Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c6e581cc-13b8-4331-a817-09b485d53b85","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy nemzetközi tudóscsapat olyan kapszulákat fejlesztett, ami a polipokat lemásolva működik, így juttatva a beteg szervezetébe a gyógyszereket.","shortLead":"Egy nemzetközi tudóscsapat olyan kapszulákat fejlesztett, ami a polipokat lemásolva működik, így juttatva a beteg...","id":"20241125_mit-novo-nordisk-injekcio-alternativa-gyogyszer-adagolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6e581cc-13b8-4331-a817-09b485d53b85.jpg","index":0,"item":"c8a19068-e670-4c7f-895a-3cd7f33e61c8","keywords":null,"link":"/tudomany/20241125_mit-novo-nordisk-injekcio-alternativa-gyogyszer-adagolas","timestamp":"2024. november. 25. 18:03","title":"Ön is fél az injekciós tűktől? Itt egy módszer, ami örökre feleslegessé teheti őket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a84041f6-8b25-436a-8e34-3748b270a40d","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nem sokkal a teljesen új Audi Q5 után megérkezett a népszerű középkategóriás SUV kupés hangvételű testvérmodellje.","shortLead":"Nem sokkal a teljesen új Audi Q5 után megérkezett a népszerű középkategóriás SUV kupés hangvételű testvérmodellje.","id":"20241126_itt-a-vadonatuj-audi-q5-sportback-akar-367-lovas-v6-tal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a84041f6-8b25-436a-8e34-3748b270a40d.jpg","index":0,"item":"449bee7f-0ccf-448e-9439-2f838927e0de","keywords":null,"link":"/cegauto/20241126_itt-a-vadonatuj-audi-q5-sportback-akar-367-lovas-v6-tal","timestamp":"2024. november. 26. 07:21","title":"Itt a vadonatúj Audi Q5 Sportback, akár 367 lovas V6-tal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c405769f-2d78-4a13-93b7-9c7bb2012f04","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A NASA a grönlandi jégtakaró feltérképezése során különös dolgot talált a radarképén. Kiderült, egy elhagyatott katonai bázisról van szó.","shortLead":"A NASA a grönlandi jégtakaró feltérképezése során különös dolgot talált a radarképén. Kiderült, egy elhagyatott katonai...","id":"20241126_gronland-jeg-camp-century-katonai-bazis-nasa-felfedezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c405769f-2d78-4a13-93b7-9c7bb2012f04.jpg","index":0,"item":"7605b3b5-1b3e-49cc-a577-573b51bc488c","keywords":null,"link":"/tudomany/20241126_gronland-jeg-camp-century-katonai-bazis-nasa-felfedezes","timestamp":"2024. november. 26. 20:03","title":"Rejtett városra bukkant a NASA a grönlandi jég alatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d097532d-e8b7-4492-9845-2284ce281122","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Galkó Balázs színműész az utóbbi időszakban pechszériában van. A nyáron a kezét törte el egy szerencsétlen balesetben, most pedig az arcán éktelenkedik egy csúf vágás, amit össze kellett varrni. Az anyagi gondokkal küzdő idős művészért aggódnak az ismerősei.","shortLead":"Galkó Balázs színműész az utóbbi időszakban pechszériában van. A nyáron a kezét törte el egy szerencsétlen balesetben...","id":"20241125_Galko-Balazs-ujabb-serules-arc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d097532d-e8b7-4492-9845-2284ce281122.jpg","index":0,"item":"d317f59b-0ca0-46d2-b9b9-9fa04584256b","keywords":null,"link":"/elet/20241125_Galko-Balazs-ujabb-serules-arc","timestamp":"2024. november. 25. 