szerző:
hvg.hu

A Bécsi út külső részén is villamos járhat néhány éven belül. A Budapesti Közlekedési Központ tervei szerint végállomást építenének az esztergomi vasútvonal új, aranyvölgyi megállójához, ahol úgynevezett intermodális csomópontot alakítanának ki, parkolókkal. Azt még nem tudni, hogy az 1-es vagy a 17-es villamos járna az új végállomásig.

©

Az új óbudai villamos-főtengelyének előkészítése kapcsolódik a Budapest–Esztergom vasútvonal nemrég megkezdett fejlesztéséhez. A Bécsi út külső részén lévő villamosvonal kiépítésével nemcsak az ott élők, hanem az esztergomi vonattal érkezők is gyorsan beérhetnek majd a város belső részeibe.

A Bécsi úton most a Vörösvári úti csomópontig közlekedik az 1-es és a 17-es villamos, a Bécsi út külső szakaszán nincs kötöttpályás közlekedés. Itt az 1-es és a 17-es villamos továbbvezetése is elképzelhető, azt, hogy végül, melyiket valósítják meg, később döntik el.

Az új végállomásnál úgynevezett intermodális csomópontot építenének P+R és B+R parkolókkal, helyközi autóbusz megállóhellyel, illeszkedve a Budapest–Esztergom vasútvonal korszerűsítésekor megépülő Aranyvölgy vasúti megállóhelyhez.

A fejlesztés megvalósításához részletes tervek és megvalósíthatósági tanulmány kell, az előkészítési munkára vonatkozó közbeszerzési eljárást a BKK néhány nappal ezelőtt kiírta. Az előkészítés során az érintett szervezetekkel, főleg Óbuda-Békásmegyer önkormányzatával folyamatosan egyeztetni akarnak, hogy a helyben élők számára optimális műszaki megoldás valósulhasson meg – ígérik a BKK közleményében.

A tervezet 2014-re juthat olyan fázisba, hogy pályázni lehessen vele a következő hét éves uniós fejlesztési forrásaira. Optimális esetben 2016-ban építhetik ki az új villamosszakaszt. A BKK a külső Bécsi úti villamosvonal előkészítését az Új Széchenyi Terv forrásaiból, vissza nem térítendő uniós forrásokból végzi.

A Budapesti Közlekedési Központ közleményében emlékeztetnek: 2013-ban indul az 1-es villamos teljes felújítása és Rákóczi hídon át történő meghosszabbítása, valamint a 3-as villamos felújítása.

Szintén jövőre kezdődhet a Budai Fonódó villamoshálózat első ütemének megvalósítása, a Széll Kálmán téri villamoskapcsolat kiépítése, melyet a tér teljes átépítése és a Duna-menti villamoskapcsolatok fejlesztése követhet majd.

A BKK dolgozik már a 42-es villamos Havanna-lakótelepre történő meghosszabbításának előkészítésén is.

Legyen HVG pártoló tag!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Különös férfi-női különbség jött ki, amikor a K&H megnézte, kik fizetnek a telefonjukkal

Különös férfi-női különbség jött ki, amikor a K&H megnézte, kik fizetnek a telefonjukkal

Lemondott Kósa Lajos anyjának cége a százmilliós uniós támogatásról

Lemondott Kósa Lajos anyjának cége a százmilliós uniós támogatásról

Itt a világ első lazacautomatája

Itt a világ első lazacautomatája

Balavány: Csalás a családdal

Balavány: Csalás a családdal

Tűz miatt kiürítették Róma egyik repülőterét

Tűz miatt kiürítették Róma egyik repülőterét

Hatszorosára nőtt a CIG Pannónia adózott eredménye

Hatszorosára nőtt a CIG Pannónia adózott eredménye