Szemkamerás felvételen nézhetjük, mire figyel a vásárló

A Mai Piac és a GfK Hungária Piackutató Intézet új, közös rovatának célja, hogy szemkamerás kutatások segítségével bemutassa, a fogyasztók milyen szempontokat vesznek figyelembe egy vásárlási döntés – ezúttal mosószer-vásárlás – során.

  • MTI MTI
Szemkamerás felvételen nézhetjük, mire figyel a vásárló

A szemkamerás felvételeken azt látjuk, hogy a megfigyelt alany pupillája merre irányul, a fogyasztó mit vesz észre (jelen esetben) vásárlás közben. Érdemes megfigyelni a márkahű és a nem annyira tudatos vásárló közötti különbségeket: míg az egyik szinte pillanatok alatt dönt, és semmilyen POS-aktivitás nincs rá hatással, addig a másik vásárló foglalkozik a színekkel, a kiszerelésekkel, az árakkal, satöbbi – és valamennyire megérintik az eladáshelyi üzenetek is. Az árak fontosságát is szépen nyomon tudjuk követni az egyik résztvevőnél. Érdemes még szintén odafigyelni a széles kihelyezések hatására a vásárló pupillájára.

Nézze meg a felvételt!

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.