Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"683ad63a-3151-4a3d-98df-8008456f17c4","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A napokig tartó vörös kód után a közeledő jó idő hírnöke lehet a madár.","shortLead":"A napokig tartó vörös kód után a közeledő jó idő hírnöke lehet a madár.","id":"20250224_Elso-golya-Oroshazan-idojaras-enyhules-tavasz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/683ad63a-3151-4a3d-98df-8008456f17c4.jpg","index":0,"item":"ac060b9e-362c-4ce4-89c2-090934d5db48","keywords":null,"link":"/elet/20250224_Elso-golya-Oroshazan-idojaras-enyhules-tavasz","timestamp":"2025. február. 24. 11:02","title":"Orosházára már megérkezett az első gólya","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"02ad6366-ac51-4faf-bd8a-b953988e2599","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"Kínai tudósok feltárták a legrégebbi, mintegy 150 millió éves rövidfarkú madár fosszíliáját, melynek felfedezése arra utal, hogy a madarak korábban jelenhettek meg a Földön, mint azt a tudósok eddig gondolták.","shortLead":"Kínai tudósok feltárták a legrégebbi, mintegy 150 millió éves rövidfarkú madár fosszíliáját, melynek felfedezése arra...","id":"20250223_madarak-kialakulasa-fosszilia-kinai-kutatok-20-millio-ev","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/02ad6366-ac51-4faf-bd8a-b953988e2599.jpg","index":0,"item":"1277f95a-7541-4f3b-88b1-4a45deec96d7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250223_madarak-kialakulasa-fosszilia-kinai-kutatok-20-millio-ev","timestamp":"2025. február. 23. 08:03","title":"20 000 000 éves tévedésre derült fény a madarakkal kapcsolatban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1741fda2-0b8d-4d10-bdc9-46ff1a4696bd","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","shortLead":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","id":"20250223_aram-vezetese-levegoben-szen-dioxidot-megkoto-por-quipu-struktura-vernyomasmeros-ora-cpu-teljesitmeny-csokken","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1741fda2-0b8d-4d10-bdc9-46ff1a4696bd.jpg","index":0,"item":"69b60162-ae7c-44d1-a0e8-88811aa9de9d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250223_aram-vezetese-levegoben-szen-dioxidot-megkoto-por-quipu-struktura-vernyomasmeros-ora-cpu-teljesitmeny-csokken","timestamp":"2025. február. 23. 12:00","title":"Ez történt: Sikerült rájönni, hogyan lehet áramot vezeték nélkül elvezetni a levegőben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"60aade4d-8d4c-4e59-abb6-65142f35a17b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A csed, gyed esetén nem kellene szja-t fizetni, a kettő és háromgyermekes anyák életük végéig mentesülnének a személyi jövedelemadó megfizetése alól. A Bankmonitor kiszámolta, ez mennyit hozhat a konyhára a családoknak.","shortLead":"A csed, gyed esetén nem kellene szja-t fizetni, a kettő és háromgyermekes anyák életük végéig mentesülnének a személyi...","id":"20250223_Kozel-20-szazalekkal-is-emelkedhet-egy-haromgyerekes-csalad-jovedelme-Orban-bejelentesei-nyoman","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60aade4d-8d4c-4e59-abb6-65142f35a17b.jpg","index":0,"item":"7f97836e-8489-4535-88ec-41922fa57305","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250223_Kozel-20-szazalekkal-is-emelkedhet-egy-haromgyerekes-csalad-jovedelme-Orban-bejelentesei-nyoman","timestamp":"2025. február. 23. 11:32","title":"Közel 20 százalékkal emelkedhet egy háromgyerekes család jövedelme Orbán bejelentései nyomán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5f210227-8b86-4d61-9121-d53dec277462","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Megérkezett a Maserati GranCabrio új belépőszintű modellje, melynek 3 literes 6 hengeres motorja közel 500 lóerős.","shortLead":"Megérkezett a Maserati GranCabrio új belépőszintű modellje, melynek 3 literes 6 hengeres motorja közel 500 lóerős.","id":"20250224_biturbo-v6-kabriot-a-nepnek-olcsobb-uj-maserati-grancabrio-kabrio-mutatkozott-be","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f210227-8b86-4d61-9121-d53dec277462.jpg","index":0,"item":"79ecd000-0f0d-4ea4-98ef-de3afc20a7ac","keywords":null,"link":"/cegauto/20250224_biturbo-v6-kabriot-a-nepnek-olcsobb-uj-maserati-grancabrio-kabrio-mutatkozott-be","timestamp":"2025. február. 