikor döntenek arról, hogy mely járatokat üzemeltetik a sztrájk ideje alatt, figyelembe veszik, hogy a döntés pillanatában miként néz ki a teljes budapesti közösségi hálózat.

A közlekedés megszervezésénél az egyik alapelv, hogy ott nem indítanak járatot, ahol párhuzamosan van metró, HÉV, vasút, vagy Volánbusz-járat - mondta, és példaként a 22-es busz vonalát említette, ahol a Volánbusz is jár, így itt a sztrájk ideje alatt a fővárosi közlekedési társaság nem indít párhuzamosan buszjáratot. A Volánbusznak egyébként 240 olyan járata van, amely fonódik a BKV járataival.

A másik alapelv, hogy a buszok a metrók, a vasút és a Volánbusz-hálózat között biztosítsanak átszállásos kapcsolatot úgy, hogy ne legyen olyan területe a városnak, ami "kimarad", és ahol 1-1,5 kilométernél nagyobb az úgynevezett "rágyaloglási távolság", ami egy megálló eléréséhez szükséges. 

Emlékeztetett rá: a fővárossal kötött közszolgáltatási szerződésben rögzítették, hogy a hálózat megszervezésekor a gyaloglási távolságnak 300-500 méter közé kell esnie. A sztrájkra, mint rendkívüli helyzetre tekintettel, a hálózatot úgy kell átalakítania a BKV-nak, hogy az utasok 1-1,5 kilométer gyaloglással, közvetlenül elérhessék a metrót, a HÉV-et vagy a vasutat. Arra is figyelnek, hogy biztosítsák a nagy lakótelepek közvetlen összeköttetését a metróval.

A BKV azt is figyelembe veszi, hogy ha valamely vonalon nagyobb az utazási igény, akkor átcsoportosítanak járműveket onnan, ahol kevesebben utaznának. A vezérigazgató-helyettes elmondta: volt például olyan, hogy elindítottak egy járatot 10 perces követésekkel, de kiderült, hogy a járművek kihasználtsága ezt nem indokolja, ezért átcsoportosították a buszok egy részét oda, ahol több utas volt és ritkábban járt a busz.  

A BKV vezetése a járművezetőktől és a forgalomirányítóktól kapja a pontos információkat, amik alapján döntenek az átcsoportosításokról.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.
Magyar egyetemisták 24 óra alatt készítették el a csodaszemüveget, ami segíthet az egészségügyi dolgozóknak

Magyar egyetemisták 24 óra alatt készítették el a csodaszemüveget, ami segíthet az egészségügyi dolgozóknak

Üzent a budafoki élesztőgyár: mindenki nyugodjon meg, lesz élesztő

Üzent a budafoki élesztőgyár: mindenki nyugodjon meg, lesz élesztő

Minden tény arra utal, hogy nem Soros rángatja a forintárfolyamot

Minden tény arra utal, hogy nem Soros rángatja a forintárfolyamot