szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Meg kell erősíteni a szentendrei HÉV 1972-ben épült alagútját, hogy hosszú távon is biztonsággal elbírja a Margit híd és a Batthyány tér között épülő új villamospálya miatt megnövekedő terhelést – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

A budai fonódó villamoshálózat építéséhez kapcsolódva szombaton elindult a a födémszerkezet megerősítésének első üteme a szentendrei HÉV alagútjában – közölte a BKK a Facebookon, ahol több fotót is megosztottak a munkálatokról.

Március 13-ig kivésik az alagútszerkezet meglévő födémjének dilatációit, ellátják egy teherbírásra méretezett, erősítő acélhálóval és ki is betonozzák. Az alagút Margit hídtól délre lévő szakaszán keretsarok-merevítő gerendákat építenek be.

A szentendrei HÉV födémjének tavalyi, második próbaterhelését tizenkét 40 tonnás teherautóval és nagy pontosságú, felsőrendű geodéziai mérőműszerekkel végezték el tavaly. A mérési eredmények és a kiegészítő tervezések eredményeképpen bizonyossá vált, hogy meg kell erősíteni az 1972-ben épült alagutat, hogy az hosszú távon is biztonsággal elbírja a Margit híd és a Batthyány tér között épülő új villamospálya miatt megnövekedő terhelést – írta a BKK.

A felújítás után a Batthyány tér és a Margit híd közötti szakasz a felszínen is megújul, a BKK padokkal, új burkolattal és növények telepítésével teszi barátságosabbá a környezetet.

A munkálatok idején a H5-ös hév helyett H5-ös jelzéssel HÉV-pótló autóbusz szállítja az utasokat a Batthyány tér és a Margit híd budai hídfője között. A szerelvények rövidített útvonalon – a Margit híd, budai hídfő és Békásmegyer, illetve Szentendre között – közlekednek.

BKK / Facebook
BKK / Facebook
BKK / Facebook
BKK / Facebook
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!