szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az Európai Csalás Elleni Hivatalhoz és az Európai Számvevőszékhez fordul Jávor Benedek, az Együtt–PM szövetség társelnöke az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszának építési költségei miatt.

Uniós vizsgálatot kezdeményez az Együtt–PM az M4-es autópálya építési költségei miatt. Jávor Benedek pénteki sajtótájékoztatóján elmondta, azért tett bejelentést és kezdeményezett vizsgálatot az Európai Csalás Elleni Hivatalnál és az Európai Számvevőszéknél, hogy az uniós szervezetek tárják fel, miért kerül kilométerenként 3,8 milliárd, összesen 110 milliárd forintba az autópálya-szakasz építése, megfelelően használták-e fel a közpénzeket, uniós forrásokat, valamint vannak-e korrupcióra, illegális pártfinanszírozásra utaló bizonyítékok.

Jávor Benedek hozzátette, korábban a Kormányzati Ellenőrzési Hivatalnál és az Állami Számvevőszéknél is vizsgálatot kezdeményezett, mivel az említett útszakasz építése a legdrágább a magyarországi autópálya-építések történetében, ám nem kapott választ. Elmondása szerint a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt.-től sem kapott érdemi tájékoztatást az árazást firtató kérdésére. Megemlítette, az Abony és Fegyvernek között "tükörsima" alföldi területen épülő útszakasz kilométerenként egymilliárd forinttal többe kerül az M7-es kőröshegyi völgyhidat tartalmazó szakaszánál, ez pedig teljesen indokolatlan. 

Az Együtt–PM szövetség társelnöke az unió csalás elleni hivatalának és az Európai Számvevőszéknek címzett beadványában azt írta: a magas ár egyik vélelmezhető oka, hogy a kivitelezők között a Simicska Lajos tulajdonában álló Közgép Zrt. is megtalálható. Véleménye szerint fennáll a gyanúja, hogy "a túlszámlázott autópálya-beruházás költségeinek – végső soron az uniós közpénzeknek – egy része a Közgép közreműködésével a Fideszhez került illegális párttámogatásként".

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!