20:15","title":"Ismét súlyos balesetet szenvedett Galkó Balázs, felkavaró képet osztott meg az arcáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b8141ef2-2c5e-4b56-af02-29a74cb2a92d","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A kormány kedden hirdette ki, mennyit ad tartozásrendezésre az egészségügyi intézményeknek. Az összeg kevesebb lett a beígértnél – az Orvostechnikai Szövetség főtitkára szerint ennyiből nem lehet minden beszállítót kifizetni.","shortLead":"A kormány kedden hirdette ki, mennyit ad tartozásrendezésre az egészségügyi intézményeknek. Az összeg kevesebb lett...","id":"20241127_Akkora-a-korhazak-tartozasa-hogy-szeptember-ota-nem-fizettek-a-beszallitoknak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b8141ef2-2c5e-4b56-af02-29a74cb2a92d.jpg","index":0,"item":"6c7b30d0-5063-4ab9-bf05-186cb2b2d61c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241127_Akkora-a-korhazak-tartozasa-hogy-szeptember-ota-nem-fizettek-a-beszallitoknak","timestamp":"2024. november. 27. 07:58","title":"Akkora a kórházak tartozása, hogy szeptember óta nem fizettek a beszállítóknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4fe1f913-34f7-4046-9740-6f90a971ff38","c_author":"E.ON","category":"brandcontent","description":"Számtalan tévhit forog közszájon még mindig a klímaberendezésekről, ami miatt sokan elzárkóznak attól, hogy ezt a megoldást válasszák, legyen szó akár hűtésről, akár fűtésről. Ezeket a rossz beidegződéseket vesszük sorra és oszlatjuk el cikkünkben.","shortLead":"Számtalan tévhit forog közszájon még mindig a klímaberendezésekről, ami miatt sokan elzárkóznak attól, hogy ezt...","id":"20241125_Makacs-berogzodesek-klima-eon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4fe1f913-34f7-4046-9740-6f90a971ff38.jpg","index":0,"item":"75cc51c2-b067-4c40-ad65-fdf016be946f","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241125_Makacs-berogzodesek-klima-eon","timestamp":"2024. november. 25. 15:30","title":"Makacs berögződések miatt zárkóznak el még most is sokan a klímáktól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b80ce06c-ec2a-439c-90ea-77cc36b830ae","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag.zhvg","description":"A Bert vihar pusztít az Egyesült Királyságban is, sárga figyelmeztetés van érvényben a hét végéig, eddig senki sem sérült meg.","shortLead":"A Bert vihar pusztít az Egyesült Királyságban is, sárga figyelmeztetés van érvényben a hét végéig, eddig senki sem...","id":"20241126_Videon-ahogy-pillanatok-alatt-elonti-a-viz-az-angol-kisvarost","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b80ce06c-ec2a-439c-90ea-77cc36b830ae.jpg","index":0,"item":"9f6df835-97d7-4777-a48e-95a1b225d6e6","keywords":null,"link":"/zhvg/20241126_Videon-ahogy-pillanatok-alatt-elonti-a-viz-az-angol-kisvarost","timestamp":"2024. november. 26. 12:10","title":"Videón, ahogyan pillanatok alatt elönt a víz egy angliai falut","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d6805538-8d27-42a5-9135-ee2caf1f34b0","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A digitalizációs különdíjat Szauer Tamás, a HVG vezérigazgatója adta át.","shortLead":"A digitalizációs különdíjat Szauer Tamás, a HVG vezérigazgatója adta át.","id":"20241126_bizalmi-kor-bizalom-gala-legjobb-vallalatvezetok-leader-of-the-year-dij","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d6805538-8d27-42a5-9135-ee2caf1f34b0.jpg","index":0,"item":"08553564-905a-4929-ac14-0d14650163d6","keywords":null,"link":"/kkv/20241126_bizalmi-kor-bizalom-gala-legjobb-vallalatvezetok-leader-of-the-year-dij","timestamp":"2024. november. 26. 14:20","title":"Átadták a legjobb vállalatvezetőknek járó díjakat ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Havonta több tízmillió forinttal csökkenthetné a BKV a már így is méregdrága 4-es metró építési költségeit, ám egy közbeszerzési vita miatt képtelen szerződni az alacsonyabb árat ígérő céggel. A közbeszerzés eredményét az a vesztes pályázó támadta meg, melynek tulajdonosai érdekeltek lehetnek abban, hogy a munkát 2006 óta végző cég szerződését újra és újra meghosszabbítsák. A most vitatkozó felek pár hónappal ezelőtt még együtt pályázták meg a munkát, és több mint háromszor annyit kértek, mint amennyiért végül a konzorcium egyik tagja most szerződne.
