Veszélyes anyag szivárgott a hatvani vasútállomáson

A hatvani vasútállomásról egy tartálykocsit kellett kivontatni, mert a lefejtőcsonkjánál szivárgott a veszélyes anyag. A tűz- és robbanásveszély kora délutánra elhárult.

  • MTI MTI
Veszélyes anyag szivárgott a hatvani vasútállomáson

Elhárították a tűz- és robbanásveszélyt jelentő butadién-szivárgást a hatvani vasútállomáson – közölte a Heves Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság. A reggeli órákban a hatvani vasútállomásról egy tartálykocsit kellett kivontatni, mert a lefejtőcsonkjánál szivárgott a veszélyes anyag. A kivontatott kocsi 250 méteres körzetben lezárták a területet.

A MÁV vegyi elhárító egységének szakemberei szerint a gyenge szivárgást a lefejtő félig nyitva hagyott váltószerkezete okozta.

A Mávinform tájékoztatása szerint az eset a hatvani rendező pályaudvaron történt, távol a személypályaudvartól. A szivárgás nem befolyásolta a Budapest–Hatvan–Miskolc-vasútvonalon zajló vonatközlekedését.

Mindenre elszánt fanatikusok vagy halálba nyomorított iskolások – Kik voltak a kamikazék?

Mindenre elszánt fanatikusok vagy halálba nyomorított iskolások – Kik voltak a kamikazék?

1944 őszére a japán legfelsőbb vezetésben is mindenki tudta, hogy a háború erősen vesztésre áll. A hadi helyzeten egy első látásra példátlannak tűnő új taktikával igyekeztek fordítani: fiatal, gyakran az iskolapadból éppen csak kiesett, brutális módszerekkel kiképzett pilóták ezreit küldték a biztos halálba. A japán kapituláció és az utolsó öngyilkos küldetés nyolcvanadik évfordulóján a kamikaze hadviselés történetét idézzük fel.