Biztonsági emberek vették át az irányítást több napra az egyik dunaújvárosi erőműben
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Kusza tulajdoni és üzemeltetői viszonyok miatt nem lehet használatba venni a pályát.
A korábbi közlekedési tárca egy döntése vezetett oda, hogy több vagyonkezelője is van azoknak a földeknek, amelyeken áthalad a Győr-Gönyű vasútvonal - válaszolta az MTI hétfői megkeresésére kedden a pályaszakasz vagyonkezelője, a regionális vízügyi igazgatóság vezetője.
Keddi számában írt arról a Győr-Moson-Sopron megyei napilap, hogy belső vizsgálat indult a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-nél a gönyűi vasútfejlesztés kapcsán, mivel csak az üzemeltetési pályázat felterjesztésekor derült ki, hogy más állami szervek kezelésében lévő területekre is épült a létesítmény.
Mint Janák Emil, az Észak-Dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság (ÉDUKÖVÍZIG) vezetője elmondta, az uniós támogatással indított projekt pályázatát a minisztérium "úgy adatta be", hogy a pályaszakasz két vagyonkezelő kezében lesz, és az unió is így támogatta azt. Ennek lényege, hogy Győrszentiván és Gönyű között a MÁV pályafenntartó főnöksége, attól a kikötőig az Észak-Dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság a kezelő. Az azóta történt vagyonátadások alakították ki a mostani helyzetet.
Később azonban, bő egy évvel a pálya átadása után, 2009-2010 fordulóján a tárca úgy döntött, összevontan pályáztassák meg az üzemeltetést. Az így elkészíttetett, a minisztérium által jóváhagyott üzemeltetői pályázatot küldték meg egy éve a vagyonkezelőnek.
Janák Emil szerint a vita ellenére nyugodtan meg lehetne kezdeni a majdani üzemeltető kiválasztását, hiszen "a majdani üzemeltetőt nem az érdekli, hogy hány üzemeltető van, hanem hogy mi van a pályázatban". Minden érintett állami cég vagy intézmény.
"El nem tudom képzelni, hogy a gönyűi kikötő fejlesztése leállna. Hogy a belső torzsalkodásoknak mi lesz a vége. Az unió fizeti ki a révészt vagy a magyar állam, azt nem tudom, de ebben a térségben egy ilyen kikötőre szükség van, a térség gazdasága indokolja" - jelentette ki az igazgató.
A Kisalföld cikke szerint a vasútvonal vagyonkezelője az Észak-Dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság, ám az érintett telkek némelyike a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ és a Magyar Államvasutak Zrt. vagyonkezelői jogában áll. A két és fél éve húzódó üzemeltetői pályázatot akkor lehet jóváhagyni, ha sikerül egy, minden érintett fél által elfogadott megállapodásra jutni.
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Az M1-es autópálya és Esztergom között tervezett M100-nak 2021-ben egyszer már nekifutottak.
Két óra alatt sikerült lehozni a férfit.
Megvédte a kormány egyedi döntéseit a külügyminiszter.