szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hárommillió forintra volt szüksége a nyugdíjas Parai Jánosnak, a fogyasztói csoportnál ötmillió felvételére beszélték rá. A férfi állítása szerint a pénzt nem kapta meg, a részletfizetést viszont elvárták - írta a Blikk a szombati számában.

A nyugdíját újságkihordással kiegészítő férfi ekkor futott bele egy hirdetésbe, amely úgy tűnt, megoldást kínál a problémáira. A cég különböző költségekre rögtön be is szedett tőle 254 ezer forint regisztrációs díjat, valamint az első havi részletet, 39 500 forintot. Az ígért 5 millió forint azonban egy hónap elteltével sem érkezett meg, csak egy csekk a következő havi részletről.

Ezt befizette, de a következő csekknél már elszakadt a cérna nála – számolt be erről a lapnak. Reklamálására előbb ígérgettek, hogy majd ekkor meg akkor küldik a pénzt, majd azt közölték vele, hogy kevés az eddig befizetett előtörlesztés ahhoz, hogy megkapja az ígért hitelt. "Azt mondták, előtörlesztésként mondjak le félmillió forintról, és akkor megkaphatom. Nagyon berágtam rájuk" – jegyezte meg a nyugdíjas. Reklamáló levelére a cég ügyvédje válaszolt. "Közölte, hogy én vagyok a hibás, és hogy nem fizetnek vissza egy fillért sem. Több mint 300 ezer forintom ment a levesbe – panaszolta a férfi, akinek a szerződés megkötésekor fogalma sem volt róla, hogy egy fogyasztói csoporttal köt egyezséget. Igaz, a szerződésben ez szerepelt, szóban azonban erről nem tettek neki említést.

Parai Jánosnak hitelt kellett felvennie a hitelkiváltó „hitelhez", azaz hogy be tudja fizetni a fogyasztói csoportnak a regisztrációs díjat. A férfi a lapnak azt hozta fel, hogy a részletek fizetése miatt a tartalékai elfogytak, a fizetésekkel bajban van.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!