szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Mai Piac és a GfK Hungária Piackutató Intézet új, közös rovatának célja, hogy szemkamerás kutatások segítségével bemutassa, a fogyasztók milyen szempontokat vesznek figyelembe egy vásárlási döntés – ezúttal mosószer-vásárlás – során.

A szemkamerás felvételeken azt látjuk, hogy a megfigyelt alany pupillája merre irányul, a fogyasztó mit vesz észre (jelen esetben) vásárlás közben. Érdemes megfigyelni a márkahű és a nem annyira tudatos vásárló közötti különbségeket: míg az egyik szinte pillanatok alatt dönt, és semmilyen POS-aktivitás nincs rá hatással, addig a másik vásárló foglalkozik a színekkel, a kiszerelésekkel, az árakkal, satöbbi – és valamennyire megérintik az eladáshelyi üzenetek is. Az árak fontosságát is szépen nyomon tudjuk követni az egyik résztvevőnél. Érdemes még szintén odafigyelni a széles kihelyezések hatására a vásárló pupillájára.

Nézze meg a felvételt!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!