A metróvágányok itthon a vasúti szabványnak megfelelően 1435 milliméter szélesek, Oroszországban ez az érték 1524 milliméter. A rögzítésük is eltérő: Moszkvában zúzott kőben fekszenek faaljakon a sínek, Budapesten pedig rugalmas sínleerősítések vannak az alagutakban.
A Metróért Egyesület szerint itthon, a 2-es metró vonalán nem történhet meg az, amit a moszkvai balesettel kapcsolatban emlegetnek sokan – konkrétan az, hogy egy rosszul rögzített váltó kirázódott a helyéről, és ez okozta a kisiklást. Itthon a biztosítóberendezés az érintett váltókat folyamatosan ellenőrzi, és meghibásodott váltókra nem enged rá szerelvényeket. Az új metrókocsik fékútja ráadásul még rövidebb, az utasok pedig menekíthetők a homlokajtókon keresztül is – olvasható a közleményben.
A 3-as metró azonban már korántsem ilyen biztonságos. „Habár közvetlen veszélyt nem jelent, de a hármas metró konstrukciója, a járművek kialakítása, a biztosítóberendezés rendszere nem sokban tér el a Moszkvában alkalmazottól, sőt bizonyos pontokon még kockázatosabbnak is látszik” – fogalmaznak a Metróért Egyesületnél, amelynek tagjai örömmel fogadják a vonal felújításával kapcsolatos terveket.