24. 08:41","title":"Biturbó V6 kabriót a népnek: olcsóbb új Maserati kabrió mutatkozott be","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eedecfd5-3154-4a49-a759-1b83b87f3854","c_author":"Riba István","category":"360","description":"Furcsa szempontok vezérelték az oktatási kormányzatot az egyetemek államilag támogatott férőhely-kapacitásainak idei meghatározásakor. Az ördög ráadásul a részletekben rejlik.","shortLead":"Furcsa szempontok vezérelték az oktatási kormányzatot az egyetemek államilag támogatott férőhely-kapacitásainak idei...","id":"20250223_hvg-felsooktatas-letszam-allami-helyek-nke-elte-corvinus-mennyi-diak-az-annyi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eedecfd5-3154-4a49-a759-1b83b87f3854.jpg","index":0,"item":"9d5754c8-04f6-4455-8c50-1d59529ab9d7","keywords":null,"link":"/360/20250223_hvg-felsooktatas-letszam-allami-helyek-nke-elte-corvinus-mennyi-diak-az-annyi","timestamp":"2025. február. 23. 10:30","title":"Sajátos logika mentén csökkentették az államilag támogatott férőhelyek számát az egyetemeken","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A kibontakozó világrendről és Robert Fico helyzetéről is ír a nemzetközi sajtó. Válogatásunk a világlapokból.","shortLead":"A kibontakozó világrendről és Robert Fico helyzetéről is ír a nemzetközi sajtó. Válogatásunk a világlapokból.","id":"20250224_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe.jpg","index":0,"item":"ec98f324-d554-4311-b1d4-66a7a95a32cf","keywords":null,"link":"/360/20250224_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. február. 24. 10:38","title":"Nemzetközi lapszemle: A startvonalon várja a Wizz Air az ukrajnai háború végét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e499d6db-c669-4bd9-80f4-5ae88e90d46b","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Újabb jelentés érkezett a Vatikántól, a szombati helyzethez képest jobban van a pápa, de nem sokkal.","shortLead":"Újabb jelentés érkezett a Vatikántól, a szombati helyzethez képest jobban van a pápa, de nem sokkal.","id":"20250223_Ferenc-papa-kritikus-allapot-veseelegtelenseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e499d6db-c669-4bd9-80f4-5ae88e90d46b.jpg","index":0,"item":"2ec94eb4-2535-4d0b-8e14-2ef9e5c86aba","keywords":null,"link":"/elet/20250223_Ferenc-papa-kritikus-allapot-veseelegtelenseg","timestamp":"2025. február. 23. 21:09","title":"Ferenc pápa állapota továbbra is kritikus, már veseelégtelenség is kialakult nála","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
BKK: Nagy változások a dél-pesti tömegközlekedésben
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Sűrűbb és kényelmesebb közlekedést ígér a 2-es és 24-es villamosok vonalán a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
Február 23-ától, szombattól új menetrendet léptetünk életbe a 2-es és 24-es villamosok vonalán. Ennek eredményeképp a 2A villamos – a korábban lefolytatott társadalmi egyeztetés eredménye alapján – indulásai beolvadnak a 2-es villamos menetrendjébe és ezentúl minden járat a Közvágóhídig közlekedik. Jelentősen átalakítjuk a menetrendet és a zsúfolt időszakokban növeljük a 2-es és 24-es vonalakon az indulások számát, a szerelvények több napszakban sűrűbben közlekednek. A változtatásokkal egyenletesebb lesz a pesti rakparton kiemelt szerepet betöltő 2-es villamos közlekedése, jelentősen csökken a zsúfoltan érkező járművek aránya. A 2-es villamos új menetrendje a 2-es és 2A eddigi összesített teljesítményéhez képest 8 százalékkal több kapacitást kínál utasainknak - becsülte meg a növekedést a BKK közleménye.
Az új menetrendek a Közvágóhídnál és a Boráros téren kedvező csatlakozást biztosítanak a H6-os és a H7-es vonalakhoz is, ily módon a belső városrészek és Dél-Pest között komplexen javítják a szolgáltatás minőségét, kiszámíthatóbbá téve a hévek igénybevételét is - írták.
A világ egyik legszebb villamosvonalának választott 2-es villamos szerepe igen összetett. Nem csak a Csepel és Ráckeve-Pesterzsébet irányából hévvel és buszokkal érkező utasainkat köti össze a Belvárossal, valamint biztosítja a centrumban a számos intézmény és munkahely elérhetőségét, hanem a turisták és a szórakozni vágyó közönség is szívesen használja. Ezek révén a 2-es vonal Budapest egyik legforgalmasabb villamosjárata a BKK szerint.