Hetvenötmillió forintot takaríthatna meg havonta januártól a főváros közlekedési cége, ha aláírhatná a szerződést a beruházás szakmai felügyeletére pályázó céggel, a Metróber Kft-vel. Ezt a munkát, az úgynevezett mérnöki teendőket eddig az Eurometro Kft. végezte, melynek júniusban lejárt a szerződése, viszont egy jogvita miatt a felek egyelőre a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) előtt csatáznak, ami elodázza az Eurometro-Metróber váltást.
A Dél-Budát és Rákospalotát összekötő M4-es metróvonal építése 2006-ban indult el és a tervezett bekerülési költség azóta több mint a duplájára növekedett. Az előkészítés során 2004-ben az összköltségeket még 264,4 milliárdra tervezték, ám ez évről évre nőtt, 2009-ben már 533 milliárddal számolt a főváros. Viszont a teljes, 12,7 kilométer hosszúságú vonalból jelenleg az Etele tér – Baross tér közötti 7,4 kilométeres, 10 állomást tartalmazó pályaszakasz épül, melynek költsége 366 milliárd forint, amelyhez az Európai Unió 181 milliárd forint hozzájárulást ad. A támogatásért cserébe az EU-nak ígért megtérülési számok (így az utasszám, a rövidebb menetidő, annak forintosított haszna) a teljes szakaszra vonatkoznak, igaz, határidőt a teljes vonal megépítésére Magyarország nem ígért.
A mérnöki feladatkör az egész metróépítés szempontjából kulcsfontosságú: a feladatot ellátó cég hagyja jóvá a munkákat, ennek megfelelően befolyásolni tudja a beruházás végösszegét is.
Jól időzített támadás?
Az Eurometro piaci értesüléseink szerint jelenleg havi 120 millióért végzi az úgynevezett mérnök tevékenységet, a Metróber viszont – a KDB-re beadott költségszámításai szerint – ennél olcsóbban, 45 millió forintért vállalta a munkát. Az Eurometro vállalkozói díját a BKV-n belül működő DBR Metró Projekt Igazgatóság megerősítette a hvg.hu-nak. Tájékoztatásuk alapján a "BKV Zrt. és az Eurometro Kft. között 2006. június 27. napján létrejött szerződés alapján a BKV a mai napig 7,79 milliárd forintot plusz áfát fizetett ki" a kft. részére mérnöki feladatok ellátásáért, a metróvonal előkészítéséért és a nemzetközi mérnökszövetség által kidolgozott szerződéses feltételek (FIDIC) alkalmazásáért. A DBR nyilatkozata szerint: a cég megbízási díja jelenleg havi nettó 120 millió forint, amihez még hozzájön az áfa.
Az Eurometro Kft. szerződése idén június 30-án lejárt. A közlekedési társaság a tevékenység végzésére idén júniusban új közbeszerzési eljárást írt ki, a tender azonban eredménytelen lett. Mivel a munkának mennie kellett, meghosszabbították az Eurometro Kft. szerződését idén év végéig, és ezzel együtt szeptember 12-én ismét pályázatot hirdettek.
A 2012. december 14-től 2018 év végig szóló tenderen hárman indultak, a pályázók egyike az Eurometro Kft. anyacége, az Eurout Kft. volt. A társaság 1,9 milliárd forintos ajánlatot tett a közbeszerzésen. Ennél alacsonyabb árat, 1,75 milliárd forintot kínált az M4 Mérnök konzorcium és még kisebb, 1,63 milliárdos összegre tett javaslatot a Metróber Kft. A BKV számára az utóbbi volt a lehető legjobb ajánlat, így ki is hirdették győztesnek a céget. Egyelőre viszont nem történt meg a váltás, az Eurout ugyanis megtámadta a közbeszerzés eredményét, a felek pedig a Közbeszerzési Döntőbizottság előtt vitáznak. A munkát addig is folytathatja az Eurout leánya, a drágábban dolgozó Eurometro.
