szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A BKV vezetése folyamatosan figyeli, hogy az egyes járatokat mennyi utas veszi igénybe, és részben az adatok alapján dönt a közlekedés megszervezéséről - mondta Mihálszky Gábor, a BKV közlekedési vezérigazgató-helyettese.

A sztrájk ideje alatt a BKV saját, valamint a Volán és az alvállalkozók járműveivel szállítja az utasokat. Kedd hajnalban például a BKV 140 alvállalkozói, 39 Volán- és 20 saját buszt küldött forgalomba. A közlekedési társaság a sztrájk kezdetekor tudatta: az alvállalkozói járműpark szétosztásával úgy szervezi a szolgáltatását, hogy lehetőség szerint a belváros minden kerületből elérhető legyen.

Mihálszky Gábor, a BKV közlekedési vezérigazgató-helyettese az MTI-nek elmondta: amikor döntenek arról, hogy mely járatokat üzemeltetik a sztrájk ideje alatt, figyelembe veszik, hogy a döntés pillanatában miként néz ki a teljes budapesti közösségi hálózat.

A közlekedés megszervezésénél az egyik alapelv, hogy ott nem indítanak járatot, ahol párhuzamosan van metró, HÉV, vasút, vagy Volánbusz-járat - mondta, és példaként a 22-es busz vonalát említette, ahol a Volánbusz is jár, így itt a sztrájk ideje alatt a fővárosi közlekedési társaság nem indít párhuzamosan buszjáratot. A Volánbusznak egyébként 240 olyan járata van, amely fonódik a BKV járataival.

A másik alapelv, hogy a buszok a metrók, a vasút és a Volánbusz-hálózat között biztosítsanak átszállásos kapcsolatot úgy, hogy ne legyen olyan területe a városnak, ami "kimarad", és ahol 1-1,5 kilométernél nagyobb az úgynevezett "rágyaloglási távolság", ami egy megálló eléréséhez szükséges. 

Emlékeztetett rá: a fővárossal kötött közszolgáltatási szerződésben rögzítették, hogy a hálózat megszervezésekor a gyaloglási távolságnak 300-500 méter közé kell esnie. A sztrájkra, mint rendkívüli helyzetre tekintettel, a hálózatot úgy kell átalakítania a BKV-nak, hogy az utasok 1-1,5 kilométer gyaloglással, közvetlenül elérhessék a metrót, a HÉV-et vagy a vasutat. Arra is figyelnek, hogy biztosítsák a nagy lakótelepek közvetlen összeköttetését a metróval.

A BKV azt is figyelembe veszi, hogy ha valamely vonalon nagyobb az utazási igény, akkor átcsoportosítanak járműveket onnan, ahol kevesebben utaznának. A vezérigazgató-helyettes elmondta: volt például olyan, hogy elindítottak egy járatot 10 perces követésekkel, de kiderült, hogy a járművek kihasználtsága ezt nem indokolja, ezért átcsoportosították a buszok egy részét oda, ahol több utas volt és ritkábban járt a busz.  

A BKV vezetése a járművezetőktől és a forgalomirányítóktól kapja a pontos információkat, amik alapján döntenek az átcsoportosításokról.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!