A H6-os hév utasait is érinti a villamosok menetrendjének megváltozása, hiszen nagyon sok a Közvágóhídnál átszálló utas. Az ő érdekükben mind a 2-es, mind a 24-es villamosok menetrendjének kialakításakor fontos szempont volt a minél rövidebb és tervezhetőbb átszállási idők biztosítása - írta a BKK.
A változások részletesen:
- a 2A járatot február 23-ától, szombattól beolvasztjuk a 2-es villamosba, az ezáltal létrejövő többletkapacitás révén a 2-es villamost jelentősen sűrítjük, a nap egészében is bővítve a 2-es és 2A villamosok eddigi együttes kapacitását. A reggeli csúcsidőszakban a 7 és 8 közötti csúcsban nagyon sűrű, 2-3 perces követést alkalmazunk, így a munkába és iskolába igyekvők jobb és egyenletesebb kiszolgálást kapnak, és a hévekről érkező lökésszerű terhelések is könnyebben megoszlanak. A 2A beolvasztásával jelentősen bővül a kapacitás a Soroksári úton a Boráros tér és a Közvágóhíd között, ahol az elmúlt években kiépült irodaházak miatt jelentősen megnőtt a forgalom.
- A megváltozott közlekedési szokásokra reagálva sűrítjük a közlekedést a kora délelőtt 8 és 10 óra közötti idősávban is, a követési idő ekkor is 3-4 perc lesz, mivel ebben az idősávban is sokan igyekeznek munkába és az oktatási intézményekbe, az eddigi menetrendben pedig gyakori volt a zsúfoltság.
- A délutáni csúcsidőszakban ugyancsak gyakrabban fogják egymást követni a villamosok, 16 és 18 óra között a 3-4 perces követési idő mellett, óránként is irányonként az eddigi 16 helyett 18 szerelvény fog elhaladni. A délutáni csúcsforgalom további részeiben, 16 óra előtt és 18 óra után is sűrítés lesz, a villamosok 5 perc helyett 3-4 percenként közlekednek majd. Így kényelmesebbé válik a kora délután hazautazók útja, valamint a 18 óra körül végző dolgozók hazautazása, és ugyancsak kényelmesebbé válik a Nemzeti Színház és a Művészetek Palotája kulturális programjaira 19 óra környékére igyekvők útja.
- Az esti időszakban kb. 19:30 és 21 óra között szintén egyenletesebben és sűrűbben közlekednek a villamosok a hazautazók és a szórakozóhelyek, valamint a belvárosi turizmus kiszolgálása érdekében.
- A villamosok, különösen a kisebb forgalmú időszakokban, összehangolt csatlakozást biztosítanak a Boráros téren a csepeli H7-es hévhez, a Közvágóhídnál pedig a H6-os hévhez.
- Késő este 10 perccel később indul az utolsó villamos, a Közvágóhídtól 23:39-kor, a Jászai Mari tértől pedig 0:02-kor, így a Csepelről érkező utolsó H7-es hév-szerelvényhez is adunk csatlakozást a Boráros téren.
- A sűrűbb követés és a közvágóhídi végállomáson a vágányok elrendezése miatt az eddiginél valamivel nagyobb számban előfordulhat, hogy a villamos a szükségleszállóhelyre érkezik, itt lehet leszállni, és a jármű csak 1-2 perc várakozás után tud behaladni a felszállóhelyre. A 2-2A villamosok egybeolvasztása révén elérhető egyenletesebb belvárosi közlekedés, a kisebb zsúfoltság, valamint a Soroksári úti térség sokkal jobb kiszolgálása érdekében ezt a kisebb hátrányt figyelembe kell venni.
- A délutáni csúcsidőszak jobb kiszolgálása és a zsúfoltság megszüntetése érdekében a 24-es villamos ezentúl sűrűbben, 6 perc helyett 5 percenként közlekedik.
- A megváltozott utazási szokások lekövetése érdekében a csúcsidők módosításával és kibővítésével sűrűbb követés lesz reggel 9 óra körül és délután 18 óra körül a 24-es vonalán.
- Több napszakban javul a csatlakozások minősége a Közvágóhídnál a H6-os hévvel, csökkentve az átszállási időt.
- A változás érinti a H6-os menetrendjét is. A hajnali jobb csatlakozás érdekében az első Ráckevéről induló szerelvény 6 perccel korábban, 3:09-kor indul majd, és a Közvágóhídhoz 4:24 helyett 4:18-kor érkezik. Ezáltal csatlakozást biztosítunk a belső városrészek felé a Közvágóhídtól 4:24-kor induló 923-as és 979A buszokra is, amellett, hogy a 4:22-kor induló első 2-es, valamint a 4:25-kor induló első 24-es villamoshoz történő csatlakozás is megmarad.