Mindenki mindenki ellen
A hvg.hu-nak adott nyilatkozata szerint az Eurout Kft. nem tekinti lezártnak az eljárást és úgy véli, annak nincs nyertese sem. A cég kérelmét december 11-én tárgyalta először a KDB. Az Eurout azzal érvelt, hogy jogsértő volt a BKV kiírása, mert a pályázati dokumentációban ellentmondásosan jelölte meg, milyen mérnöki munkából – az általánosból vagy a nemzetközi standard (FIDIC) szerintiből – származó árbevételt kell igazolni. Az Eurout szerint az ellentmondást a BKV-nak kellett volna feloldania, de ez nem történt meg időben.
Épül a metró - de ki felügyeli?
Fazekas István
A bizottsághoz forduló vállalkozás szerint a közlekedési társaság nem jelezte azt, hogy a projekt fővárosi, kormányzati és európai uniós finanszírozásának lejárta után, 2015. július 31-étől nem biztosított a beruházás fedezte. Ezzel szemben a BKV illetékesei a DKB előtt kifejtették, hogy a metróépítés fedezete, mintegy 77 milliárd forint biztosított, amiről rövidesen megállapodást ír alá a magyar állam, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség és a Budapesti Önkormányzat. A BKV szerint egyébként már a pályázat beadásakor jelezhette volna a közbeszerzést utólag megtámadó Eurout, hogy ellentmondásokat észlelt a kiírásban, ám ezt mégsem tette meg.
Szintén értetlenségét fejezte ki az Eurout beadványával kapcsolatban a Metróber is, amely egyelőre elesett a megbízástól. A nyertes szerint nemcsak az Eurout által felhozott érvek megalapozatlanok, és nincs eltérés a pályázati felhívásban, illetve az ajánlatkérési dokumentációban megjelölt mérnöki tevékenység között. Hozzátették, az Eurout ráadásul ki is csúszott a határidőből a jogorvoslati kérelmével. Metróber képviselője a döntőbizottság előtt arra is figyelmeztetett, az Euroutnak minden információ a birtokában volt, hiszen a cég leányvállalata - mint írtuk - a korábbi mérnök, az Eurometro, a vezetői körük azonos, ezért a lejáró szerződésről, és a BKV által kiírt tenderről mindent tudhattak.
A BKV issza meg a levét
A december 11-i ülésen a döntőbizottság még egyik félnek sem adott igazat és újabb igazolásokat kért be a BKV-tól és az Eurobertől. Mivel nem tudni, mennyi idő alatt születik meg a határozat, ezért a főváros közlekedési társasága azt kérte, engedélyezzék számára a szerződéskötést, ami a cég szerint "nemzetgazdasági szempontból" is fontos lenne, ezt viszont a KDB elutasította.
A kialakult helyzetről a BKV részéről azt nyilatkozták a hvg.hu-nak, hogy a szerződéskötési engedély elutasítását tudomásul vették. "A társaságnak gondoskodnia kell a 2012. december 31-e utáni időszak során a mérnöki munkáinak ellátásáról, mivel a Közbeszerzési Döntőbizottság előtt folyamatban lévő jogorvoslati eljárás miatt várhatóan idén nem kerülhet sor a szerződéskötésre". Mivel ahhoz a döntőbizottság nem járult hozzá, szerződéskötés elmaradása miatt a feladatokat továbbra is az Eurometro látja el. Így ez a vállalkozás ebben az értelemben jól jön ki a vita elhúzódásából.
A Metróber számításai szerint a BKV-nak mintegy kétszázmillió forinttal kell többet kiadnia. Az valószínű, hogy ha a KDB az Eurout kérelmének helyt adva megsemmisíti az eljárást, akkor a BKV-nak új közbeszerzési pályázatot kell kiírnia. Mire azt elbírálják, és újra nyertest hirdetnek, hónapok telhetnek el.
