szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Februárban végezhet az Alstom a 4-es metróra szánt automata szerelvény tesztelésével, és a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) elkezdheti vizsgálni az eredményeket, majd dönthet a típusengedély kiadásáról – mondta újságíróknak Gallatz Zoltán, az Alstom Transport ügyfélkapcsolati igazgatója hétfőn a 4-es metró járműtelepén.

A szerelvényt tavaly októberben kezdték el tesztelni Franciaországban, ott ötvennégyféle próbát végeztek, majd Budapestre szállították a járművet, és a 2-es vonalon folytatták a munkát. A 4-es vonalon az ellenőrző teszteket és a tartampróbát végzik a BKV-val és a hatóságokkal közös ütemterv alapján.

A szerelvény mindennap reggel 6-tól este 6-ig fut a Kelenföldi pályaudvar és a Móricz Zsigmond körtér közötti 3,4 kilométeres pályaszakaszon, minden állomáson ajtót nyit, és minden harmadik megállásnál akadályérzékelést is vizsgálnak. A metrón 90 tonnányi extrém terhelés van, ezzel ezer kilométert fut majd.

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója azt mondta: a teszteket addig ismétlik, amíg bizonyos tűréshatáron belülre nem kerülnek az adatok. Eddig kétféle próbát végeztek, a 2-es metróról érkezett Alstommal az áramellátást és a pályát, a 4-esre szánt szerelvénynek eddig a tartampróbára való alkalmasságát vizsgálták, az éles próba a napokban kezdődik. Ezeken a fékutat, a számítógépes rendszereket, az utastájékoztatást, az ajtók működését, a biztonsági berendezéseket állítják be.

A vonalat a mostani tervek szerint 2014 tavaszán adják át. A prototípus járművön kívül három új metrószerelvény gyártása már elkezdődött, így a végleges típusengedély birtokában az Alstom 2013 tavaszától folyamatos szállítja majd a szériaszerelvényeket Budapestre.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!