Heltai László felhívta a figyelmet arra, hogy április 15-én lép életbe az az új menetrend, amelyik alapján körülbelül 400 járat szűnik meg a MÁV vonalain. A szóvivő nem csak dilettánsnak nevezte a lépést, de olyannak is, ami "teljesen szembemegy" a Fidesz korábbi kijelentéseivel. Magyarázatként emlékeztetett arra, hogy 2009-ben, az akkor még ellenzékben lévő Fidesz teljes mellszélességgel kiállt a Bajnai-kormány vonalbezárásokról szóló döntése ellen.
Heltai László hangsúlyozta, hogy a vasútnak olyan magasak a fix költségei, hogy járatritkítással, illetve vonalbezárással alig lehet valódi megtakarításokat elérni. A kormány a döntéssel nyolc milliárd forintot akar spórolni, de a 2009-es vonalbezárásokkal is csak egymilliárd körüli összeget sikerült megtakarítani - mondta. Hozzátette, hogy most a megszűnő vonatok helyett buszokat indítanak majd, "tehát az összmegtakarítás valószínűleg nulla lesz".
A politikus álságosnak nevezte azt az indokot, hogy a változtatással a párhuzamosságokat akarják megszüntetni, szerinte ebben az esetben a vasút leépítése a cél.
Az LMP az ütemes menetrend bevezetését, területi közlekedési szövetségek felállítását, egy egységes tarifarendszer kialakítását és a MÁV "óriási vízfejének leépítését" javasolja megoldásként - mondta zárásként.