A sztrájk ideje alatt a BKV saját, valamint a Volán és az alvállalkozók járműveivel szállítja az utasokat. Kedd hajnalban például a BKV 140 alvállalkozói, 39 Volán- és 20 saját buszt küldött forgalomba. A közlekedési társaság a sztrájk kezdetekor tudatta: az alvállalkozói járműpark szétosztásával úgy szervezi a szolgáltatását, hogy lehetőség szerint a belváros minden kerületből elérhető legyen.
Mihálszky Gábor, a BKV közlekedési vezérigazgató-helyettese az MTI-nek elmondta: amikor döntenek arról, hogy mely járatokat üzemeltetik a sztrájk ideje alatt, figyelembe veszik, hogy a döntés pillanatában miként néz ki a teljes budapesti közösségi hálózat.
A közlekedés megszervezésénél az egyik alapelv, hogy ott nem indítanak járatot, ahol párhuzamosan van metró, HÉV, vasút, vagy Volánbusz-járat - mondta, és példaként a 22-es busz vonalát említette, ahol a Volánbusz is jár, így itt a sztrájk ideje alatt a fővárosi közlekedési társaság nem indít párhuzamosan buszjáratot. A Volánbusznak egyébként 240 olyan járata van, amely fonódik a BKV járataival.
A másik alapelv, hogy a buszok a metrók, a vasút és a Volánbusz-hálózat között biztosítsanak átszállásos kapcsolatot úgy, hogy ne legyen olyan területe a városnak, ami "kimarad", és ahol 1-1,5 kilométernél nagyobb az úgynevezett "rágyaloglási távolság", ami egy megálló eléréséhez szükséges.
Emlékeztetett rá: a fővárossal kötött közszolgáltatási szerződésben rögzítették, hogy a hálózat megszervezésekor a gyaloglási távolságnak 300-500 méter közé kell esnie. A sztrájkra, mint rendkívüli helyzetre tekintettel, a hálózatot úgy kell átalakítania a BKV-nak, hogy az utasok 1-1,5 kilométer gyaloglással, közvetlenül elérhessék a metrót, a HÉV-et vagy a vasutat. Arra is figyelnek, hogy biztosítsák a nagy lakótelepek közvetlen összeköttetését a metróval.
A BKV azt is figyelembe veszi, hogy ha valamely vonalon nagyobb az utazási igény, akkor átcsoportosítanak járműveket onnan, ahol kevesebben utaznának. A vezérigazgató-helyettes elmondta: volt például olyan, hogy elindítottak egy járatot 10 perces követésekkel, de kiderült, hogy a járművek kihasználtsága ezt nem indokolja, ezért átcsoportosították a buszok egy részét oda, ahol több utas volt és ritkábban járt a busz.
A BKV vezetése a járművezetőktől és a forgalomirányítóktól kapja a pontos információkat, amik alapján döntenek az átcsoportosításokról.
BKV: oda megyünk, ahol sok az utas
A BKV vezetése folyamatosan figyeli, hogy az egyes járatokat mennyi utas veszi igénybe, és részben az adatok alapján dönt a közlekedés megszervezéséről - mondta Mihálszky Gábor, a BKV közlekedési vezérigazgató-helyettese.

Zelenszkij Brüsszelben: Ukrajna nem adhat fel területeket
Washington a NATO 5-ös cikkelyéhez hasonló védelmet biztosíthat Kijevnek
Vonatpótlás MÁV-módra: „Egy órája rostokolunk, tájékoztatást nem kaptunk”
Összeomlott a békéscsabai vonal.
A szolnoki polgármester nem várt Pintérre: „magunk oldjuk meg a közbiztonság kérdését”
„A többség nem akar olyan lenni, mint az apja volt” – hogyan érdemes apaként jól jelen lenni a gyerek életében?
Az én hetem: Péterfy Gergely abban a városban járt, amely minden keresztény fundamentalista rémálma
A Fidesz-kormány egykori helyettes államtitkára volt a vendég egy Tisza Sziget rendezvényen
Holtan találták meg a verseny közben eltűnt terepfutót Cserépfalunál
És akkor Orbán azzal fenyeget, hogy ráteszi a kezét a gázcsapra
Tarantino elárulta, miért nem csinálta meg legújabb filmtervét, és miért nem ő rendezi saját filmjét
Kis híján egymásba rohant két vonat Szolnok és Szajol között
Hatalmasat kaszált valaki a hatos lottón
Elvitték az 1,4 milliárdos főnyereményt.