A DBR egyébként a hvg.hu-nak – a 120 milliós összeget elismerve – azt írta, a két cég árait helytelen összehasonlítani, mert a beruházás hátralévő időszakára jutó mérnöki díját "egyösszegű átalánydíjként kellett meghatározni, mely díjnak havi összege előre nem határozható meg, tekintettel arra, hogy a díj a kivitelezés előrehaladásával arányosan illetné meg a mérnököt”. Viszont azt nem cáfolta, hogy átlagban 45 millióért végezné a munkát a nyertes. (Arra később visszatérünk, hogy a Metróber miért tudott kisebb árat mondani, mint az Eurometro az építkezés hátralévő idejében.)
Társakból ellenségek
Míg a KDB előtt most szembe került az Eurout és a Metróber, néhány hónappal ezelőtt még közösen indultak azon a tenderen, amit végül a BKV fújt le. Sőt, akkor a Metróber sem kínálta még ilyen olcsón a szolgáltatásait. Az Eurout válaszlevelében egyenesen azt írta, "a cégek között hatékony a partneri és együttműködési viszony", mert a Metróber Kft.-vel több munkán dolgoznak jelenleg is együtt.
Müller Judit
A júniusban meghirdetett közbeszerzésen még konzorciumban indultak. Az Eurout a hvg.hu-nak adott tájékoztatása szerint az árat a konzorciumi tagok együttesen határozták meg. A Közbeszerzési Értesítőben (KE) az eljárásról megjelent tájékoztató szerint a BKV 1,5 milliárdot szánt 2018-ig erre a munkára, de az egyedül pályázó konzorcium 5,5 milliárdért vállalta volna a munkát. A KE-ben megjelent tájékoztató szerint a tender azért lett eredménytelen, mert a kiírónak nem volt fedezete ekkora összegre. A következő kiíráson győző Metróber még így is 100 millió forinttal a júliusi kiírásban szereplő összeg fölé ment.
A következő években azért is indokolt lenne az alacsonyabb ár, mert a 4-es metró építési folyamata fejnehéz volt: a munkák jelentés részét már az első hat évben elvégezték, így a következő időszakban már kevesebb feladat várna a mérnökre. Értesüléseink szerint a BKV azért utasította el a konzorcium ajánlatát, mert indokolatlannak tartotta, hogy 5,5 milliárdot fizessen akkor, amikor a mérnöki munkák hetven százalékára 7,7 milliárd forint feletti összeget fizetett ki.
Befejezték az új metró vágányainak építését, Így az önkrományzat szerint tartható marad a 2014 első félévére tervezett utasforgalmi próbaüzem. A vágányépítési munkákra 2008 október végén kötöttek szerződést 13,5 milliárdos keretösszeggel.
A szovjet Ev-metrószerelvény után péntekre virradó éjjel az Alstom járművével is kipróbálta a 4-es metró pályájának egy szakaszát a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) - közölte a központ pénteken a Facebook-oldalán.
Péntek éjjel megérkezik Budapestre az Alstom cég első, a 4-es metróvonalra szánt szerelvényének utolsó két kocsija - értesült az MTI. A szerelvény első két kocsija péntekre virradóan már megérkezett Budapestre, a másik két kocsit az éjjeli órákban szállítják le a Fehér úti járműtelepre.
Építészeti tervpályázatot írt ki az őrmezői metróvégállomás új intermodális csomópontjának terveire a Budapesti Közlekedési Központ. A tervek szerint Magyarországon elsőként készül olyan buszpályaudvar, ahol részben közvetlenül az épületből a buszba nyíló ajtókkal, részben fedett peronokon érhetők el a helyi és helyközi autóbuszok.
Füstpróbát tart kedd délutántól a 4-es metró Bocskai úti állomásának belső építője, ez 20 ezer köbméter fehér, nem mérgező füst kibocsátásával jár - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság kedden.
Legfeljebb a szoftpornóból és a végtelenül türhő szexista nyálcsorgatásból vehetnek majd vissza, nehogy zavart idézzenek elő a Bese Gergő atya keresztény értékeit képviselő olvasótáborban – jósolja az Origo következő hónapjainak tartalmi kínálatáról publicistánk.
A Magyar Nemzeti Bank üvegtetejéről nyilatkozott a miniszterelnök. Lázár János szerint az összes jogszabályt betartották, jogszerű döntés volt, hogy kormányhatározat született az átépítésről.