szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Késés és rosszul szervezett átszállás miatt tizenkét óra alatt jutott el a MÁV egyik utasa Siófokról Pécsre, vagyis a Dunántúl középső részéről a délibe. Ráadásul éjszakáznia is kellett, és reggel nem ért be a munkahelyére Pécsen. A MÁV elnézést kért tőle, azt ígérték, hogy felveszik vele a kapcsolatot, és felelősségre vonnak egy kalauzt. Az utas panaszlevelét és a MÁV válaszát a PécsMa.hu tette közzé.

Egy férfi augusztus elsején, péntek este szeretett volna Siófokról hazavonatozni Pécsre. Este 7-kor indult a Balaton partjáról, Székesfehérváron kellett volna átszállnia Sárbogád felé 20 óráig, Sárbogádról egy perccel 21 óra előtt indult volna a pécsi vonat, ami 22 óra 41-re futott be menetrend szerint a baranyai megyeszékhelyre.

Siófokról késve indult a vonat, ezért az utas kérte a kalauzt: szóljon oda a székesfehérvári állomásra, hogy ott át kell szállnia, ezért várja meg a sárbogárdi vonat. A jegykezelő azonban azt mondta, hogy a fehérváriakkal nem tud kapcsolatba lépni, de megnyugtatta az utast: Székesfehérváron bevárják egymást a csatlakozó vonatok. Nem így történt: a sárbogárdi szerelvény 3 perccel a férfi érkezése előtt elment, a siófoki vonat 26 percet késett ugyanis.

A székesfehérvári állomáson pont azt mondták a hoppon maradt utasnak, hogy szólnia kellett volna a kalauznak a csatlakozás miatt – ő jelezte, hogy ezt megtette, mégis vonat nélkül maradt.

A férfi hosszas reklamálás után visszakapta Fehérváron a jegyei árát. Egy másik csatlakozást is találtak neki: Fonyódon, Kaposváron és Dombóváron át reggel 7-re érkezett a vonata Pécsre. Éjszakáznia kellett azonban pár órát Fonyódon, és reggel fél hatra sem ért be a munkahelyére Pécsen – derül ki a panaszleveléből.

„Nagyon sajnáljuk a csatlakozásmulasztást”

A MÁV válaszlevele szerint nem 26, hanem 27 percet késett a Siófokról Székesfehérvárra tartó vonat augusztus elsején este. Ezt azzal magyarázták, hogy a sok utas miatt elhúzódott a fel- és leszállás, meg az egyvágányú pálya miatt a szemből érkező vonatok miatt egyébként is várakoznia kellett több helyen a szerelvénynek.

Jelezték, hogy az utas „előrelátóan és helyesen fordult a vonat jegyvizsgálója felé, jelezve a székesfehérvári átszállási szándékát”. Mivel a kalauz nem szólt a fehérváriaknak, „az ezzel kapcsolatos munkáltatói szankcionálást” megteszik – azt közölték, pontosan hogyan büntetik meg a kalauzt.

Az üzletszabályzat szerint a vasút felelős, ha amiatt keletkezik kára egy utasnak, hogy késik vagy kimarad egy vonat, és emiatt nem jön össze az átszállás. Ilyen esetben kifizetik az „ésszerű szállásköltséget” és az utast váró személyek értesítésének költségét – ha ehhez igazolást és számlát nyújt be a panasz tevője.

A MÁV azt ígéri: a hoppon maradt utassal felveszik a kapcsolatot, hogy „megvizsgálhassák kompenzációs lehetőségeiket”, ha lennének a férfinak pluszköltségei a félresikerült utazás miatt.

„Nagyon sajnáljuk a csatlakozásmulasztást, az eset során az érintett utas számára okozott kellemetlenség miatt ezúton is elnézést kér a vasúttársaság” – tették hozzá.

A levélben arról nem írnak, kárpótolják-e az utast azért, mert éjszakáznia kellett, illetve azért, mert elkésett a munkahelyéről. Ezeknek ugyanis nem biztos, hogy voltak számlával igazolható pluszköltségei.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!