Iszapömlés: határérték alatt a légszennyezettség a katasztrófa körzetében

Nem haladja meg az egészségügyi határértéket a légszennyezettség az iszapkatasztrófa térségében - közölte a Veszprém Megyei Védelmi Bizottság péntek este a közép-dunántúli környezetvédelmi felügyelőség legutóbbi 24 órás mérésének egyesített adatai alapján.

  • MTI MTI
Iszapömlés: határérték alatt a légszennyezettség a katasztrófa körzetében

A légszennyezettségi érték Devecserben köbméterenként 39,2, Ajkán 20,7, Apácatornán 11,3 mikrogramm. A közlemény szerint ezek jóval a határérték alatt vannak, az ugyanis 50 mikrogramm/köbméter. A további mérési eredményekről - köztük a kolontári értékekről - a megyei védelmi bizottság ezúttal nem adott tájékoztatást.

A Közép-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség az érintett területen és annak meghatározott körzetében összesen 12 helyszínen folyamatosan méri a légszennyezettséget.

Az ÁNTSZ korábbi közlése szerint a szálló por mértéke október 7. és 16. között Devecser több területén, valamint Somlóvásárhelyen átlépte az egészségügyi határértéket, de nem érte el a tájékoztatási küszöbértéket, amikor már a lakosság figyelmét fel kell hívni arra, hogy fokozottan figyeljenek a gyerekek és idősek porterhelésére. A levegő portelítettsége miatt - mint azt október 10-én közölték - kötelezővé tették a porálarc és a védőszemüveg viselését.

Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság október 16-án magyar és európai uniós szakértői adatok alapján már arról számolt be, hogy a térségben a szálló por koncentrációja nem haladja meg az egészségügyi határértéket.

Nagy Anna kormányszóvivő csütörtökön Devecserben úgy fogalmazott: a levegő Budapesten az egészségre ártalmasabb a szmog miatt, mint a két hete vörösiszappal elöntött Devecserben és Kolontáron.

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.