szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Véglegesítette a Budapesti Közlekedési Központ a 4-es metró miatt módosuló felszíni közösségi közlekedési rendet, amely a metró átadása után lép életbe. A változásokat kedden tették közzé a BKK honlapján.

A tervekhez több mint hétezer észrevétel érkezett, ezek alapján alakították ki a végleges rendet.

Tíz fővárosi kerületben, valamint Budaörsön és Törökbálinton körülbelül 40 autóbusz-, öt villamos- és három trolibuszvonalon lesznek változások.

A felszíni járathálózatot úgy alakították át, hogy a 4-es metró használatát ösztönözzék. Ott azonban, ahol a metróra való átszállás lassítaná az utazást, nagyrészt meghagyták a felszíni utazási lehetőséget, ezért nem változtattak érdemben például a dél-budai villamosok közlekedésén.

A 7-es buszcsalád megmarad, de átszervezik a járatokat. A 7-es busz változatlan útvonalon és kapacitással közlekedik. A kelenföldi Bornemissza tér és a belváros között a 7-est a 7A helyett az új 107-es egészíti ki. A 7-es és a 107-es minden megállóban megáll dél-budai végállomásuk és az Astoria között, onnan a 7-es alapjáratként folytatja útját Újpalotára, a 107-es pedig gyorsjáratként.

Újpalota, Nyírpalota út és a belváros között a 7E, az új 107-es, és a meghosszabbított 133-as és 233-as buszok közlekednek gyorsjáratként. A 7E Újpalotáról csak a Blaha Lujza térig közlekedik.

A 8-as busz Gazdagréti téri végállomása változatlan marad, viszont az Urániától egészen a Bosnyák térig meghosszabbítják az útvonalát. Új buszjárat indul a Gazdaréti térről Kelenföld vasútállomásig 108-as jelzéssel, amely a Rétköz utcán közlekedik. A jelenleg szintén az Urániáig közlekedő 112-es végállomása is a Bosnyák térre kerül.

Új járatok indulnak Budaörsről a Széll Kálmán tér végállomásig 140-es és 140A jelzéssel, a 88-as busz Törökbálintról, a 240E járat pedig Budaörsről indulva a Móricz Zsigmond körtérig fog közlekedni. A 40E a továbbiakban csak a hétköznap reggeli időszakban közlekedik Budaörsről Budapest irányába, Kelenföld vasútállomásig.

A 47-es és a 49-es villamos változatlan útvonalon jár majd, de hétvégén új villamos indul 48-as számon a Deák Ferenc tér és a Savoya Park között a Kiskörút – Bartók Béla út – Fehérvári út útvonalon 15 perces követési idővel. A 49-es villamos járatsűrűsége kismértékben csökken, mivel nagyobbrészt azonos nyomvonalon közlekedik a 4-es metróval.

A 73-as, 76-os és 79-es trolik közlekedésében csak kisebb változás lesz, a 73-asé és 76-osé Keleti pályaudvari átszálló csomóponthoz közelebb kerül, a 79-es pedig a Garay utcai helyett a Baross térre közlekedik majd.

A 87A és a 187-es járatokat összevonják, a 187-es sűrűbben jár majd, a 4-es metró gyors elérése érdekében Kelenföld vasútállomásig. Budatétény vasútállomás és Kelenföld vasútállomás között új járatot indítanak 101-es jelzéssel, a 103-as pedig sűrűbben közlekedik. A 133E járatot az új 133-as váltja fel Nagytétény, Erdélyi utca és Újpalota, Nyírpalota út között.

A 150-es útvonala több pontos is módosul: a járat nem tér be Kelenvölgybe, helyette az új 258-as járat közlekedik erre, a Péterhegyi úton egyenesen haladva éri el a metró kelenföldi végállomását. A 172E járat a jövőben 172-es számjelzéssel közlekedik, útvonalát Kelenföld vasútállomásig rövidítik. Nem változik a 178-as és 277-es járat menetrendje, bár korábban a két járat összevonását tervezték, valamint megmarad a 239-es busz is.

A 233E a jövőben 233-as számjelzéssel, továbbra is csak a munkanapi csúcsidőszakokban jár, Dél-Buda és az Astoria között minden érintett megállóhelyen megáll. Útvonalát a Bosnyák térről Újpalota, Nyírpalota útig meghosszabbítják, a belváros és Újpalota között gyorsjáratként közlekedik. Új járatot indítanak 258-as számjelzéssel, amely az Újbuda-központ és Budafok között a módosított útvonalú 150-es buszt és a 4-es metró kelenföldi végállomásáig rövidített 250-es járatot pótolja.

A 4-es metró 6,7 kilométeres elkészült szakaszát 13 perc alatt teszi majd meg a Keleti pályaudvar és Kelenföld vasútállomás között. A többi metróvonalhoz hasonlóan csúcsidőszakban 2-3 percenként, míg napközben és hétvégén 5, késő este pedig 10 percenként jár majd, és átszállási lehetőséget biztosít a Keleti pályaudvarnál az M2-es, a Kálvin téren pedig az M3-as metróvonalra. Átadása idén tavasszal várható.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
A lengyel kormányfő ragaszkodik a vétóhoz, és hallani sem akar Von der Leyen ötletéről

A lengyel kormányfő ragaszkodik a vétóhoz, és hallani sem akar Von der Leyen ötletéről

Lesöpörték Szél javaslatát, nem engedik otthonról végezni a parlamenti munkát

Lesöpörték Szél javaslatát, nem engedik otthonról végezni a parlamenti munkát

Eltáncolták, papírból hajtogatták és bútort is készítettek a Rubik-kockából

Eltáncolták, papírból hajtogatták és bútort is készítettek a Rubik-kockából